Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Førstegangsbil står imellom 3 stk Audi A6-peugeot 306- opel vectra


kasamo2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt og kjøpe meg min første bil, jeg har sett imellom veldig mange biler, jeg tenkte helst og finne en bil i Telemark siden jeg bor i Skien selv. Jeg har funnet 3 biler jeg lurer sterkt på, men jeg må si at det tipper mest mot peugeot 306'en. Fordi den rettogslett virker som det billigeste bilen og eie, og er mye bil igjen for pengene.

 

Her er bilene:

 

Peugeot 306 1,6 2001 Manuel

 

http://www.finn.no/f...nnkode=39619462

 

 

Audi A6 1,8 1996 Automat

 

http://www.finn.no/f...nnkode=39373545

 

 

Opel vectra 1,8 2001 Manuel

 

http://www.finn.no/f...nnkode=39480863

 

 

Så hvem av dere syntes dere er best ? Hadde vært veldig fint med en sakelig begrunnelse også :)

 

Vis noen her vet om en annen bil som er vært og anbefale er det bare til og skrive ut, max pris er 30k å ikke høy kilometer stand osv.

 

Takk for meg ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt en Peugeot 306 og jeg var godt fornøyd med den.

 

Det viktigste å undersøke om du kjøper den er om bakstillinga er i orden, om den er dårlig er det en dyr reperasjon. Er heller ikke den enkleste feilen å oppdage, er ikke alltid at slikt blir oppdaget på verksted.

 

Vet selv om tilfelle der en sviktende bakstilling ikke ble lagt merke til under kontroll, dette var riktignok ikke på et merkeverksted, og jeg tror ikke mekanikeren som så på den hadde den største kjennskapen til peugeot.

 

Eneste tipset for å oppdage det som jeg har er å dytte bakenden på den ned, og kjenne hvordan fjeringa kjennes ut, om den virker stiv kan det være et dårlig tegn.

 

Er ingen mekaniker selv, men har familie som jobber på peugeot verksted som sa dette til meg når jeg var å så på en 306 selv. Den jeg var å så på var riktignok en 96 modell så om samme problem eksisterer på de nyere modellene kan jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok valgt Peugeot mtp på stand og den virker velholdt.

For min egen del så hadde jeg nok valgt Audi uten å nøle.

 

Skal du ha Audien så burde du passe på at det ikke er slakke eller ulyder i forstillingen, at girkassen girer fint uten ulyder.

Generelt passe på at den ikke er herjet med.

Lenke til kommentar

Test av 306. Dette kan være mye for pengene. Som Inz4ne sier, sjekk bakhjulsoppheng. Den skal ikke være stiv/treg.

A6 ville jeg styrt unna, det kan fort bli en dyr fornøyelse å eie.

Vectra-en er også testet. Vectra er noe større enn 306, og har kraftigere motor. Beregn noe høyere forbruk. Siden det er en 2001-modell er størstedelen av feilene de påpeker i testen fjernet, men helt problemfri vil den neppe bli. Med en våt finger i luften vil jeg tro at 306 og Vectra kan være noenlunde lik i driftsutgifter/feil. Det som teller stort til Vectra sin fordel er at den har antiskrens. Den har det ifølge annonsen, men få det sjekket at den faktisk har det. Antiskrens var ikke standard, og heller ikke så normalt i 2001. Men har den det, så er det et stort pluss. Det kan skille mellom liv og død, brutalt sagt. Vectra er og en mer påkostet bil med mer utstyr og større plass.

Lykke til med valget :-)

Lenke til kommentar

A6en er for gammel. 1.8l motorene er dårlig og jeg tror den blir veldig slapp med automat i en så stor bil.

 

Audi har alltid hatt dårlige automatkasser. Tror det var da Audi 200 turbo lansert i USA. Og det gikk ikke lenge før klagene kom på de dårlige automatkassene. Da svarte Audi at problemet lå i at amerikanerene ikke kunne kjøre automat... :cry:

 

Jeg anbefaler også 306en. Tips: Kjenn etter kjølevæskelukt i kupeene når varmen kommer på. Varmeregisterent kan være dårlig. Dersom du kjenner lukt bør du styre unna da dette er dyrt å reparere.

Lenke til kommentar

Ja, klage på at amerikanerne ikke kunne kjøre automat faktisk. Såvidt jeg vet så har vell nesten alle bilene automat i USA.

 

Men jeg har fått masse fint feedback her, som kommer til og hjelpe meg videre ihvertfall :)

Jeg får ringe og høre om jeg kan få sett på 306'en tenker jeg i nærmeste fremtid.

 

Får prøve og huske og sjekke etter bakstillinga og etter lukten til kjøleveske i kupeene når jeg skal se på bilen. Så får jeg bare håpe alt er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...