Gå til innhold

Nå skal MSIs Lightning-skjermkort vannkjøles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg orker ikke betale 7-900 spenn for ei blokk som kan kun brukes på 1 skjermkort. Tok løsningen som har fungert får på andre skjermkort jeg har hatt på mitt 6950 med ribber på ram og så en blokk jeg håper å bruke på neste skjermkort og.

 

Feks: http://techbay.no/product.html/swiftech-gpu-vannblokk-mcw82?category_id=164

 

Bare å kjøpe nye fester om det trengs til neste skjermkort.

 

Kan evt sette en stillegående vifte ved om ikke luftflyten i kabinettet er høy nok

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke betale 7-900 spenn for ei blokk som kan kun brukes på 1 skjermkort. Tok løsningen som har fungert får på andre skjermkort jeg har hatt på mitt 6950 med ribber på ram og så en blokk jeg håper å bruke på neste skjermkort og.

 

Feks: http://techbay.no/pr...category_id=164

 

Bare å kjøpe nye fester om det trengs til neste skjermkort.

 

Kan evt sette en stillegående vifte ved om ikke luftflyten i kabinettet er høy nok

 

Ok.

 

Bare husk at du beholder garantien med denne og at du mister garantien på andre skjermkort dersom du fjerner kjøleløsningen som følger med for å dermed plassere en vannblokk på den. I tillegg så er det nok ingen vannblokker som passer dette skjermkortet annet enn denne som allerede er plassert på skjermkortet.

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Kan nevnes til de av dere som er paranoid på garantien så lar EVGA deg fritt skifte kjøleløsning..

 

Paranoid?

 

Hvem kjøper skjermkort som skal vannkjøles med bare standard spenningskontroll? Nei - de fleste 'entusiaster' ønsker nok bedre enn standard spenningskontroll og da er det ingen garanti når en fjerner kjøleløsningen som følger med. Kan du for eksempel nevne en produsent av GTX 680 som tilbyr bedre spenningskontroll og garanti til tross for at en fjerner kjøleløsningen som følger med?

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Kan nevnes til de av dere som er paranoid på garantien så lar EVGA deg fritt skifte kjøleløsning..

 

Paranoid?

 

Hvem kjøper skjermkort som skal vannkjøles med bare standard spenningskontroll? Nei - de fleste 'entusiaster' ønsker nok bedre enn standard spenningskontroll og da er det ingen garanti når en fjerner kjøleløsningen som følger med. Kan du for eksempel nevne en produsent av GTX 680 som tilbyr bedre spenningskontroll og garanti til tross for at en fjerner kjøleløsningen som følger med?

 

Ehm... tror ikke du tok den helt! ;)

Nevnte at det ikke er det eneste kortet der du kan vannkjøle uten at det går utover garantien.

 

OG en som syns standard viften bråker for mye vil vannkjøle et kort med standard spenningskontroll da du får en grei overklokk på de fleste vanilla 6xx kort(typ over 150Mhz)

Lenke til kommentar

Ehm... tror ikke du tok den helt! ;)

Nevnte at det ikke er det eneste kortet der du kan vannkjøle uten at det går utover garantien.

 

OG en som syns standard viften bråker for mye vil vannkjøle et kort med standard spenningskontroll da du får en grei overklokk på de fleste vanilla 6xx kort(typ over 150Mhz)

 

Selvsagt. Men en 'grei' overklokk er ikke godt nok. ;)

 

De ulike kortene fra MSI med bedre enn standard spenningskontroll har imponert meg med både HD 7xxx-serien og GTX 6xx-serien. De overklokker ekstremt bra og kvaliteten er imponerende i kontrast med EVGA (etter min mening). I forbindelse med dette og mangelen på gode vannblokker for blant annet GTX 680-Lightning så er dette gode nyheter.

Lenke til kommentar

Garantien burde vel fortsatt gjelde på 7970 Lightning ved bytte til denne vannblokken hvertfall. Så det er jo noe :p

 

Øøøøh... Kor i alle dager har du den logikken fra? o_O Å fjerna stock kjøler med vannblokk gjør umiddelbart garantien ugyldig med alle andre unntatt EVGA.

 

Derimot kan du teknisk snike deg til garanti-saker uansett, ettersom det ofte ikkje er lett å sjå at kjøleren har blitt fjerna og reinstallert uansett. Med den antakelsen at dei har unnlatt å gjøre det ekstremt vanskelig å fjerne kjøleren uten å synlig ugyldiggjøre garantien.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Garantien burde vel fortsatt gjelde på 7970 Lightning ved bytte til denne vannblokken hvertfall. Så det er jo noe :p
Øøøøh... Kor i alle dager har du den logikken fra? o_O Å fjerna stock kjøler med vannblokk gjør umiddelbart garantien ugyldig med alle andre unntatt EVGA.

 

Derimot kan du teknisk snike deg til garanti-saker uansett, ettersom det ofte ikkje er lett å sjå at kjøleren har blitt fjerna og reinstallert uansett. Med den antakelsen at dei har unnlatt å gjøre det ekstremt vanskelig å fjerne kjøleren uten å synlig ugyldiggjøre garantien.

 

Syns bare det er litt høl i huet om garantien skal ryke hvis man monterer en blokk spesielt til kortet.

 

Ikke det at det hadde brydd meg så mye. Jeg hadde nok gjort som du sier om å montere på stock-kjøleren om noe problem skulle dukke opp og det krevdes at jeg måtte sende det inn, slik jeg har gjort før.

Lenke til kommentar

Syns bare det er litt høl i huet om garantien skal ryke hvis man monterer en blokk spesielt til kortet.

 

Ok.

 

Når en tukler med kortet og fjerner kjøleløsningen som fulgte med kortet så er det mange former for brukerfeil som kan ødelegge kortet. Dersom du uheldigvis skraper overflaten på kortet, ikke kjøler VRAMen eller spruter litt vann på kortet så er dette en brukerfeil som ikke de ulike selskapene skal straffes for ettersom at garanti hovedsakelig kun skal dekke produksjonsfeil. I tillegg så er det vanskelig å avgjøre om det var noe galt med kortet eller brukerens montering som var grunnen til at kortet sluttet å fungere optimalt over tid.

 

Det eneste logiske - som selskapene tjener mest på - er å ikke strekke garantien lenger enn det den hovedsakelig skal dekke. Med andre ord så er faktisk garantien til EVGA 'høl i huet' som du skriver.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er vann på kortet når det er i bruk så er det ikke noe sak, og man skal være ganske klønete for å ikke få kjølt vram med en slik blokk :p Hvis man skraper eller overoppheter noen komponenter så vil jo det vise seg på test laben.

 

Ikke nødvendigvis dersom en ser bort fra åpenbare brukerfeil.

 

Slik som jeg skrev tidligere så kan det være svært vanskelig å avgjøre nøyaktig om det var noe galt med produksjonen av kortet eller brukerens montering som var grunnen til at kortet sluttet å fungere optimalt over tid.

 

Jeg har faktisk opplevd at enkelte kort degraderes over tid dersom PCBen blir 'bøyd' av for mye vekt. I tillegg så kan det være en del som forsøker å skjule diverse brukerfeil - noe de kan tape mye penger på. Med andre ord så gjorde de det enkelt for seg selv - fjerner en kjøleløsningen så får de ikke garanti. På denne måten sparer de tid og penger som er kritisk for en bedrift.

Lenke til kommentar

Alternativet hadde jo sjølvsagt å produsere kjølere med mer fleksibilitet, men om det er forøvrig spesielt mulig er ein anna sak. Tenker då på komplett mangel av viftemonteringer, då utskiftbare vifter på ein kjøler hadde vore fantastisk. :3

 

Om det er i det heila tatt økonomisk forsvarlig veit eg jo ikkje, så kanskje det ikkje er mulig. /shrug

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...