Gå til innhold

Kommentar: Slik beskytter du din iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine tips, men vil ikke akkurat tilråde automatisk sletting av innhold etter 10 gangers mislykkede pålogginger. Det kan selv et barn få til å gjøre ved et uhell, eller noen som vil deg litt vondt kan kjøre en effektiv slettemanøver. 1000 ganger blir på den annen side ikke så effektiv beskyttelse mot 4-sifrede PIN-koder, så da er rådet greit; ikke ha sensitivt innhold på en iPad.

 

For personlig bruk er det vel litt enklere hvis du har backup i skyen og bare ikke vil at personlige bilder skal komme på avveie, da fungerer rådet fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller hvis du benytter et nettbrett som er mer egnet for profesjonelt bruk enn leketøyet fra eplefabrikken, så kan du bruke Divide for å skille mellom jobb og lek: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.enterproid.divideinstaller. Mange lar barna leke med nettbrettet selv om det er satt opp mot jobb-epost og har jobb-sensitive data tilgjengelig, og da bør det lages ett lag til med begrensning. Aner ikke om dette finnes til eple-produkter (og bryr meg heller ikke om det gjør det).

Lenke til kommentar

Eller hvis du benytter et nettbrett som er mer egnet for profesjonelt bruk enn leketøyet fra eplefabrikken, så kan du bruke Divide for å skille mellom jobb og lek: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.enterproid.divideinstaller. Mange lar barna leke med nettbrettet selv om det er satt opp mot jobb-epost og har jobb-sensitive data tilgjengelig, og da bør det lages ett lag til med begrensning. Aner ikke om dette finnes til eple-produkter (og bryr meg heller ikke om det gjør det).

 

Og da skal man bruke Andoid mener du? Om man skal anbefale noe så er det ihvertfall usikre android som er leken her det er ihvertfall sikkert. Til arbeidsbruk blir android for mye irritasjonsmoment. Sorry ;-)

Lenke til kommentar
Og da skal man bruke Andoid mener du? Om man skal anbefale noe så er det ihvertfall usikre android som er leken her det er ihvertfall sikkert. Til arbeidsbruk blir android for mye irritasjonsmoment. Sorry ;-)

 

Hva får deg til å mene at android satt opp med sikkerhetssoftware egnet til den type bruk er usikkert?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva får deg til å mene at android satt opp med sikkerhetssoftware egnet til den type bruk er usikkert?

 

AtW

 

Det er fordi Android generelt er mer rotete, og vanskeligere å forstå for hvermandsen. Det er en mye høyere og brattere læreterskel osv. Lettere å bruke feile instillinger osv. Men også fordi jeg personlig synes det virker som et (enda) uferdig system som i likhet med linux aldri helt kommer seg i orden..

Lenke til kommentar

Det er fordi Android generelt er mer rotete, og vanskeligere å forstå for hvermandsen. Det er en mye høyere og brattere læreterskel osv. Lettere å bruke feile instillinger osv. Men også fordi jeg personlig synes det virker som et (enda) uferdig system som i likhet med linux aldri helt kommer seg i orden..

 

Bedrifter som bruker kontrollsoftware har det jo gjerne slik at denne softwaren sørger for at de relevante innstillingene er riktige, og iogmed at det har bedre kontrollmuligheter på android, så vil jeg si potensiale for sikkerhet, om det er en svært viktig prioritering, er større.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bedrifter som bruker kontrollsoftware har det jo gjerne slik at denne softwaren sørger for at de relevante innstillingene er riktige, og iogmed at det har bedre kontrollmuligheter på android, så vil jeg si potensiale for sikkerhet, om det er en svært viktig prioritering, er større.

 

AtW

 

i såfall, hvis det fins programvare som gjør så, så er saken en annen.. Under forutsetning at denne programvaren er god nok til formålet..

Lenke til kommentar

Det er fordi Android generelt er mer rotete, og vanskeligere å forstå for hvermandsen. Det er en mye høyere og brattere læreterskel osv. Lettere å bruke feile instillinger osv. Men også fordi jeg personlig synes det virker som et (enda) uferdig system som i likhet med linux aldri helt kommer seg i orden..

De to første setningene leser jeg som en personlig mening, ikke en vedtatt "sannhet", for det er sikkert flere som mener det motsatte (er selv vant med Android og har rotet flere ganger for å finne relevante innstillinger når jeg har håndtert iOS, slik som på Android når jeg først brukte det). Vi har forøvrig begge deler på jobben, Android var visstnok litt vanskeligere å sette opp med nåværende systemer uten at jeg vet detaljene. Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...