Gå til innhold

TV-en skal være ypperlig for de med lite plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

27" TV med 5 ms responstid? Hvis de greier det så hvor i huleste er de store TV'ene med lav input lag?

 

Jeg gir (nesten) blanke **** i bildekvalitet om de greier å lage en 50" med 5 ms input lag.. :)

 

Eller kanskje dette er et forsøk på å ta seg ekstra godt betalt for en monitor, "bare sett TV inn i navnet og øk prisen"

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

27" TV med 5 ms responstid? Hvis de greier det så hvor i huleste er de store TV'ene med lav input lag?Jeg gir (nesten) blanke **** i bildekvalitet om de greier å lage en 50" med 5 ms input lag.. :)Eller kanskje dette er et forsøk på ta seg enda ekstra godt betalt for en monitor, "bare sett TV inn i navnet og øk prisen"

 

Responstid og input lag er to helt forskjellige ting. Input lag er fra et signal kommer inn til det vises på skjermen. CRT skjermer har 0 i input lag. Input lagen kommer av ekstra teknologi.

 

Responstid derimot er hvor lang tid det tar for skjermbildet å oppdatere seg. Og hvis du ser på tall som 2 ms og 5 ms osv. Så ser du på tall som er helt uten sammenligning. Jeg har en 8 ms skjerm, den er raskere enn en 2 ms skjerm... Det har med hvordan du måler. Produsenter putter bare på det tallet de vil egentlig.

 

 

Forresten hvordan kan denne bli mer egnet som PC skjerm av at den har innebygget nettleser? Når du har på PCen, bruker du nettleseren der du skifter jo ikke skjermbildet for å bruke en nettleser som er mye dårligere.... Tror den funskjonen med nettleser egentlig skulle vært et annet sted?

Lenke til kommentar

Responstid og input lag er to helt forskjellige ting. Input lag er fra et signal kommer inn til det vises på skjermen. CRT skjermer har 0 i input lag. Input lagen kommer av ekstra teknologi.

 

Responstid derimot er hvor lang tid det tar for skjermbildet å oppdatere seg. Og hvis du ser på tall som 2 ms og 5 ms osv. Så ser du på tall som er helt uten sammenligning. Jeg har en 8 ms skjerm, den er raskere enn en 2 ms skjerm... Det har med hvordan du måler. Produsenter putter bare på det tallet de vil egentlig.

 

 

Forresten hvordan kan denne bli mer egnet som PC skjerm av at den har innebygget nettleser? Når du har på PCen, bruker du nettleseren der du skifter jo ikke skjermbildet for å bruke en nettleser som er mye dårligere.... Tror den funskjonen med nettleser egentlig skulle vært et annet sted?

Må inrømme jeg blir litt forvirret av forskjellen på responstid og input lag, alt jeg vet er at jo mer bells and whistles en tv har og jo høyere prisen er, jo mer input lag har de som regel. Hvis display lag er et så stort problem på tv'er, hvorfor ikke bare lage en diger monitor på 50"? Jeg ser ikke problemet, de ville solgt som hakka møkk! Endret av morten-89
Lenke til kommentar

~20" så hadde det vært mye mer interessant som en "mini-TV"

 

Kjøpte 24" Grundig TV til hytten som går på 10-20V via DC kabelen (19W ren TV og 24W DVD avspilling) til kammerset.

 

Hadde denne LG TVen gått rett på 12V med (tilnærmet) samme forbruk ville jeg (og sikkert flere til) valgt den som hoved TV på hytten.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...