Gå til innhold

Nytt i bildekritikken


Anbefalte innlegg

Hei! Bildekritikken er nettopp blitt oppgradert med følgende:

 

Muligheten for å legge inn ditt eget kamerautstyr og knytte det til dine bilder.

- 1. Man legger inn sitt kamerautstyr i http://www.akam.no/b...nto?mitt-utstyr

- 2. Ved opplasting velger man så kameramodell og objektiv dersom relevant.

- Man kan også (etter å ha lagt til nytt utstyr til sin konto) redigere sine egne bilder og knytte utstyr til dem.

- Planlagt: Opplisting av utstyr på brukernes profilsider.

 

NB: Utstyrssøket søker i vår prissammenligningstjeneste prisguide.no sin database etter produkter. Foreløpig er det kun aktive produkter (det vil si ikke utgåtte) som kommer opp i dette søket. Dette skal vi få ordnet i løpet av rimelig tid, slik at for eksempel jeg kan få legge inn mitt gamle Nikon D50 kamerahus, selv om det ikke er et aktivt produkt lenger.

 

- http://www.akam.no/b...itikk/minkonto/ (Du må være innlogget i bildekritikken for å besøke den) har blitt mer ryddig med faner med mindre informasjon på en gang.

 

- Nye linker til brukersider:

Før: http://www.akam.no/b...andersen/222538

Nå: http://www.akam.no/b...andersen/222538

http://www.akam.no/b...ritikk/brukere/ viser alle brukerne av bildekritikken

 

- Nye linker til aktivitetssider:

Før: http://www.akam.no/b...skapninger/155/

Nå: http://www.akam.no/b...skapninger/155/

http://www.akam.no/b...kk/aktiviteter/ viser alle temadagene. (Veldig enkelt foreløpig, kommer mer etter hvert)

 

Jeg har også ryddet og endret i endel kode i dag, så vennligst si ifra dersom dere kommer over noe som oppfører seg merkelig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skal se på bilder i Bildekritikken:

 

Får opp en boks med

Windows sikkerhet :

 

Inne i boksen står det ; Serveren static.terje.test.hw.no på Restiricted krever et brukernavn og ett passord

under denne teksten står det felt for påloggingsnavn og passord....

 

X'er ut boksen og ser at det kommer opp kamerainfo og de vanligste exif data, som f.eks. dette på det sist postede bildet:

 

 

 

Ønsket evalueringsnivå

Visning: Jeg ønsker å vise frem mitt bilde og få hyggelige tilbakemeldinger. Jeg setter pris på om du forteller kort hva du liker med bildet.

Kameradata:

 

Kamera:

Olympus E-30

Brennvidde:

21 mm

 

Lukkertid:

1/250 s

Blender:

f/11

 

ISO:

200

 

Vis alle Exif-data for dette bildet.

Vis meg mer informasjon om bildet

 

 

 

Irriterende å måtte X'e ut eller klikke på avbryte hele tiden.....

 

Dette skjer ikke på alle bilder, men på de som har hatt kamerainfo tidligere, de uten kamaraifo tidligere er som før.... !? :hmm:

Endret av Terje
La litt av innlegget i en [spoiler] slik at det ikke ble så langt.
Lenke til kommentar

Det ser storartet ut dette, men finner ingen knapp til å bekrefte og lagre innlagt utstyr.

 

Det skjer automagisk etter at du har bekreftet popupboksen som dukker opp når du legger til eller fjerner utstyr. Produktet skal da dukke opp / forsvinne med en gang fra listen over utstyr, uten at siden laster på nytt. Det er mulig dette er litt lite innlysende, skal se om jeg kan vinkle det bedre :-).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser storartet ut dette, men finner ingen knapp til å bekrefte og lagre innlagt utstyr.

 

Det skjer automagisk etter at du har bekreftet popupboksen som dukker opp når du legger til eller fjerner utstyr. Produktet skal da dukke opp / forsvinne med en gang fra listen over utstyr, uten at siden laster på nytt. Det er mulig dette er litt lite innlysende, skal se om jeg kan vinkle det bedre :-).

 

Det funker nå etter at jeg slo av pop-up blocker, en liten detalj: det står "Slett produkt" - det burde vel stå "Velg produkt"?

Lenke til kommentar

Hei! Bildekritikken er nettopp blitt oppgradert med følgende:

 

Jeg har også ryddet og endret i endel kode i dag, så vennligst si ifra dersom dere kommer over noe som oppfører seg merkelig!

:hmm:

Klikker på Bildekritikkprofil under Viktige lenker i pop-up menyen. Får da melding om at siden ikke eksisterer lengre, sammen med henvisninger til div.....

Betyr dette at det som lå der tidligere, f.eks. den alldeles utmerkede oversikten med "thumbnails" av mine bilder ikke lenger skal vises??? Kommer til å savne denne!

Vet at det er en slags oversikt under Min Konto (for sletting og sånt), men den tjener ikke samme formålet....

 

Håper det bare er en midlertidig "feil"....

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Hei! Bildekritikken er nettopp blitt oppgradert med følgende:

 

Muligheten for å legge inn ditt eget kamerautstyr og knytte det til dine bilder.

 

- Planlagt: Opplisting av utstyr på brukernes profilsider.

 

Noen spørsmål knyttet til opplisting av utstyr på brukernes profilsider:

1; betyr dette at andre enn brukeren selv kan se andre brukeres lister også?

2; hvis ja på nr.1, skal det være en avkryssingsmulighet som gjør at listen kan skjules for andre dersom jeg ønsker det??

 

Dersom f.eks. det ikke skal kunne gå an å skjule listen, så har den vel kanskje ikke så mye for seg, dette pga. at den kan betraktes som en "invitasjon" til å komme å forsyne seg (det er jo en del tvilsomme individer som finkjemmer div. "åpne" forum for å få tak i slik for dem verdifull info.....

Sier ikke dette for å være vanskelig, men forsikringsselskapene ber oss jo være forsiktig med å legge ut altfor detaljerte opplysninger av denne typen.....

Samtidig er jeg jo selvfølgelig klar over at den som har ork, enkelt kan sette sammen en slik oversikt selv ved å "skumme" gjennom bildekritikken... (dette forutsetter jo også at en har lagt ut nok info/navn/mm om seg selv ellers her inne.... !

Just for the record! :hm:

Lenke til kommentar

Da melder det seg et spørsmål som kanskje har vært oppe og besvart før, det hadde vært flott om man kunne legge inn eller registrere manuelt f. eks. eldre optikk som ikke finnes i basen. Tenker f. eks. på sånt som eldre Pentax Takumars, Carl Zeiss Jena m. v. - Da ville jo dette kunne fungere som et fullverdig utstyrsregister (og for min del ville den siste grunnen til å fornye medlemsskap hos Foto.no bortfalle).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da melder det seg et spørsmål som kanskje har vært oppe og besvart før, det hadde vært flott om man kunne legge inn eller registrere manuelt f. eks. eldre optikk som ikke finnes i basen. Tenker f. eks. på sånt som eldre Pentax Takumars, Carl Zeiss Jena m. v. - Da ville jo dette kunne fungere som et fullverdig utstyrsregister (og for min del ville den siste grunnen til å fornye medlemsskap hos Foto.no bortfalle).

Kommer vel etterhvert kfr. det som står i førsteposten:

"NB: Utstyrssøket søker i vår prissammenligningstjeneste prisguide.no sin database etter produkter. Foreløpig er det kun aktive produkter (det vil si ikke utgåtte) som kommer opp i dette søket. Dette skal vi få ordnet i løpet av rimelig tid, slik at for eksempel jeg kan få legge inn mitt gamle Nikon D50 kamerahus, selv om det ikke er et aktivt produkt lenger."

 

:dribble: (enig med du vedr. medlemskapet på foto.no) :hm:

Lenke til kommentar

blabla...

Kommer vel etterhvert kfr. det som står i førsteposten:

"NB: Utstyrssøket søker i vår prissammenligningstjeneste prisguide.no sin database etter produkter. Foreløpig er det kun aktive produkter (det vil si ikke utgåtte) som kommer opp i dette søket. Dette skal vi få ordnet i løpet av rimelig tid, slik at for eksempel jeg kan få legge inn mitt gamle Nikon D50 kamerahus, selv om det ikke er et aktivt produkt lenger."

 

:dribble: (enig med du vedr. medlemskapet på foto.no) :hm:

 

Takk, jeg leste det jo - men det nådde ikke frem :D

Lenke til kommentar

Da ville jo dette kunne fungere som et fullverdig utstyrsregister (og for min del ville den siste grunnen til å fornye medlemsskap hos Foto.no bortfalle).

 

Idéen har vært diskutert, og er mange nok interessert i noe slikt, kan det godt hende det vil bli implementert. Kommer helt an på om det er verdt ressursbruken, ganske enkelt, så er dette en funksjon du vil bruke, gi oss beskjed om det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ville jo dette kunne fungere som et fullverdig utstyrsregister (og for min del ville den siste grunnen til å fornye medlemsskap hos Foto.no bortfalle).

 

Idéen har vært diskutert, og er mange nok interessert i noe slikt, kan det godt hende det vil bli implementert. Kommer helt an på om det er verdt ressursbruken, ganske enkelt, så er dette en funksjon du vil bruke, gi oss beskjed om det!

 

Kan bare selvfølgelig bare svare for meg selv, og ja, en slik mulighet ville jeg helt klart brukt, bruker pr. i dag registeret hos Foto.no og det alene er den eneste grunnen til at jeg fortsatt har medlemsskap der. For meg ville det vært kjekt å få en slik mulighet på det ene norske nettstedet jeg faktisk bruker. Et slikt register er kjekt både til privat bruk og til ev. forsikringssaker. Felt for serie/fabrikknr. og tilleggsoplysninger bør i så fall være med.

Endret av Tjernshaugen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...