Gå til innhold

Fikse knust mobilskjerm selv


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lære meg å skifte knuste mobilskjermer selv, men har absolutt ingen erfaring med dette fra før. Til å starte med vil jeg forsøke å skifte skjerm på en knust Iphone 4. Hvis noen her har erfaring med dette hadde jeg satt stor pris på om noen kunne hjulpet meg i gang.

 

#1 Hvilke verktøy trenger jeg? Har sett på dette: http://dx.com/p/cell...-magnifier-2586 Inneholder det alt jeg trenger?

 

#2 Hvor får man kjøpt rimelige, originale nye deler?

 

#3 Er det vanskelig å skifte ut en knust skjerm på en mobiltelefon?

 

 

På forhånd takk.

Endret av eradub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fremgår ikke av beskrivelsen til produktet om du får med en 5-kantet stjernetrekker som Apple kaller "Pentalobe". Den trenger du for å åpne iPhone 4, 4S og 5 (med unntak av de første 4'erne).

 

Ellers kan du ta en titt på ifixit.com. De har fine guider på hvordan det skal/kan gjøres på mange modeller, også iPhone. De selger også deler, men de er litt dyre på de.

 

Deler finner du litt over alt på nett, men hold deg langt unna de billigste når det gjelder iPhone. Der varierer kvaliteten mer enn på mange andre ting, og det er nesten værre å finne en god leverandør enn å finne den berømte nåla i høystaken. Jeg prøvde vel 20-25 forskjellige skjermer (eller, Display Assembly) før jeg fant en leverandør jeg stoler på. Tykkelse på glasset, kvaliteten på LCD, monteringen av hele greia, fargeforskjeller (spesielt på de hvite modellene) osv osv - det har mye å si for det endelige resultatet.

 

Og, når det gjelder iPhone 4/4S og 5: Kjøp alltid et komplett display assembly med LCD, digitizer og glass ferdig montert. Alt annet er bortkastet tid. Det vil aldri bli like bra som et ferdig, fabrikkmontert sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...