Gå til innhold

Anmeldelse: Test Drive: Ferrari Racing Legends (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke å klage, men syntes denne anmeldelsen hadde en del mangler. Jeg liker bilspill, men hadde ikke hørt om dette spillet før. Men ut fra anmeldelsen så klarer jeg ikke i særlig grad å få tak i de esensielle sidene av spillet.

 

Ta foreksempel karakteren 5, som er helt greit. Men når du oppsumerer de gode og dårlige punktene til spillet klarer jeg ikke helt å se hvorfor spillet fortjener "bare" 5.

 

+ Bilene er vellaget og flott gjenskapt i spillet, alle har sitt særpreg både utseendemessig og på banen.

 

+ Det er milevis med baner i spillet ? alle er godt varierte, og byr på ulike utfordringer.

 

- Slightly Mad Studios har dessverre låst stort sett alt innhold i spillet, både baner og biler.

 

- Noen av utfordringene man møter i historiedelen er også unødvendig vanskelige.

 

Du forklarer bra i anmeldelsen at kjørefølelsen er bra, om noe tung..., at lydbildet er bra og at det er mange og varierte baner. Men jeg savner litt mer utdyping av hvorfor spillet er mer arcade enn simulator. Da jeg selv liker simulator spill best, hadde det vært fint å vist mer om dette :) . Hva spesefikt er det som gjør at spillet tipper over på Arcade siden, fremfor sim.

 

Du sier ingen ting om hvilken instillinger man kan gjøre i spillet. Motordeler, tuning osv.

 

Hvordan fungerer History mode. Må man kjøpe biler, vinner man biler, er det forhåndsbestemt hvilken biler man skal gjøre?

 

Når du sier det er utfordringer i spillet som er frustrerende, så får jeg ikke helt tak i hva du mener. Når du blir presset av banen i siste sving, så må du starte på nytt? Hvorfor det? Er det en spesefike utfordinger som gir det spesefike mål? Slik som du kan ikke være av banen, du må komme på førsteplass osv?

 

Ellers var anmeldelsen grei den ;) , bare det at jeg personlig syntes at den var litt for generell og ikke sjangerspesefik :)

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har artikkelforfatter tatt ferie? Synes jeg kunne fått en tilbakemelding på de punktene jeg lurte på.

 

Hei. Beklager at det har tatt tid, her kommer en tilbakemelding på det du har satt spørsmålstegn ved i anmeldelsen min:

 

Jeg skriver at spillet er mer en simulasjon enn arkade, i likhet med de andre spillene denne utgiveren har laget. Utdypes i forhold til at man merker forskjell på alle bilene, man må være obs på linjer og bremsing inn i svinger osv.

 

Grunnen til at jeg ikke sier noe om instilling av bilene, er at det er ingen mulighet for dette i spillet. Ferrari har tatt et standpunkt der de mener bilene er så bra de får blitt ut fra fabrikken, og tillater ikke modifisering som dette.

 

I historien låser man opp biler etter hvert som du klarer de ulike utfordringene som blir satt. Det er ingen valuta, alt er forhåndsbestemt og man låser opp bilparken utover i historien. For å få tilgang til alle bilene må du ta alle de ulike utfordringene.

 

Ja det er spesifikke utfordringer som gir spesifikke mål. Du starter for eksempel sist, og må komme deg inn på topp tre for å greie et nivå. Blir du nummer en, gir det deg en ekstra bonus. Kjører du ut i siste sving, og komme r på 4. plass, må alt kjøres på nytt. Andre utfordringer er at du hele tiden må holde deg innenfor 3 sekunder av lagkameraten din. Kan være en utfordring, og det er lett å tape mer en tre sekunder til bilen foran.

 

Til syvende og sist er det kombinasjonen av vanskelighetsgrad på utfordring, og måten du låser opp biler og baner i spillet på, som gjør at spillet lander på karakteren det gjør. Dette er et stort minus, og hadde de løst dette på en annen måte, så hadde karakteren blitt bedre.

 

Håper dette er med å forklarer litt mer av det du lurer på i anmeldelsen.

 

-Gøran-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...