Gå til innhold

Eventyr - Prosjekt for barnegruppe


Anbefalte innlegg

Usikker på hvilken tråd jeg skulle putte denne i, menmen.

 

Jeg skal ha ett prosjekt for en barnegruppe (Går førskolelærer og er ute i praksis).

Jeg skal fortelle ett eventyr med temaet troll. Jeg er i hovedsak ute etter ett "mindre slemt troll" i motsetning til de tradisjonelle eventyrene som askeladden der trollet er et slemt vesen.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer desverre ikke på noen snille troll. Jeg ville gått for noe sånt som bukkene bruse. Lett å fortelle / dramatisere for barnegruppa og fenger alltid godt av personlige erfaringer.

 

Har akkurat hatt tema om eventyr på småbarnsavdelingen jeg jobber på med fokus på bukkene bruse og gullhår og de tre bjørnene. Det ligger mange muligheter for å engasjere barna med bukkene bruse, gjennom bruk av visuelle hjelpemidler for å fortelle det, de fleste barnehager har små dyr som kan representere bukkene, en bøyle fra en stol kan være bruen etc. Eller hvis det er noe man holder på med over lengre tid kan man for eksempel fremføre for barna med voksne / barn som bukkene og trollet.

 

Er det snakk om å bare ha en liten samlingsstund der du forteller det eller noe litt mer omfattende? Og hvor studerer du? :)

Lenke til kommentar

2. året i Volda.

 

Er prosjektpraksis, der vi skal ha tre prosjektdager. Jeg skal første dag fortelle eventyret, der vi skal samtale rundt troll. Finst det? Hvordan ser det ut? Hvor bor det? osv.

Dag 2 skal barnegruppa på 5 på tur, der jeg er lærer i rolle som ett troll. De finner meg ute i skogen og må hjelpe meg.

Dag 3: Barna får ver med på lageret å finne kostyme ut i fra egne tanker på hvordan ett troll ser ut, og vi skal dramatisere.

Lenke til kommentar

Såpass ja, hørtes ut som et spennende prosjekt. Fortell gjerne hva du endte opp med når det er avgjort, alltid interessant å høre hva andre planlegger av aktiviteter / tankene bak etc.

 

Går samlingsbasert i Bodø sjøl og stortrives med det. Lykke til med videre praksis / skolegang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...