Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

når taushetsplikten svikter.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

nå har det seg sånn at jeg en tid har gått til privat psykolog for og få henvisning og forhåpentligvis et behandlingstilbud fra det offentlige sykehuset.

jeg valgte og gå utenom det offentlige og regnet med og korte ned ventetiden med opp til 4-6 mnd.

nå er det snart et år siden jeg begynte og gå til den private psykologen, diagnose er endelig stilt og henvisning nr 2 er sendt,da den første aldri dukket opp på sykehuset..

taushetsplikten ble brutt da psykologen den siste timen har "byttet" om eller tatt feil av meg og en annen pasient.

jeg fikk altså en annen pasients informasjon i hendene og ble mildt sagt sjokkert.

jeg er nervøs for at mine opplysninger også skal ha blitt utgitt til den andre pasienten..

spørsmålet er også nå om psykologen har sendt den første henvisningen min feil, for den har aldri dukket opp på sykehuset.

hva gjør man i en sånn situasjon?

hvordan griper man fatt i det og hvem henvender man seg til for og få hjelp med og finne ut av dette? for-utenom psykologen selvfølgelig..

 

 

Anonym poster: 27f1ed4da4f88bd4be35892e36b36665 Anonym poster: 27f1ed4da4f88bd4be35892e36b36665

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...