Gå til innhold

Ensfarget billigmobil fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

47 dager standbytid ???????Isåfall er denne mobilen en revolusjon innen mobiler, kan ikke skjønne att denne mobilen skal bruke så enormt mye mindre batteri enn andre mobiler...Har ikke testet selv men tviler sterkt på att min smartmobil greier stort mer enn 1 uke i standby...

 

Fra pressemeldingen: "Impressive standby time: up to 47 days with single SIM and up to 28 days with dual SIM". Hvorvidt det faktisk stemmer får vi teste senere! ;-)

Lenke til kommentar

Før jeg gikk for Galaxy S3 i høst har jeg holdt meg til gode gammeldagse Nokiaer. Jeg brukte bare mobilen til å ringe og sende SMS (samt vekkeklokke), og smart-telefonene var for trege eller hadde for kort batteritid etter hva jeg satt som grense for når jeg ville kjøpe en for noen år siden. Galaxy S3 har god strømsparing og nok regnekraft for multitasking (så det du holder på med ikke hakker pga bakgrunnsaktivitet).

 

Egentlig er jeg en fan av slike minimalistiske mobiler, så lenge de er designet etter den gode gamle Nokia metoden. Altså at de tåler veldig mye og har god batteritid. Mobil er for meg et verktøy, og ikke en pyntegjenstand, og jeg har aldri vært spesielt glad i touch-skjermer. Det begynner å komme seg nå da, men jeg foretrekker fortsatt taster dersom det er satt opp gode snarveier og det er logisk trestruktur i menyene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

47 dager standbytid ??????? Isåfall er denne mobilen en revolusjon innen mobiler, kan ikke skjønne att denne mobilen skal bruke så enormt mye mindre batteri enn andre mobiler... Har ikke testet det selv men tviler sterkt på att min smartmobil greier stort mer enn 1 uke i standby...

 

Hadde en Samsung knappetelefon som hadde liggi på ( altså ikke skrudd av totalt ) i 6-10 mnd, og når jeg plukket den opp for jeg hadde min på rep. hadde den 3 av 6 hakk igjen. Utrolig hvor mye forskjell det er fra knapp til Touch standby

Lenke til kommentar

Hadde en Samsung knappetelefon som hadde liggi på ( altså ikke skrudd av totalt ) i 6-10 mnd, og når jeg plukket den opp for jeg hadde min på rep. hadde den 3 av 6 hakk igjen. Utrolig hvor mye forskjell det er fra knapp til Touch standby

 

Hehe, 6-10 mnd på standby og fremdeles 50% batteri igjen, tja vet ikke om jeg tror helt på det... :tease:

 

Uansett, for standby burde det ikke ha så mye å si om det er en knappmobil eller touch, skjermen er jo ikke påslått og WLAN/blåtann forutsettes avslått..

Lenke til kommentar

Nokia må bestemme seg. Skal de satse på intro-telefoner med fysiske taster og lave spesifikasjoner for mindre avanserte brukere, eller skal de satse på avanserte smarttelefoner basert på Windows Phone?!

 

Nokia prøver å dekke for mange behov.

 

Begge deler vil jeg tro, det er iallfall det mest fornuftige mht markedet.

Vil tro att markedet for enkle mobiler uansett vil være større enn for smartmobiler. Så veldig avensert blir de uansett ikke da WP har gjort att Nokia nå lager mindre avanserte mobiler enn de har gjort tidligere....

Lenke til kommentar

"Det som er interessant er at Nokia 206 også kommer i såkalt dual-SIM-versjon, altså at den har plass til to minnekort."*HOST*

 

Ja VEGARD HAUGEN kan umulig ha lest over den setningen etter den ble skrevet, eller jeg håper det for hans egen del siden setningen er helt ulogisk :p

 

Når det gjelder smarttelefoner vs telefoner som dette så foretrekker jeg sistnevnte, forutsatt at det er god meny, god respons, gode taster, lang batteritid osv.

Lenke til kommentar

"Det som er interessant er at Nokia 206 også kommer i såkalt dual-SIM-versjon, altså at den har plass til to minnekort."*HOST*

 

Er det så innmari vanskelig å forstå at det er en skrivefeil da? Vi er mer enn trettitusen lesere som forsto at det skulle være to SIM-kort, uten at vi trengte å lage en story ut av det.

Lenke til kommentar
"Det som er interessant er at Nokia 206 også kommer i såkalt dual-SIM-versjon, altså at den har plass til to minnekort."*HOST*
Ja VEGARD HAUGEN kan umulig ha lest over den setningen etter den ble skrevet, eller jeg håper det for hans egen del siden setningen er helt ulogisk :p Når det gjelder smarttelefoner vs telefoner som dette så foretrekker jeg sistnevnte, forutsatt at det er god meny, god respons, gode taster, lang batteritid osv.

 

Oi - tabbe!! :-O Jeg leste den første kommentaren også, men så ikke trykkleifen da. Bare å beklage. Fikset nå (omsider..) :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det så innmari vanskelig å forstå at det er en skrivefeil da? Vi er mer enn trettitusen lesere som forsto at det skulle være to SIM-kort, uten at vi trengte å lage en story ut av det.

 

Selvfølgelig skjønte jeg (og alle over 6 år) at det var en skrivefeil. Det var jo grunnen til at jeg hintet om det her. Ingen grunn for å hisse seg opp ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...