Gå til innhold

- Selektiv synkronisering av kontakter mellom gmail og android


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Jeg har en kontaktliste som jeg ønsker å importere til min androidmobil og til min gmailkonto. Jeg ønsker kun disse kontaktene på mobilen og samtidig ønsker jeg ikke å slette alle kontaktene i gmail.

 

Problemet er at hver gang jeg forsøker å synkronisere kontaktene med mobil og gmail, så ender jeg opp med hauger av kontakter fra gmailkontoen min som jeg ikke ønsker på mobilen (jeg ønsker kun et begrenset antall kontakter på mobilen).

 

 

* Finnes det en enkel løsning for å synkronisere kontaktene til mobil/gmail og så synkronisere disse to uten at alle kontaktene fra gmailen legger seg over på mobilen?

 

* Er løsningen å ha kontaktene i en mappe på gmail og kun synkronisere denne mappen? Isåfall hvordan kan det la seg gjøre?

 

 

Det er mulig problemet mitt har en latterlig enkel løsning som jeg har klart å overse, men begynner å bli lei mislykkede synkroniseringer mellom android og gmail nå.

 

Setter stor pris på all hjelp! :)

 

- L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inne på innstillinger på kontakter på tlf så vil du kunne velge hvilke kontaktgrupper på google-kontoen du vil synkronisere. Legg da alle kontaktene du vil ha på tlf i en egen gruppe, og synkroniser kun denne gruppa.

 

Takk for svar! :)

 

Vil tro det er "Visningsalternativer" som du mener?

Isåfall synkroniseres vel fortsatt samtlige kontakter fra gmailen (de bare vises ikke)? Slik at når jeg skal søke etter kontakter, feks. når jeg skal sende melding, dukker alle kontakter opp?

 

- L

Endret av lma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...