Gå til innhold

Hvordan på Airlin AL1000G v2 og Dlink DIR-655 til å snakke sammen


AKO

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fårr nytt bredbånd på test fra GET (70 MB) som jeg skal koble til pcen min.

 

Modemet fra GET står i stua og der har jeg satt opp min Dlink-655 som fungere fint på nettet når jeg kobler pcen i LAN porten.

 

Pcen skal stå på kontoret som er i andre enden av min leilighet lengst vekke fra stua, og jeg ønsker derfor å få de 2 routerne til å snakke sammen via trådløst mellom dem.

 

Etter en tur på Elkjøp ble jeg anbefalt å kjøpe Airlink AL1000G fra Jensen Scandinavia. Denne skulle kunne brukes som en repeter.

 

Hovedrouteren Dlink-655 er satt opp ned SSID med passord og AES oppsett, samt at den har DHCP påskrudd.

 

AL1000 er satt opp som en repeater og DHCP avskrudd. Samt at SSID og passord er satt likt som hovedrouteren.

 

Så lang alt OK, men når jeg nå kobler min pc til AL1000 så får den ikke skikkelig kontakt med nettet. Dvs. den kommer ikke på internett.

 

Setter jeg derimot en nettverkskabel mellom routerne så er pcen på nett uten problemer.

 

Men jeg ønsker at routerne skal snakke sammen trådløst slik at jeg slipper kabelen mellom dem. Det er umulig å få kablet i leiligheten.

 

Er det ikke mulig å få dette til er det noen som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det skal være fult mulig.

Om det ikke er noe kontakt mellom de to så sjekk at SSID og kryptering er 100% likt.

Du m åogså sjekke at ipadressen ikke er lik, så om DLINK har 192.168.0.2 bør du bytte ip på 1000G til 192.168.0.2

Anbefaler at du setter AL1000G ved siden av DLINK først, og så kobler PC til AL1000G med kabel, og sjekker om du kommer på nett.

 

Skulle det fortsatt ikke fungere kan du sende meg en post på [email protected]

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...