Gå til innhold

Lager nye minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror XQD-kort blir en flopp.

 

XQD er ikke så mye raskere enn CF, og man kan fortsatt utvikle CF-standarden videre. Med mindre i det minste Canon kommer på banen med XQD-støtte så vil det ikke ta lang tid før XQD blir nær umulig å finne i butikkene (er vel ikke så lett nå heller, for den saks skyld).

 

Hadde Canon hatt store ambisjoner om dette, ville vel i hvert fall EOS 1Dx hatt støtte? Har ikke hørt noe fra dem om å implementere dette i fremtiden, og det har jeg heller ikke hørt noe om fra andre produsenter heller. Kanskje Sony, men de digger jo alt som er deres egne standarder, og mange av de har floppet totalt gjennom årene.

Lenke til kommentar

For all del, jeg kan ta feil :) Men det er vanskelig å overbevise en samlet gruppe kameraprodusenter om å gå over til en ny standard selv om den har flere fordeler i forhold til den gamle.

 

Nå kan man selvsagt ha en minnekortplass til hver, men jeg vil mye heller ha 2x samme standard enn 1+1 (jeg har D7000 med 2x SD).

Lenke til kommentar

Hva er galt med bare SD? SD-kort har jo lbitt sævrt raske de også.

 

AtW

At de lett går i stykker. Har brukt CF kort i snart 14 år, uten problemer. Har brukt SD i 4-5 år, og har allerede fått ødelagt 3 stk. Og jeg har kortene mine i solide oppbevaringsesker.

 

Ok, har aldri opplevd å få ødelagt ett eneste SD-kort, men mulig jeg har vært ekstra heldig, eller ikke bytter de inn og ut så ofte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er også viktig med kort av et godt merke. I følge de som mener de har greie på det, så er det Sandisk og Lexar som er de tryggeste kortene.

Av de tre kortene som har gått istykker, var to SanDisk Extreme Pro ... Hørt flere historier om at Lexar kort har gått opp i limingen.

Lenke til kommentar

Av de tre kortene som har gått istykker, var to SanDisk Extreme Pro ... Hørt flere historier om at Lexar kort har gått opp i limingen.

Klart man kan være uheldig med Sandisk og Lexar, like mye som man kan være heldig med de rimeligste kortene. Men feilraten er kjent for å være lavest på Sandisk og Lexar.

 

Jeg har kun brukt Sandisk, bortsett fra et Panasonic og et Lexar kort (noen CF, mest SD). Ingen av de har gått i stykker i hvert fall.

Lenke til kommentar

Klart man kan være uheldig med Sandisk og Lexar, like mye som man kan være heldig med de rimeligste kortene. Men feilraten er kjent for å være lavest på Sandisk og Lexar.

Det er klart; og jeg kjøper fortsatt kun SanDisk. Men har som sagt opplevd at tre kort har gått i stykker fysisk. I tillegg har jeg fått to UHS-1 type Extreme Pro kort som feilet eletronisk - men de to tror jeg var fra samme produksjonsbatch.

 

Mitt poeng er at selve konstruksjonen av SD kort er dårlig og det skal veldig lite til for at de kan gå istykker. Og det er uavhengig av produsent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klart man kan være uheldig med Sandisk og Lexar, like mye som man kan være heldig med de rimeligste kortene. Men feilraten er kjent for å være lavest på Sandisk og Lexar.

Det er klart; og jeg kjøper fortsatt kun SanDisk. Men har som sagt opplevd at tre kort har gått i stykker fysisk. I tillegg har jeg fått to UHS-1 type Extreme Pro kort som feilet eletronisk - men de to tror jeg var fra samme produksjonsbatch.

 

Mitt poeng er at selve konstruksjonen av SD kort er dårlig og det skal veldig lite til for at de kan gå istykker. Og det er uavhengig av produsent.

 

Du må slutte å bruke hammer og tang når du behandler SD kort ;):p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...