Gå til innhold

[Løst] Trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon


Gilberg

Anbefalte innlegg

Hei

 

Når jeg kobler meg på det offentlige nettverket(som forøvrig mange bruker uten problemer) står nettverket som uidentifisert. Beskjeden som står i tittelen kommer når jeg kjører en diagnose på nettverket, og nettverkskortet. Jeg har slått av brannmuren for offentlige nettverk og privat, jobb uten hell. Kan det være et driverproblem? Det står at driveren til nettverkskortet er oppdatert, men jeg er litt usikker på om jeg skal stole på det eller ikke.

 

Jeg la til to bilder av infoen som kommer opp når jeg skriver ipconfig /all i cmd. Er det et problem at DHCP ikke er aktivert?

post-206764-0-60206500-1362059462_thumb.png

post-206764-0-69864300-1362059886_thumb.png

Endret av Gilberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket "offentlig nettverk" er det du prater om?? :hmm:

 

Når det gjelder IP-konfigurasjonen din, så mottar du ikke DHCP informasjon. Windows har en funksjon som kalles "Automatic private IP address(APIPA)", som gir deg en 169.x.x.x addresse. Dette skjer når du ikke får kontakt med en DHCP server.

 

Det du kan prøve, er å skrive ipconfig /release (enter), og ipconfig /renew (enter). Da vil systemet ditt slippe 169 addressen og sende en ny DHCP forspørsel på nettverket i håp om at du får en gyldig IP-konfigurasjon.

 

 

Christian :)

Lenke til kommentar

Det er et offentlig nettverk på kasserna i en militærleir. Når jeg skriver inn ipconfig /release får jeg denne meldingen: "Windows IP-konfigurasjon

 

Kan ikke utføre operasjoner på lokal tilkobling mens mediumet er frakoblet. Det oppstod en feil under frigivelse av grensesnittet Trådløs Nettverkstilkobling: En adresse har ennå ikke blitt knyttet til nettverkspunktet"

 

Mener den at jeg ikke har koblet meg opp? For jeg er på koblet på nettet.

Lenke til kommentar

Hva slags PC har du? Gjør som Jan sier; Last ned siste driver fra produsentens hjemmeside, lagre den til desktop f.eks. Slett nettverkskortet ditt, inkludert drivere fra systembehandling. Reboot PC'en din og installer driverne du lastet ned, på nytt. Prøv å koble til nettverket på igjen...

 

 

Christian :)

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Jeg har en ASUS X52JC laptop :)

 

Zanta: Takk for tipset! får se om jeg husker hvordan man gjør det. Ja jeg kan koble på wifi via mobil i alle fall.

 

Det er ekstremt rart, for nettverket har funket fint i to mnd, så plutselig for to dager siden så sluttet det å fungere.

Endret av Gilberg
Lenke til kommentar

Selv om kompisen din klarer å koble seg til, så er det ikke sikkert du har like bra forhold og ytelse.

Men mest sannsynlig er det et driverproblem. Du kan jo evt prøve å gå inn på kontrollpanel, enhetsbehandling og rulle driver tilbake.

 

Litt merkelig at det er hele 80MB med software som må lastes ned. Selve driveren er nok bare et par prosent av den pakken.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...