Gå til innhold

HP Envy 6-1150 Win 8 - kan ikke laste Wordpress.com


Anbefalte innlegg

Heisann

 

 

Jeg har en ny HP Envy Sleekbook 6-1150 med forhåndsinstallert Windows 8.

 

Problem:

 

 

- Jeg kan ikke laste innhold fra Wordpress.com

- Jeg kan ikke laste innhold fra Edgecast.com (eller alle nettsteder som benytter innhold derfra)

 

Jeg vet ikke hva som er årsaken til dette men har lurt på om det er relatert til ipv4/ipv6.

 

 

Samme problemet opptrer i Explorer, Firefox og Chrome.

 

Har testet ipv6 på (http://test-ipv6.com/) og resultatet er:

*****

Din offentlige IPv4-adresse ser ut til å være 80.213.217.47

Ingen IPv6-adresse oppdaget [mer informasjon]

World IPv6 day er den 8. juni 2011. Ingen problemer er i vente for deg med denne nettleseren fra denne lokasjonen. [mer informasjon]

Din nettleser blokkerer test-adressene. Vi vil prøve alternative metoder å teste på, men de vil muligens ikke klare å vise din IP-adresse, og kan potensielt redusere kvaliteten på rådene vi gir deg. [mer informasjon]

Nettleseren din blokkerte http://[2001:470:1:18::114]:80/ip/?callback=?

Du ser ut til å være i stand til å kun nå IPv4-internettet. Du vil ikke kunne nå nettsteder kun tilgjengelige over IPv6.

IPv6 connections work, but connections using DNS names do not use IPv6. For some reason, your browser or your OS is not doing IPv6 DNS 'AAAA' lookups. [mer informasjon]

Din DNS-tjener (muligens driftet av din ISP) ser ikke ut til å ha tilgang til IPv6-internettet, eller er ikke satt opp til å bruke det. Dette kan i fremtiden begrense din tilgang til nettsteder kun tilgjengelig over IPv6. [mer informasjon]

Ditt test-resultat

****

 

 

Min internettleverandør er Telenor.

 

Jeg har testet om samme problemet gjelder under Linux, men i Fedora 18 var det ikke noe problem.

 

 

Antar (kanskje) at problemet kan være relatert til ett av følgende:

 

- Driver til trådløskort og/eller

- Internett innstillinger

 

 

Hjelp mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...