Gå til innhold

Stem på The Pinball Arcade på Steam Greenlight


Anbefalte innlegg

Er det noen pinball-elskere der ute som kunne tenke seg å stemme frem The Piball Arcade på Steam Greenlight? Spillet er klart til å slippes, men har stått fast på Greenlight i månedsvis. Det er en skam at et slikt kvalitetsprodukt i det heletatt må gjennom Greenlight-programmet.

 

Grunnen til at spillet må utgis på feks Steam er at Steam har de nødvendige DRM som er påkrevd pga lisensene som er inngått med rettighetshaverne til de opprinnelige pinball-maskinene samt varemerker og lisenser på disse.

 

The Pinball Arcade gjenskaper ekte pinball-maskiner ned til minste detalj og en rekke maskiner er allerede ferdig til spilling. Dette er et langsiktig prosjekt og Farsight som står bak spillet har som mål å dekke flere titall av de beste og mest etterspurte piball-maskinene. Flere av maskinene som er ranket topp 10 på Interneet Pinball DataBase (ipdb.org) er allerede ute, feks tidenes nr1 Twilight Zone - Bally 1993, som ble laget ved hjelp av midler gjennom kickstarter som ble brukt til å kjøpe de nødvendige lisensene.

 

Det finnes allerede på iOS, Mac, Android PS 3. PS Vita, og XBOX, men det trenges også på PC, spesielt dersom det kommer utvidet funksjonalitet for å lage et virtuelt pinball-kabinett med 3 skjermer for playfield, backglass og DMD (Dot Matrix Display). Jeg er litt usikker på om og når denne funksjonen eventuelt kommer, men jeg har sett en del snakk om dette på diverse forum. Spillet er ferdig til å slippes på PC, det må bare stemmes igjennon.

 

Når Farsight gjengir brettene i The Pinball Arcade skrur de fra hverandre maskinene ned til minste del og lager 3D-modeller av delene. Så setter de det samenn og jobber med teksturer og tuner fysikken til det føles nesten som på den ekte maskinen.

 

Vær så snill, kjære pinball-elskere, logg dere inn på Steam og stem frem The Pinball Arcade på Greenlight.

 

Steam Greenlight: The Pinball Arcade

 

The Pinball Arcade

 

https://www.youtube.com/watch?v=wtQa-ONdz9I

https://www.youtube.com/watch?v=XZdO1kTFjK0

https://www.youtube.com/watch?v=8Vh_6mQx_jM

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jo greit ut det. Stemme gitt, selv om jeg neppe kommer til å kjøpe det selv. Det kommer aldri noen ny Pinball Dreams :)

Link til spillet på Greenlight: http://steamcommunit...ls/?id=95907686

 

Jeg var også fan av Pinball Dreams, kanskje den største, og Digital Illusions/The Silents til jeg faktisk fant ut sannheten om spillet. Pinball Dreams er middelmådig stjeling av andres design. Samtliger 4 brett i spillet er ripoff fra kjente Williams SolidState Pinball-maskiner. Musikken er flott, grafikken er helt grei, men fysikken er ikke helt vellykket om så bra for sin tid.

 

Nightmare er Williams - Terminator 2: Judgment Day fra 1991, både layout og gameplay er identlisk bortsett fra noen features som var for komplisert.

Steel Wheels er Williams - Bad Cats fra 1989, du skjønner kanskje hvor jeg har nicknavet mitt fra.

Beat Box er en forenklet Williams -The Machine: Bride of Pinbot

Så vidt jeg vet er Ingition basert på Williams - Laser Cue fra 1984, dog er dette noe diffust da det finnes flere med lignende design.

 

Etter at de ikke fikk solgt spillet sitt etter første besøk hos utgiveren i London var folka i Digital Illusions nede på arkadehallen og tegnet av ekte pinball-maskiner på babepapir. Noen få endringer i layouten ble gjort der det var for vanskelig å gjengi designen etter datidens teknikk.

 

Kan si det slik at Digital Illusions plakatene jeg hadde på veggen gikk ned relativt raskt etter jeg innså dette. Det var talentfulle folk i sine felt, programmering, musikk og grafikk, men måten de gikk frem ved å stjele andres design er forkastelig.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg var også fan av Pinball Dreams, kanskje den største, og Digital Illusions/The Silents til jeg faktisk fant ut sannheten om spillet. Pinball Dreams er middelmådig stjeling av andres design. Samtliger 4 brett i spillet er ripoff fra kjente Williams SolidState Pinball-maskiner. Musikken er flott, grafikken er helt grei, men fysikken er ikke helt vellykket om så bra for sin tid.

 

Nightmare er Williams - Terminator 2: Judgment Day fra 1991, både layout og gameplay er identlisk bortsett fra noen features som var for komplisert.

Steel Wheels er Williams - Bad Cats fra 1989, du skjønner kanskje hvor jeg har nicknavet mitt fra.

Beat Box er en forenklet Williams -The Machine: Bride of Pinbot

Så vidt jeg vet er Ingition basert på Williams - Laser Cue fra 1984, dog er dette noe diffust da det finnes flere med lignende design.

 

Etter at de ikke fikk solgt spillet sitt etter første besøk hos utgiveren i London var folka i Digital Illusions nede på arkadehallen og tegnet av ekte pinball-maskiner på babepapir. Noen få endringer i layouten ble gjort der det var for vanskelig å gjengi designen etter datidens teknikk.

 

Kan si det slik at Digital Illusions plakatene jeg hadde på veggen gikk ned relativt raskt etter jeg innså dette. Det var talentfulle folk i sine felt, programmering, musikk og grafikk, men måten de gikk frem ved å stjele andres design er forkastelig.

Dagens mest interessante lesing. Dette var jeg absolutt ikke klar over. Har du noen linker med mer info rundt dette?

Lenke til kommentar

Ikke som jeg har tilgjengelig her. Kan være jeg legger ut noe etter hvert. Dette er noe jeg fant ut selv for 15-20 år siden før jeg fikk internett.

 

For de fleste er det en kanskje en bagatell, men det er noe jeg gremmes over. Jeg var en stor fan av Digital Illusions. Pinball var en viktig del av livet mitt på den tiden.

 

Minnes hver lørdag i første halvdel av 90-tallet da jeg dro til stentrum for å spille pinball. Måtte litt rundt omkring for stedene hadde 1-3 maskiner hver. Husker jeg var spesielt glad i Whirlwind. Selv om det er 23 år siden husker jeg den søte lukten av tyggegummi som slo imot ansiktet når man aktiverte viften på den maskinen.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=hb-HoYSb9FY

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Oppfordrer alle som liker pinball til å stemme. I tillegg til de pinball-maskinene som allerede er gjenskapt vil det komme nye maskiner hver måned i flere år fremover.

 

Pinball-maskiner som er gjenskapt på The Pinball Arcade:

Black Hole - Gottlieb - 1981 - #97 IPDB.org

Ripley's Believe It or Not! - Stern - 2004 - #63 IPDB.org

Tales of the Arabian Nights - Williams - 1996 - #7 IPDB.org

Theatre of Magic - Bally - 1995 - #5 IPDB.org

The Machine: Bride of Pin-bot - Williams - 1991 - #28 IPDB.org

Medieval Madness - Williams - 1997 - #4 IPDB.org

Cirqus Voltaire - Bally - 1997 - #10 IPDB.org

FunHouse - Williams - 1990 - #12 IPDB.org

Gorgar - Williams - 1979 - #123 IPDB.org

Monster Bash - Williams - 1998 - #3 IPDB.org

Black Knight - Williams - 1990 - #25 IPDB.org

Creature from the Black Lagoon - 1992 - #17 IPDB.org

Harley-Davidson, 3rd Edition - Stern (Originally Sega) - 1999 (2004)

Taxi - Williams - 1988 - #48 IPDB.org

Elvira and the Party Monsters - Bally - 1989 - #37 IPDB.org

No Good Goofers - Williams - 1997 - #21 IPDB.org

Scared Stiff - Bally - 1996 - #15 IPDB.org

Big Shot - Gottlieb - 1973

Twilight Zone - Bally - 1993 - #1 IPDB.org

Star Trek: The Next Generation - Williams - 1993 - #2 IPDB.org

Attack from Mars - Bally - 1995 - #9 IPDB.org

Genie - Gottlieb - 1979 - #208 IPDB.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...