Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Saksøke en utro kjæreste?


Anbefalte innlegg

Hei. Ting har seg slik at jeg har blitt sammen med en fyr for 1 år siden, og han har egentlig hele tiden vært utro mot meg. Jeg har flere ganger forsøkt å gå fra han, men hver gang jeg nevnte det for han, ble diskusjonen veldig hetet opp, og typen truet meg med å ta selvmord osv. Han har også skadet seg selv både foran øynene mine, eller ved fravær av meg, men lot meg alltid få vite om at han har skadet seg selv. Han har sendt bilder og videoer av seg selv der han skader seg selv eller drikker/tar giftige stoffer osv.

 

Etter hvert som dette tullet har pågått i så mange måneder, og jeg har blitt klar over at han aldri vil gå så langt som å ta selvmord selv om jeg forlater han, lot jeg meg ikke bli stoppet av hans trusler.. men så kom det en annen utfordring: Han vet hvor jeg bor og hvor jeg studerer. Han har flere ganger bare kommet på besøk uten advarsel og dukket opp foran døra og plinget, eller plutselig viste seg på skolen min. Han har til og med truet meg med å komme til der foreldrene mine bor, og konfrontere alt om forholdet vårt mot min vilje, og nå for ikke så lenge siden har han faktisk sendt sms til moren min sin tlf.

 

Jeg har sagt til han flere ganger at han skal la meg være i fred, og ikke lyve til meg mer, men han gjør ingen av delene. Jeg kan bare ikke forstå meg på hvorfor i all verden han holder på med det han holder på med. Hvorfor kan han ikke la meg gå og flørte med så mange damer som han vil? Hver gang jeg bønnfaller han om å la meg gå, skal han alltid nevne at han skal ta selvmord. Så går det noen timer, og han snakker til meg igjen som om ingen ting har skjedd. Jeg blir gal av tanken på at han driver og er utro mot meg, så skal han på liv og død beholde meg.