Gå til innhold

[Løst] PC finner ikke det trådløse nettet


Countryman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg satt opp et nytt modem for en måned siden, fra Telenor, og alt fungerte fint et par dager. Jeg dro så på ferie og kom tilbake totalt nettløs..

Snakket med Telenor, og i løpet av et par dager fikk jeg en sms om at problemet var løst, ergo : feilen var ikke hos meg men hos Telenor/der ute et sted..

 

problemet er bare halvveis borte. Jeg kommer meg på nett ved å kable meg gjennom modemet, men når jeg skal søke trådløst finner ikke PC`n hjemmenettverket mitt.

dvs: jeg finner det innimellom, men det forsvinner igjen med en gang..

 

Jeg har sagt til Telenor at jeg tror det er deres feil, i.o.m at de innrømmet at det var noe galt i utgangspunktet...men, er ikke sikker..

kan det være innstillinger på PC`n som har forandret seg av seg selv mens jeg var på ferie?

 

setter veldig pris på hjelp!

 

(jeg har en 3år gammel Dell Inspirion med Vista. Modemet er en Zyxel P2812)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er derfor jeg er litt i tvil...mobilen min finner det trådløse nettverket..fungerer fint også..

PC finner kun et lite glimt av det , så er det borte igjen..

 

mistenker at det kan være innstillinger på pc`n som har justert seg av seg selv..(?)

hvilke innstillinger er det da jeg skal justere? brannmur eller inne på modemet?

Lenke til kommentar

jeg takker så mye for hjelp!

ingenting jeg har gjort, har fungert så langt..

men plutselig igår kveld dukket nettet opp igjen..det gikk riktignok tregere enn med kabling, men det lå der iallefall, noenlunde stabilt.

Dette forsterker bare mistanken min om at feilen ikke har ligget her hos meg...og det er i så fall kjipt at de ikke kan innrømme dette.

 

jeg ble litt lei servicen for noen dager siden, og valgte å bryte ut og bytte til en annen leverandør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...