Gå til innhold

Spill-PC til jente uten peil


Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Nå er det på tide å oppgradere den stasjonære da den er fra 2006 og treg!

Kjøpte alle komponentene selv og satt den sammen selv, men nå har det kommet så mye nytt siden jeg satt å fulgte med på markedet så nå leter jeg bare i blinde.

 

 

Men jeg vil gjerne beholde kabinettet mitt, et antec sonata II med 450W PSU.

 

Jeg skulle egentlig ha ny pc til sommeren, men jeg tenkte at hvis jeg begynner å kjøpe inn litt etter litt frem til sommeren har jeg råd til litt dyrere pc. Så hvis jeg handler enkelt deler frem til sommeren så setter jeg det sammen når alt er kjøpt inn.

Orginal budsjettet var på 4000kr men nå kan jeg gå opp til 6-7000kr.

 

Så langt har jeg tenkte på:

- en liten ssd til windows 7

- intel i5 eller i7?

Hovedkort og skjermkort aner jeg ikke hvor jeg skal begynne å se engang.

Men vet jeg må finne et skjermkort som kan gå på 450W.

PC'en skal brukes til Skyrim, Tomb Raider, Assassin's Creed og Sim City (når det kommer ut).

Akkurat nå kan jeg kjøre Skyrim på den laveste og hvis jeg prøver å stille litt opp på synsfelt eller detaljer vil ikke PC henge med og den kutter spillet.

Veldig kjedelig da jeg har sett hvor bra grafikken kan bli på en alright PC.

 

Hjelp!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bytta både kabinett og PSU, da nyere kabinetter er bedre å bygge i og faktisk er tilpasset nyere deler. De har kanskje ikke endret så mye, men det har noe for seg.

 

Samme med PSU. Eldre strømforsyinger har ikke de kontaktene du trenger til nye hovedkort, disker og skjermkort.

 

 

edit: Lagt til skjermbilde av en handlevogn jeg mener er et godt utgangspunkt for budsjettgaming.

 

post-38764-0-91126100-1362213739_thumb.jpg

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Den er fra 2006 regner jeg med. Det er en Antec SmartPower II 450 Watt som finnes i denne (modell: SP-450PEC). Det er faktisk en rimelig bra PSU - tror denne kommer fra generasjonene hvor Antec fikk laget sine PSU-er hos Seasonic. Dette er en ATX 2.0 PSU, dvs den har de kontaktene som brukes i dag, dvs PCIe, 24 pins ATX og sata. Dog bare en PCIe, men det er heller ikke uvanlig for PSU-er av den størrelse i dag. ATX 2.0 er samme hovedstandard som brukes i dag - selv om vi har kommet litt opp på undernummerene. Kan faktisk fortelle at Corsair HX 620 Watt, en klassiker av en PSU - den ble lansert i 2006. Det har faktisk skjedd nesten ingenting i når det gjelder grunnoppbygningen av PSU-er siden 2006 - hva man har kalrt er å gjøre de mer effektive. Til og med Seasonic X-serien bygger på et 7 - 9 år gammelt hoveddesign.

 

Jeg ville faktisk ikke byttet kabinett - Antec Sonata II er faktisk et kabinett som fint klarer å konkurrere med dagens kabinetter - og man sparer en 600 - 700 kr. Jeg bruker fremdeles mitt Antec Sonata fra 2003 og bygde sist i det for ca 1 år siden. Ser ingen grunn til å bytte det ut. F.eks har det løsningen som Fractal Design bruker for harddisker (det var Antec som kom med denne i 2002). I og med at det er et lite kabinett så er det noe trangt å bygge i, men det vil gjelde alle kabinetter av omtrent samme størrelse. Det er også litt kort plass til GPU - noe som vel er den største ulempen - med de fleste normale kort går.

 

Synes folk faktisk skal sjekke hva TS har før de skriver både det ene og andre - men det tar vel for lang tid.

 

@ace85: Man foreslår ikke nødvendigvis en GPU til 3 000 kr når TS har et budsjett på ca 6 000 + og skal ha SSD, HK, minne og CPU (og kanskje nytt OS). Bare de delene kommer fort over 3 000 til sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare tull at du trenger å bytte ut kabinett og PSU. Antec Sonata fungerer akkurat like bra som et nytt kabinett, og hvis du ikke har noe imot å bygge i aluminium, ser jeg ikke noen grunn i å ikke beholde det gamle kabinettet. Jeg ville ikke ha overklokket langt på en 450W PSU, men det er nok til en enkel maskin med CPU og ett skjermkort.

 

Har satt opp en kjapp liste med RAM, skjermkort, hovedkort, CPU og SSD. Prisen landet på 5200kr. Er det sånn at du kommer til å kjøpe ny operativsystemlisens? Det går vel rundt 800kr på det.

 

Det er for øvrig ikke noe galt med et skjermkort til halvparten av budsjettet. Når det kommer til gaming er det så å si kun skjermkortet som gjelder. Vil du ha litt bedre ytelse i spill ville jeg ha byttet til 7950 eller 7970. Du kan også vurdere en litt større SSD. 120GB blir fort litt lite.

 

EDIT: Tok en titt på noen bilder, og det er faktisk ikke veldig mye plass til skjermkort i kabinettet. Kan du åpne opp kabinettet og måle hvor mye du har å gå på? Kjipt å kjøpe et skjermkort til 2k som ikke passer :p

post-211104-0-87592100-1362217459_thumb.png

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Den er fra 2006 regner jeg med. Det er en Antec SmartPower II 450 Watt som finnes i denne (modell: SP-450PEC). Det er faktisk en rimelig bra PSU - tror denne kommer fra generasjonene hvor Antec fikk laget sine PSU-er hos Seasonic. Dette er en ATX 2.0 PSU, dvs den har de kontaktene som brukes i dag, dvs PCIe, 24 pins ATX og sata. Dog bare en PCIe, men det er heller ikke uvanlig for PSU-er av den størrelse i dag. ATX 2.0 er samme hovedstandard som brukes i dag - selv om vi har kommet litt opp på undernummerene. Kan faktisk fortelle at Corsair HX 620 Watt, en klassiker av en PSU - den ble lansert i 2006. Det har faktisk skjedd nesten ingenting i når det gjelder grunnoppbygningen av PSU-er siden 2006 - hva man har kalrt er å gjøre de mer effektive. Til og med Seasonic X-serien bygger på et 7 - 9 år gammelt hoveddesign.

 

Jeg ville faktisk ikke byttet kabinett - Antec Sonata II er faktisk et kabinett som fint klarer å konkurrere med dagens kabinetter - og man sparer en 600 - 700 kr. Jeg bruker fremdeles mitt Antec Sonata fra 2003 og bygde sist i det for ca 1 år siden. Ser ingen grunn til å bytte det ut. F.eks har det løsningen som Fractal Design bruker for harddisker (det var Antec som kom med denne i 2002). I og med at det er et lite kabinett så er det noe trangt å bygge i, men det vil gjelde alle kabinetter av omtrent samme størrelse. Det er også litt kort plass til GPU - noe som vel er den største ulempen - med de fleste normale kort går.

 

Synes folk faktisk skal sjekke hva TS har før de skriver både det ene og andre - men det tar vel for lang tid.

 

@ace85: Man foreslår ikke nødvendigvis en GPU til 3 000 kr når TS har et budsjett på ca 6 000 + og skal ha SSD, HK, minne og CPU (og kanskje nytt OS). Bare de delene kommer fort over 3 000 til sammen.

 

I og med at psu er 7år gammel, ville jeg byttet den ut, (Hvis det er den TS har, derfor jeg spurte), tilbud kommer og går, mener det er verdt 300kr.

Lenke til kommentar

@moby_duck:

 

27 cm uten intern vifte, 25 cm med intern vifte (sånn ca). I og med at jeg har kabinettet og har målene notert ned så svarer jeg. Man må også passe på hvo PCIe kontaktene er. Kommenterte også akkurat dette. I spesifikasjonene er det oppgitt 10,5 inch (26.67 cm), dog har de fleste målt lengden til 10,93 inch (27,62 cm).

 

Her er en liste over HD 7870, HD 4950, HD 7970; GTX660ti, GTX 670 og GTX 680 kort som skal gå i kabinettet - dvs er under 27 cm. For de lengste kortene må kontaktene være på oversiden.

 

@otl:

 

En 300 krs PSU vil neppe være av særlig mye bedre kvalitet - selv som ny. Antec SmartPower II var godt bygget PSU-er, med bra kondesatorer og god intern kjøling. Har selv en av tilsvarende familie som ble brukt 24/7/365 i 8 år og virker helt greitt også i dag. Den har også effektivitet på høyde med dagens PSU-er i den prisklassen. Skal man først bytte PSU, ja da bør man klart gå for noe som gir en reell kvalitetsgevinst - og da må man nok noe høyere opp i pris. Da får man bedre effektivitet og bedre komponenter.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Et lite tips til ny PC kan være å se på Intel's SRT - Har det på pc'en og er overrasket over hvor bra det fungerer. Kan kjøpe en relativt liten SSD og få ganske bra ytelse på hele systemt. (Granted, den er litt ut og kjøre etter å ha installert noen store spill, men er fremdeles langt foran vanlig snurredisk, og retter seg opp igjen etter 2-3 launches)

 

Ellers syns jeg de fleste forslagene her er rimelig bra. i5 3570 er en utmerket gamer cpu (4 core Intel cpu ser ut til å være best for gaming nå for tida), og Radeon kortene har ganske grei pris / ytelse ratio.

 

Edit: Et forslag til for shopping liste:

 

post-30202-0-19880500-1362223384_thumb.jpg

 

Når det gjelder skjermkort så kan det byttes ut til en 7870, for noen ekstra kroner (ytelse forskjell). Men siden jeg prøvde å treffe budsjett, og håpet på å treffe 450w (det er anbefalt med 500w for selv 7850 - men har sett tråder med folk som kjører med mindre PSU) så la jeg til 7850'en istedet.

 

Edit2: Skjermkort strømbruk

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Den er fra 2006 regner jeg med. Det er en Antec SmartPower II 450 Watt som finnes i denne (modell: SP-450PEC). Det er faktisk en rimelig bra PSU - tror denne kommer fra generasjonene hvor Antec fikk laget sine PSU-er hos Seasonic. Dette er en ATX 2.0 PSU, dvs den har de kontaktene som brukes i dag, dvs PCIe, 24 pins ATX og sata. Dog bare en PCIe, men det er heller ikke uvanlig for PSU-er av den størrelse i dag. ATX 2.0 er samme hovedstandard som brukes i dag - selv om vi har kommet litt opp på undernummerene. Kan faktisk fortelle at Corsair HX 620 Watt, en klassiker av en PSU - den ble lansert i 2006. Det har faktisk skjedd nesten ingenting i når det gjelder grunnoppbygningen av PSU-er siden 2006 - hva man har kalrt er å gjøre de mer effektive. Til og med Seasonic X-serien bygger på et 7 - 9 år gammelt hoveddesign.

 

Jeg ville faktisk ikke byttet kabinett - Antec Sonata II er faktisk et kabinett som fint klarer å konkurrere med dagens kabinetter - og man sparer en 600 - 700 kr. Jeg bruker fremdeles mitt Antec Sonata fra 2003 og bygde sist i det for ca 1 år siden. Ser ingen grunn til å bytte det ut. F.eks har det løsningen som Fractal Design bruker for harddisker (det var Antec som kom med denne i 2002). I og med at det er et lite kabinett så er det noe trangt å bygge i, men det vil gjelde alle kabinetter av omtrent samme størrelse. Det er også litt kort plass til GPU - noe som vel er den største ulempen - med de fleste normale kort går.

 

Synes folk faktisk skal sjekke hva TS har før de skriver både det ene og andre - men det tar vel for lang tid.

 

@ace85: Man foreslår ikke nødvendigvis en GPU til 3 000 kr når TS har et budsjett på ca 6 000 + og skal ha SSD, HK, minne og CPU (og kanskje nytt OS). Bare de delene kommer fort over 3 000 til sammen.

 

Har du i det hele tatt sett på delene jeg satt opp? Sjekk prisen på gpu'en n gang til du.

Ts skiver at hun har tenkt å bruke 6000-7000, så da ser jeg ingen problem med mitt oppsett.

Lenke til kommentar

Nå endret du det faktisk mens jeg skrev posten min, du linket først til et GTX 670 kort hos ProShop. Det var det jeg kommenterte. Ellers så velger du en håpløst liten SSD - man kjøper ikke en 60 GB Intel 520 når man får det doble i størrelse og nesten like bra reell ytelse for marginal mer penger. 60 GB går for bare OS, men det blir fryktelig fort fullt. Ville heller ikke valgt Dominatorbrikker når man får samme ytelse av brikker som koster mindre. Skal man bruke 700 kr på PSU ville jeg også holdt meg milevis unna Cooler Master, da finnes det klart bedre alternativer. Om trådstarter skal bytte PSU (som nødvendigvis ikke er dumnt, dog ikke nødvendig) ville jeg gått for kvalitet. Tydelig at TS har langt levetid på komponentene sine,

 

Og når man regner med frakt er du faktisk omtrent på grensa.TS har et utgangspunkt på 4 000 kr, men med innkjøp over litt tid kan ho gå for 6 000 til 7 000 kr. Da ville jeg i alle fall anbefalt noe som låg knapt under 6 000 kr, når det i realiteten gir omtrent samme ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå endret du det faktisk mens jeg skrev posten min, du linket først til et GTX 670 kort hos ProShop. Det var det jeg kommenterte. Ellers så velger du en håpløst liten SSD - man kjøper ikke en 60 GB Intel 520 når man får det doble i størrelse og nesten like bra reell ytelse for marginal mer penger. 60 GB går for bare OS, men det blir fryktelig fort fullt. Ville heller ikke valgt Dominatorbrikker når man får samme ytelse av brikker som koster mindre. Skal man bruke 700 kr på PSU ville jeg også holdt meg milevis unna Cooler Master, da finnes det klart bedre alternativer. Om trådstarter skal bytte PSU (som nødvendigvis ikke er dumnt, dog ikke nødvendig) ville jeg gått for kvalitet. Tydelig at TS har langt levetid på komponentene sine,

 

Og når man regner med frakt er du faktisk omtrent på grensa.TS har et utgangspunkt på 4 000 kr, men med innkjøp over litt tid kan ho gå for 6 000 til 7 000 kr. Da ville jeg i alle fall anbefalt noe som låg knapt under 6 000 kr, når det i realiteten gir omtrent samme ytelse.

 

Jeg håper du kan bevise at cooler master er så dårlig som du skal ha det til! Har hatt CM før, og jeg har det nå. Aldri vært noe problem. Har sett psu'er fra corsair som har vært feil med, så de aller fleste merker kan ha gode og dårlige produkter. Nå satt jeg opp lista i full fart, slik at Ts skulle ha en viss anelse på hva som kan kjøpes. Jeg er enig i at ssd'en er liten. Da kan hun kjøpe en Kingston 120gb til rundt samme pris. Men den er vell ikke god nok den heller?

Alternativ ram kan jo være corsair xms3.

Når hun kjøper deler over tid, synker prisene på de delene som er ramset opp her. Så hva blir prisen da?

Og hva er problemet med at hun kjøper et gtx 670? Når hun skriver at hun skal bruke maskinen til gaming, så er gpu en viktig del av pc'n.

Men nå vet Ts hva hun skal se etter når hun skal bestille deler, og det blir hennes avgjørelse hvilke deler hun vil ha i sin maskin.

Lenke til kommentar

Jeg skriver ikke at Cooler Master Silent Pro er dårlig, jeg skriver at jeg ville valgt noe bedre - f.eks Seasonic M12-II 520 Watt. Grunnen er at Cooler Master er laget av Enhance Electronics - og jeg har aldri følt meg hundre prosent trygg på det de lager. Når det gjelder Corsair så må man også være klar over at de heller aldri har laget en PSU - kvalitetsstempelet fikk de fordi både HX, TX og CX-serien opprinnelig ble laget av Seasonic. I dag bruker de primært CWT som produsent (de er ikke av Seasonic sin klasse), bare AX-serien er Seasonic (ikke 1 200 Watt modelen). Merke på PSU-en er faktisk lite interessant, det interessante er hvem som har produsert den. Derfor kan CM, Corsair etc levere en serie av god kvalitet laget hos en produsent, og en tvilsom serie laget hos en annen produsent.

 

PSU-er kan heller ikke vurderes 100 % etter tester - det er først etter noen år man ser om en PSU virkelig er god. Mange her husker sikkert MIST PSU-er som fikk meget bra anmeldelser, men som faktisk gikk mer eller mindre til helvete etter noen år. Dog virker det som Silent Pro bruker OK deler, og er således et greitt kjøp. Personlig er det dog kun Seasonic som gjelder - og det bygger på erfaring med en del PSU-er som har ruslet i mange år.

 

Nå var det valget av 60 GB når 120 - 128 GB kun koster en 100 lapp mer jeg var kritisk til. Intel 520 120 GB koster bare 100 kr mer, og er mer igjen for pengene. Om man kjøper Intel, Samsung, Crucial eller Kingston spiller liten rolle for en vanlig bruker - de er alle bra nok.

 

Det er greitt at du satte opp lista i full fart, men faktisk så får du bedre minne til lavere pris. Crucial DDR3 BallistiX Tactical 8GB - koster 140 kr mindre og har bedre tilgangstider.

 

Det er ikke noe problem med å kjøpe GTX 670 - annet enn at det for de fleste ikke er verdt merprisen.

 

Og jeg tror neppe prisene synker særlig mye over 3 - 4 mnd til sommeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ærlig talt Ace85 er det virkelig noen grunn til å hisse seg opp slik?

Jeg antar at Bolson (som mange andre, meg selv inkludert) leser reviews av PSUer, og ser hvem som er OEM... Noe du tydeligvis ikke har peiling på

Det du sier om at du har sett noen Corsair PSUer "bukke under" er jo en selvfølge, når Corsair har så mange serier, og CM har på sin side ikke like mange, og er ikke et like populært valg... Det er "selvsagt" en forskjell på en 1000W PSU til 700,- og en til 1500,- Slik jeg ser det er det kun Seasonic, og Flextronic som lager gode PSUer, og dermed blir de PSUene som er rebrandet også gode... Det du sier om at ting synker i pris er rett og slett BS, da ting faktisk har en tendens til enten å stige, eller bli på samme pris ;)

Lenke til kommentar

Jeg undres ofte over om slike tråder ender opp med å hjelpe trådstarter, eller om det bare fører til enda større usikkerhet. Hvis man ikke er 100% sikker på det man anbefaler eller for den saks skyld bare hiver sammen noe lite gjennomtenkt, kan man heller la det være. Dette på generell basis og ikke nødvendigvis tilsiktet noen av denne trådens postere.

 

Forslaget til Terrasque synes jeg personlig ser fint ut. Som nevnt kan 60Gb bli noe knapt for en systemdisk og prishoppet opp til en større SSD er lite, så jeg ville heller valgt 120 eller 128Gb. Harddisken kan kanskje brukes videre? Skjermkortet, HD7850 eller 7870 gir mye ytelse for pengene, og vil ikke ha nevneverdige problemer med å dra spillene TS nevner.

 

Din nåværende PSU skal ikke ha noen problemer med verken HD7850 eller 7870, men hvis du vurderer en ny vil Antec HCG 620W være et godt og rimelig valg.

Endret av Loefthal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som nevnt kan 60Gb bli noe knapt for en systemdisk og prishoppet opp til en større SSD er lite, så jeg ville heller valgt 120 eller 128Gb.

 

Tenkte egentlig å bruke SSD'en med SRT (som jeg sjekket HK'et støttet), men hadde vært mer ideelt med en 120gb SSD med 100gb av de brukt til Windows.

 

Men det er litt komplekst å sette opp (først installere windows på HDD, så sette opp SSD for cache enhet med data partisjon, så installere windows på SSD data partisjonen) - Det ville også hjulpet på slitasje på SSD'en, siden bare 20gb blir regelmessig endret på (noe som en grei SSD kan håndtere ganske greit wrt skrive-slitasje ved å flytte rundt på data nå og da så alle cellene har noenlunde lik write cycles..)

 

Anyway, siden SSD'en har 3 års garanti, og hvis man setter SRT til Enhanced så cacher den bare reads, så ingenting går tapt om det viser seg at SSD'en ikke takler det..

Lenke til kommentar
Jeg undres ofte over om slike tråder ender opp med å hjelpe trådstarter, eller om det bare fører til enda større usikkerhet. Hvis man ikke er 100% sikker på det man anbefaler eller for den saks skyld bare hiver sammen noe lite gjennomtenkt, kan man heller la det være. Dette på generell basis og ikke nødvendigvis tilsiktet noen av denne trådens postere.
Her må jeg si meg helt enig. Har sett flere tråder her hvor TS bare har falt bort fra tråden fordi noen bare skal krangle på oppsett.

 

Jeg må forøvrig bare si at hvis jeg skulle tatt meg et av disse oppsettene så ville jeg gått ut fra Terrasque sitt oppsett. Eneste jeg ville gjort var vel kanskje å bytte til den nyere versjonen av harddisken: Seagate Barracuda 1TB 7200.14

 

Edit: trykkleif.

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Ærlig talt Ace85 er det virkelig noen grunn til å hisse seg opp slik?

Jeg antar at Bolson (som mange andre, meg selv inkludert) leser reviews av PSUer, og ser hvem som er OEM... Noe du tydeligvis ikke har peiling på

Det du sier om at du har sett noen Corsair PSUer "bukke under" er jo en selvfølge, når Corsair har så mange serier, og CM har på sin side ikke like mange, og er ikke et like populært valg... Det er "selvsagt" en forskjell på en 1000W PSU til 700,- og en til 1500,- Slik jeg ser det er det kun Seasonic, og Flextronic som lager gode PSUer, og dermed blir de PSUene som er rebrandet også gode... Det du sier om at ting synker i pris er rett og slett BS, da ting faktisk har en tendens til enten å stige, eller bli på samme pris ;)

 

Jeg leser og ser faktisk reviews jeg også. Når det gjelder psu'en jeg valgte, så har jeg ingen problemer med å bruke den i et oppsett. Men når Bolson skriver at han ville holdt seg milevis unna CM, så begynte jeg å lure på om han var seriøs. Men da han kommer med sin begrunnelse på hvorfor han ikke ville valgt CM, så har jeg jo forståelse for det. Vi alle kjøper som regel fra et merke man føler seg trygg på.

Når det gjelder kjøp av deler over tid, så har jeg gjort det ved flere anledninger. Når jeg hadde venta noen mnd, så fikk jeg dem billigere. Nå kommer det selvsagt an på hvilke komponenter man skal kjøpe. Ikke alt som synker i verdi.

Ønsker Ts lykke til med byggingen.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det trenger ikke TS kjøpe noen ny PSU så lenge grafikkort er i klasse 7850/70. Men om hun skulle la seg overtale så slutt å anbefale bronze-spesifiserte strømforsyninger nå når Platinum er i samme prisklasse!

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd:

"I forhold til strømforsyninger mener jeg det er et viktig poeng å kunne velge en med så høy effektivitet som mulig. De siste årene har mer effektive enheter sunket mye i pris og i løpet av siste år har det også kommet Platinum spesifiserte enheter til overraskende lave priser. Den billigste er Antec Earthwatts som hos proshop koster kr 635. Tomshardware testet denne modellen og den ble omtalt som et godt kjøp til den laveste prisen. En platinumspesifisert enhet vil typisk avgi 6-9% av veggforbruket som varme mens en Bronzespesifisert enhet gjerne vil avgi 15-19% av veggforbruket som varme. Wikipedia utdyper. Spør du meg hjelper dette mye på for å få mindre varmeutvikling i kabinettet."

 

En annen ting er at anbefalingene på minne ofte skyter over mål. I et standard oppsett som dette er 8GB av type 1600MHz det man skal gå etter, men man får ikke mer ytelse av høye kjølefinner eller eventuelt cl9 istedet for cl10. Derfor er det ingen grunn til å legge mer penger enn nødvendig i minne, man velger et av de rimeligste settene man finner i den aktuelle nettbutikken,

Lenke til kommentar

En annen ting er at anbefalingene på minne ofte skyter over mål. I et standard oppsett som dette er 8GB av type 1600MHz det man skal gå etter, men man får ikke mer ytelse av høye kjølefinner eller eventuelt cl9 istedet for cl10. Derfor er det ingen grunn til å legge mer penger enn nødvendig i minne, man velger et av de rimeligste settene man finner i den aktuelle nettbutikken,

 

Tre av handlevognene her er fra Dustin, det billigste 2 brikkers 8gb DDR3 settet der er .. 399 kr. Man kan spare ca 50 kroner med å gå for en enkel brikke, men siden de aller fleste hovedkort pleier å bruke brikkene i parallell kan man risikere å halvere minne-ytelsen som resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...