Gå til innhold

Test: Fotokalendere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott og nyttig artikkel :)

Jeg kjenner flere som lager årlige kalendere rundt denne tiden som helt sikkert er interessert i å lese dette.

Det hadde vært interessant å lese en oppfrisket versjon for fotobøker også.

 

 

Det var litt lite nytt en periode etter Photokina, men jeg synes virkelig at Akam har forbedret seg de siste to månedene.

All honnør til dere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom man bikker 200,- får man da momspåslag på kalendere fra utlandet? vi fikk ikke dette på julekortene som vi har bestilt fra http://www.printswithwings.com/.

"Kan" nok få tillagt avgifter dersom en bikker kr.200, men noen ganger slipper en gjennom uten avgiftsvurdering..., det er iallefall min erfaring.

Uansett, det er jo enkelt å bare bestille ett produkt pr. ordre. Gjør som oftest det når det ikke er snakk om dyre ting. Da slipper en "tull"... :xmas:

Lenke til kommentar

Ser at Cewe fikk dårlig karakter for bildekvalitet - vet at Cewe programvaren har et valg hvor du indikerer om bildene skal "piffes opp" av programvaren eller ikke. Tror også at valget slås av hvis filen inneholder EXIF informasjon som gir en indikasjon av at bildet er etterbehandlet.

 

Bildenene som dere brukte er de i sRGB eller aRGB fargerom?

Lenke til kommentar

Noen utenlandske firmaer har nå på plass MVA håndtering og legges den på allerede ved betaling. I de tilfellene skal det vel ikke tillegges noen avgifter?

I disse tilfeller så blir det ikke lagt til noen avgifter. Derimot hvis f.eks. verdien av varen ikke er tilstrekkelig dokumentert i/på forsendelsen, og postens tolltjeneste foretar importvurdering/ev. må innhente kopi av faktura e.l. fra kjøper, da ser jeg det tilkommer en avgift på kr.245 i tillegg til mva. beregningen.... :hmm:

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at programvarealternativene ikke er nevnt?

 

Vi har brukt iPhoto til å lage og bestille kalender i tre år nå. De er nokså konkurransedyktige på pris, tjenestene i denne testen tatt i betraktning, har kjempebra trykkvalitet så vidt jeg kan bedømme og selvfølgelig svært god programvare. Antar Picasa også mestrer dette, og at Microsoft har noe tilsvarende?

 

Det er vel interessant å vurdere programvaren folk allerede bruker i det daglige?

Lenke til kommentar

Ser det er blitt diskutert litt frem og tilbake ang. hvorvidt CEWE også leverer til Eurofoto.no eller ei. Da jeg skrev denne saken tok jeg utgangspunkt i informasjonen som oppgis på CEWEs nettsider (http://www.cewefotobok.no/partners.php); her står det i klartekst at de samarbeider med Eurofoto.no. På Eurofoto.no sine nettsider er det en stor og fet JAPANPHOTO-logo under egen logo, og de har CEWE fotobok i menyen sin. Det er også mulig å laste ned CEWEs programvare på Eurofoto.no. Jeg skal ikke skryte av at jeg har inngående kjennskap til hvorvidt Eurofoto.no har egen lab i tillegg til at de tydeligvis tilbyr i hvert fall CEWE fotobøker, men å si at Eurofoto ikke har noe med CEWE å gjøre blir feil. I den originale teksten stod det også spesifisert at her et det bestilt et CEWE-produkt via JapanPhoto, og at CEWE også leverer til Elkjøp, Eurofoto etc. ble nevnt mest for å sette navnet CEWE i en kontekst.

Lenke til kommentar

Angående dere som har bestilt kalender fra Japan Photo. Jeg bestilte 12. desember og har ventet på bekreftelse på at den er ferdig produstert. Sjekket spam ingenting der. Fikk en feil på nettsiden, kontaktet derfor chat-en. Fikk da følgende nedslående tilbakemelding.

 

Denne ser ut som den har stoppet opp. Det har vært problemer med maskinen som produserer kalendere, men de har lovet at alt skal være ute i løpet av morgendagen.

 

Jeg håper, men kan ikke love at den kommer til jul. Det er full bemanning hele døgnet både på utkjøring og produksjon, så det har aldri vært mer effektivt enn nå. Om den ikke kommer til jul, får du hele ordren gratis.

 

Det er en fattig trøst at vi evt får den gratis, når det er en julepresang. Vi får håpe den kommer fram i tide, men jeg tviler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående dere som har bestilt kalender fra Japan Photo. Jeg bestilte 12. desember og har ventet på bekreftelse på at den er ferdig produstert. Sjekket spam ingenting der. Fikk en feil på nettsiden, kontaktet derfor chat-en. Fikk da følgende nedslående tilbakemelding.

 

 

 

Det er en fattig trøst at vi evt får den gratis, når det er en julepresang. Vi får håpe den kommer fram i tide, men jeg tviler.

Meh... Da er vi to som venter :/

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg bestilte fra photobox etter å ha lest denne artikkelen. 12dager etter at jeg mottok mail om at pakken var sendt (og to dager før jul) har den fortsatt ikke dukket opp, sporingsnummeret jeg har fått oppgitt er feil og mail besvares ikke av kundeservice. Anbefales ikke!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...