Gå til innhold

Test: OCZ Vertex 4 256 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Hvordan er det med Stabiliteten på denne disken da tro? Er det slik at den krasjer og henger seg i tide og utide? Jeg har en Corsair 120 GB Series 3 som krasja og styra i min hovedpc. Riktignok så ser den ut til å fungere i en laptop som jeg flytta den over til da. Jeg driver å ser etter en SSD Disk. Hadde egentlig bestemt meg for Intel sin 240 GB Disk, men denne så jo intressant ut, hvis den er Stabil nok.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen :

 

I april lanserte OCZ et helt nytt flaggskip, Vertex 4. Den markerer starten på en ny æra for OCZ, fordi den har tatt i bruk en helt ny kontroller fra selskapets egeneide kontrollerprodusent, Indilinx. Den nye kontrolleren heter Everest 2

 

 

Det sitter faktisk en Marvell kontroller i denne SSD'en.

 

________

 

Hvorfor kommer dere bare med tall i testen ?

Legg gjerne ut screenshot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Evig eies kun et dårlig rykte, dessverre :(

 

Selv har jeg vært strålende fornøyd med min 240 Vertex 3, men den siste tia har jeg begynt å få random blåskjermer et par ganger i uka. Uvisst om det er pga hardware oppgraderinger eller SSD-en, da.

 

Litt lyst til å prøve en Vertex 4 uansett!

Lenke til kommentar

Er det noen logisk grunn til at dere som kaller dere hardware.no har behov for å oversette "firmware" med "fastvare"?

Skulle likt å se hvor mange av de som klager på fornorskning som har for vane å skrive "chauffeur". Man kan si hva man vil om at det ser uvant ut i starten, men tror det er svært få som i dag klager på at vi har ordet sjåfør. Skal man holde et språk i live hører det rett og slett med at man må tilpasse noen importord.

 

Har man lyst til å ta opp Tek-nettverkets skrivemåte i større detalj så send meg en PM så splitter jeg dette ut en egen tråd :)

Lenke til kommentar

Hei. Hvordan er det med Stabiliteten på denne disken da tro? Er det slik at den krasjer og henger seg i tide og utide? Jeg har en Corsair 120 GB Series 3 som krasja og styra i min hovedpc. Riktignok så ser den ut til å fungere i en laptop som jeg flytta den over til da. Jeg driver å ser etter en SSD Disk. Hadde egentlig bestemt meg for Intel sin 240 GB Disk, men denne så jo intressant ut, hvis den er Stabil nok.

 

har du prøvd å oppdatere firmwaren på den? Du finner den nyeste på Corsair sin supportside :)

 

Se på stickyene her, og finn din modell : http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=206

Endret av SLapsy
Lenke til kommentar

Joda. Jeg prøvde vel å oppgradere Firmwaren på den. Men jeg mener å huske at det heller ikke fungerte så bra på hovedmaskina, men den fungerer bra i Laptopen etter hva jeg husker. Har riktignok ikke oppgradert til den Siste Firmwaren, tror det er 1.3.3 eller noe sånt jeg har eller så var det kanskje 1.3.2.

Lenke til kommentar

Hei. Hvordan er det med Stabiliteten på denne disken da tro? Er det slik at den krasjer og henger seg i tide og utide? Jeg har en Corsair 120 GB Series 3 som krasja og styra i min hovedpc. Riktignok så ser den ut til å fungere i en laptop som jeg flytta den over til da. Jeg driver å ser etter en SSD Disk. Hadde egentlig bestemt meg for Intel sin 240 GB Disk, men denne så jo intressant ut, hvis den er Stabil nok.

 

Ikke for å være pirkete eller noe, men en ssd er ikke noen disk. Og jeg tviler på at du snakker omm ssd-er og plutselig har bestemt deg for intel sin (hard)DISK :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...