Gå til innhold

Bygge PC til rundt 9K - Tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle gå over til stasjonær maskin da jeg er lei av bærbare som går varm og bare tuller.

 

Maskninen kommer til å bli brukt til litt forskjellig, men mest til film og litt spill. Eller litt ymse i Adobe. Vil bygge maskinen selv for morro skyld.

Har noen krav.

 

- Tenkte å bruke rundt 9000.

- Intel prosessor

- Vil ha så lydløs PC som mulig når den ikke er i bruk.

- Blir kanskje litt overklokking etterhvert, bare for å prøve ut litt, Så at det var veldig greit på dette hovedkortet.

 

Har satt sammen en handlekurv som kan være grei på dustin.no. Fant ut at jeg sparte rundt 500kr fra å bestille fra dustin framfor komplett.no i denne omgang.

 

 

 

Kabinettet: Synes dette kabinettet så greit med tanke på dock for HDD på toppen.

Hovedkort: Her har jeg ikke peiling på hva jeg trenger, men dette så greit ut. Hva mister jeg om jeg velger et billigere?

Skjermkort: Tipper GTX 660TI er kraftig nok til å dra det meste av spill? Så det er flere versjoner av dette, men klarte ikke helt å forstå forskjellen.

 

 

Ville du har byttet ut noe?

post-294515-0-34477800-1360237552_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder hovedkort må du nesten se hva du selv har behov for :)

Sata III tilkoblinger, USB 3.0 etc, støtte for SLI/CF.

 

Hvis du vil overclocke kan du tenke på en annen CPU kjøler, da stock kjøleren ikke er noe særlig å skryte av.

Og med ny kjøler, må du passe på at den ikke koliderer med minnemodulene. Vil anbefale å kjøpe "LP"(low profile) minnemoduler, så er du helgardert ;)

Endret av ole a
Lenke til kommentar

USB 3.0 er et krav. Hvertfall mer enn 1 port som jeg har idag siden jeg har 2 eksterne 3.0 disker.

Oppsettet fungerer fint slik som det er nå, men med en gang jeg begynner å overklokke må jeg endre?

 

Hvor viktig er hastigheten på minnet? 2400MHz høres dryøt ut, men merker jeg noe forskjell fra 1600?

 

Har 16GB på lappisen idag, og bruker sjeldent mer enn 6. Ser ikke noe poeng med å ha mer enn 8 per idag egentlig.

Endret av erlendsellie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...