Gå til innhold

Metro: Last Light-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har latt dette gå under radaren en stund - inntil jeg så en lang demo fra E3. Sjekk den! Dette spillet kan vise seg å bli ufattelig bra, selv om det å overgå 2033 vil være svært vanskelig i mine øyne. Utvilsomt den åndelige oppfølgeren til S.T.A.L.K.E.R.-serien, det her. I tillegg gjør jo Metro-serien horror-skyter tusen ganger bedre enn F.E.A.R. noen gang har vært i nærheten av.

 

Er det mulig ikke å sikle på noe så herlig detaljert "organisk/mekanisk" som det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gledet meg helt siden jeg leste at Metro 2033, som er et av de beste FPS'ene jeg har spilt, skulle få en oppfølger. Ble derfor litt skuffet når det ble utsatt til 2013, men kan de luke ut bugs og slikt er det verdt å vente. Godt at det ihvertfall kommer et FPS jeg gleder meg til. Blir færre og færre gode spill i denne sjangeren.

Lenke til kommentar

Helt enig. Generisk militær-skyter nr 14 har jeg gitt opp for lengst. Det er noe med stemningen i Metro, for ikke å snakke om design, noe av designet i de senere levellene i 2033 var jo helt rått! Ser for øvrig ut til at Metro: Last light får en god del mer utendørsmiljøer, får håpe ikke dette "ødelegger" noe av konseptet, som var klaustrofobien man opplevde i trange korridorer. Rart at jeg ikke fikk med meg i det E3-intervjuet at det var utsatt.... - Da skjer det ikke mye i denne tråden på en stund i hvert fall.

Lenke til kommentar

Leste en bra artikkel på RPS, hvor artikkelforfatter fokuserte på at den nye "gassmaske-viskingen" kan bli en avgjørende og revolusjonerende (!) mekanisme for større innlevelse og perfekt horror-klaustrofobisk panikk - tar jeg det dyrebare sekundet og visker blod og gørr av gassmasken før jeg blir helt blind, eller tør jeg ikke la fingeren gå av avtrekkeren på grunn av alle fiendene som omringer meg? Noe av det virkelig geniale med eneren var jo nettopp tilstedeværelsen og klausen som slo inn gjennom stadig tyngre pusting og behovet for å sjekke oksygen-nivået, samt dogging i masken. Ingen moderne skytere har vært i nærheten av dette geniale elementet.

Lenke til kommentar

Metro tror jeg er det beste fps jeg noen gang har spilt. Stemningen, grafikken, våpenfølelse, autentitet i form av at det virkelig ser ut som folk ha bodd i metroen i mange år. I tillegg er det nesten skummelt til tider, kan ikke huska å ha synes det om noe spill siden tja... mange år.

 

Flere anmeldelser ga det kritikk for skytinga, har aldri forstått dette, da jeg synes skytinga i metro er kjempe bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste en bra artikkel på RPS, hvor artikkelforfatter fokuserte på at den nye "gassmaske-viskingen" kan bli en avgjørende og revolusjonerende (!) mekanisme for større innlevelse og perfekt horror-klaustrofobisk panikk - tar jeg det dyrebare sekundet og visker blod og gørr av gassmasken før jeg blir helt blind, eller tør jeg ikke la fingeren gå av avtrekkeren på grunn av alle fiendene som omringer meg? Noe av det virkelig geniale med eneren var jo nettopp tilstedeværelsen og klausen som slo inn gjennom stadig tyngre pusting og behovet for å sjekke oksygen-nivået, samt dogging i masken. Ingen moderne skytere har vært i nærheten av dette geniale elementet.

 

Nå får jeg nesten lyst til å starte opp Metro igjen. Tenk hvis russerne hadde laget Fallout New Vegas...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metro tror jeg er det beste fps jeg noen gang har spilt. Stemningen, grafikken, våpenfølelse, autentitet i form av at det virkelig ser ut som folk ha bodd i metroen i mange år. I tillegg er det nesten skummelt til tider, kan ikke huska å ha synes det om noe spill siden tja... mange år.

 

Flere anmeldelser ga det kritikk for skytinga, har aldri forstått dette, da jeg synes skytinga i metro er kjempe bra.

 

Dundrende enig, seff. Har du spilt S.T.A.L.K.E.R - spillene, Grinder? Mye av folka bak Metro er avhoppere fra Stalker-studioet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Metro tror jeg er det beste fps jeg noen gang har spilt. Stemningen, grafikken, våpenfølelse, autentitet i form av at det virkelig ser ut som folk ha bodd i metroen i mange år. I tillegg er det nesten skummelt til tider, kan ikke huska å ha synes det om noe spill siden tja... mange år.

 

Flere anmeldelser ga det kritikk for skytinga, har aldri forstått dette, da jeg synes skytinga i metro er kjempe bra.

 

Dundrende enig, seff. Har du spilt S.T.A.L.K.E.R - spillene, Grinder? Mye av folka bak Metro er avhoppere fra Stalker-studioet....

 

Spilte litt første stalker, men hadde på den tiden ikke så god maskin, så det hakke litt. Så la det til side. Har ikke fått tatt det opp igjen. Har en kamerat som maser på at jeg må spille de. Har egentlig troa på at Stalker serien vil falle veldig i smak, men grafikken virker litt avskrekkende. Ha ha, trodde egentlig ikke jeg var en grafikk hore, da jeg selv er ganske nostalgisk av meg å stadig spiller gjennom gamle spill, å altid har hatt den oppfattingen av at grafikk ikke er så viktig. Men når man mangler nostalgiens forlokkende slør, er det faktisk forbanna vanskelig å sette seg ned med ett eldre spill, om man ikke spilte det når det var nytt.

 

Men sitter om dagen å kjeder meg litt, har ingen spill jeg har veldig lyst til å spille (om jeg ser forbi max payne 2 gjennspillingen min) så kanskje det er på høy tid å dra på meg beskyttelses drakta og rusle en tur i tsjernobyl og Pripjat :) . Langt svar på kort spørsmøl :p

Lenke til kommentar

Grafikken i Stalker var det ingenting i veien med. Smak og behag. Det var en egenartet stil, men som helhet var grafikken meget god - og funksjonell, noe jeg mener den også er den dag i dag. Den var svært medvirkende til å skape den utrolige atmosfæren som kanskje kan sies å toppe til og med Metro. I Clear sky var motoren overhalt, og man fikk flere effekter.

 

Uansett, hvis grafikk er såpass viktig, så bør jo Complete-moddene sjekkes ut. De tar jo, som gjentatt til det kjedsommelige gjennom div tråder og pusser opp originalgrafikken, samt implementerer diverse tekniske fikser og forbedringer.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

17 mai skal tilbringes innendørs i år :D . Kunne ønske jeg hadde en kald mørk kjeller jeg kunne sitte å spille i. Også skulle jeg funnet noe gammelt møkkete arbeidstøy å ha på meg. En kald boks hermetikk mat var alt jeg skulle ha spist, samt en kartong melk som hadde gått ut på data for 3 dager siden. Ha ha, uff nei, det hadde vel vært å godt litt langt. Men en kjølig, mørk kjeller hadde vært fint :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...