Gå til innhold

Så bra scorer din mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del er veldig fornøyd med Netcom, de har litt å jobbe med når det kommer til dekningsgrad av 3G/LTE, men det kommer seg. Kundeservicen er fremdragende og en får alltid hjelp når en oppsøker en av de utplasserte Netcom forhandlerne omkring.

 

Gruppa som driver kundeservice på facebook har litt å jobbe med, men det er fordi de konstant er for få folk i forhold til alle brukerne som kontakter dem via netcom siden. Det kommer så mange nye brukere hele tiden at Netcom ikke rekker å lære opp nye folk til at de får for mye å gjøre igjen. :p

 

Vil rette spesielt god ros til Netcom shop i Storbyen kjøpesenter i Sarpsborg. Gutta som står der er veldig ivrige og interesserte i jobben sin. De har svar på alt jeg spør dem om, selv veldig tekniske spørsmål.

 

Selv om jeg er teknisk interessert selv er det alltid nyttig lære å oppsøke dem. Løste f.eks et problem med min Huawei B593 der jeg slet med å få åpnet porter slik at mine server tjenester kunne nåes fra eksterne tilkoblinger. Dette løste seg kjapt ved å endre data-apn fra internet.netcom.no til vpn.netcom.no. Nå står alt åpent og lar heller routeren jeg har bak modemet til å porte all nettverkstrafikk.

 

Fornøyd kunde gjennom mange år, helt siden 1998 om jeg husker riktig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Netcom og er kjempefornøyd. Syns det er litt rart telenor havner under Tele2 og Talkmore. Tele2 har aldri klart å sendt regningen til rett adresse her før, de har alltid sendt de til min gamle adresse.. Purre-regningene med ekstragebyr har de tvert om sendt til riktig adresse.. Talkmore har jeg aldri hatt, men min mor hadde det. Min mor gikk bort for en stund siden og jeg ville fryse abonnomentet inntil videre, det var tvert om ganske vanskelig.. Jeg hadde all personlig informasjon for å kunne gjøre det, men vet dere hva de sa? Faks over dødsattesten. Vi hadde den ikke tilgjengelig pga diverse omstendigheter.. Da fikk vi klart svar: Da får abonnomentet løpe til dere har alle papirene i orden.. Jeg syns det er helt idiotisk av et selskap å nekte "frysing" inntil videre.. De har mistet all min troverdighet, og jeg vil advare alle mot noe så usæriøst som Talkmore. Telenor hadde ingen problem med å fryse/innstille abonnomentet for hustelefon/internett. Nå vet jeg at dette er en statistikk, men Talkmore og Tele2 har fått en ufortjent høy rank. De burde heller skamme seg for å ha så dårlige kundebehandlere i det hele.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har vært borti flere, med blandet resultat.

 

Tele2 abbonementet resulterte i en flom av svenske telefonselgere, og endel pussige feil som at telefonen innimellom ble viderekoblet til nummer som ikke eksisterte. Billig med champion, men manglet maksgrense for databruken og slikt samt generelt mye rot.

 

Netcom var bra før, men etablerte en stund mange tulleabonnementer som stort sett endte med at de ble like dyrt uansett abbonement. Anså det som ren spekulasjon i kundenes uvitenhet, og tvilsom forretningsmoral. De baker inn spotify i abbonementet, og fremstiller det som "gratis" når kundene betaler for det gjennom fastpriser og bruk. Ved å øke prisen litt på ringing, bruk av sms, surfing osv så kan man tilby spotify gratis. Hurra!

 

Telenor, tja, de har en merkelig prispolitikk hvor de gjemmer vekk de billige abbonementene og pusher på de dyreste. Får ofte vite om abbonementer om man tilfeldigvis kontakter kundeservice. Har endel tilsynelatende gode tilbud, som man må lete lenge og vel for å finne begrensningene av. Har f.eks som alle familiepakke, hvor man ringer gratis til hverandre. De reklamerer med inntil syv personer på ulike adresser, men gjememr bort at hver person kun kan være med i en familiegruppe om gangen og at alle som er med i gruppa ender på samme faktura som en enkelt får ansvaret for. Mye kluss om man ikke finleser hva de tilbyr. Man får også motsatt svar etter hvilken man treffer på i kundeservice. Om man leter godt og setter seg inn i prisene og tilbudene så har de noen gode abonnementer, spesielt for de som kun ringer. 400 gratis minutter i måneden for 99,- pr. måned er bra for eldre, men få eldre vil finne tilbudet.

 

OneCall. Vet ikke om de ble inspirert av sauron i ringenes herre, eller om tolkien ble inspirert av onecall. Har vel skjelden fått så høyt blodtrykk av et mobilabbonement. Kundeservice som aldri gadd svare, et nettverk som aldri fungerte, sms som det var 50:50 sjanse om kom frem, og mms fikk vi aldri prøvd da det aldri virket en eneste gang. Sikkert billig, men hjelper lite når det aldri virker.

 

Ventelo: Selskapet sluker mindre selskaper fortløpende, så mange ender opp der om de vil eller ei. Rigide regler og man må ikke kommer her og komme her og tro at man kan splitte opp familieabbonementet har man først valgt det. Greie priser, og endel ok tilbud i nettbutikken. Varierende kunnskaper, de beste er genier mens de verste spør kun om det er strøm på telefonen og om det er det så kan de ingenting. Er også et av de selskapene som tjener seg rike på å ikke ha tak på mobilsurfingen, og ler rått hele veien til banken når noen har byttet til ventelo etter å ha vært kunde hos noen som har f.eks max 20,- pr. dag i mobilutgifter.

 

Hva som er "bra" og "dårlig" avhenegr av mange ting. Dekning, pris, kunnskapene til kundeservice, abbonementstype osv. Et selskap som er dyr på ringing kan være bra for noen om de er billig på surfing. En som klarer seg selv trenger ikke kundeservice, mens for andre trenger de kunnskapsrike folk der som kan forklare dem hvordan man setter opp ting og kan feilsøke. Holdt på i ETT ÅR med kundeservice hos ventelo for å få koblet til en nettradio, før en med kunnskaper tok tak i problemet og fikset det på 5 minutter. Samme med tele2. Ikke alle kan systemet nok til å grave frem hvorfor man blir viderekoblet til nr som ikke eksisterer, eller hvorfor det er umulig for A å ringe til B når C, D og E gjør det uten problem.

 

Djuice. Bra tilbud. Har bestillt abbonement der 3-4-5 ganger, både på nett og gjennom kundeservice uten at de har klart å overføre meg fra der jeg er kunde nå. Sikkert fint for de som klarer å bli kunde, men jeg har gitt opp.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hele one call burde vert innlagt på en galehus.Jeg har brukt mobiltelefone fra før de kom til dette såkalte verdens rikeste land, men har aldrig opplevd noe verre på 57 år.Fikk simkort fra one call, og det virket ikke en gang.Kundeservice var ikke til stede men på helårsferie.Telenor BURDE og bør bytte firmanavn til Telenor Svindel AS.I 2010 var jeg iRiga, og hadde da bedrift mobilabonnemang fra en Lativisk operatør.Der mottok jeg en faktura på min firma mobilmobilabonnemang fra Telenor for 3 - TRE mnd på så ubetydelig lite som KR: 57000,-

Jeg møtte da opp på kantoret til direktøren hos den Latviske operatøren, og han betalte meg 1000 Lat for fakturaen og rammet den inn i glass og hang den på veggen.Telenor sendte inkasso, men de bruker jo lindorf som nå en poloitianmeldt av direktøren i GOE for svindel på flere millioner kroner.

Heia norge og dets såkalte bedrifter og inkassoselskaper som siden 2010 har svindlet inn 6 milliarder fra mennesker som ikke engang har råd til en halv pils.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...