Gå til innhold

Rå skjerm til rå maskin


Cwergy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er for tiden på jakt etter en god skjerm til min nyinnkjøpte maskin til 15k. Tenkte at siden jeg nå har brukt så mye penger at jeg kan likeså ta en liten (Leeeeeeroooooy Jeeenkiiins) når det kommer til skjerm også.

 

Kunne tenkt meg en 27", men valget står mellom 2560x1440 og 1920x1280 og så har man 120hz i tillegg...

 

Vil 1920x1080 på en 27" bli stygt (dradde pixler)? Må man ha 120hz for å få full utnyttelse av FPS ?

 

Jeg er helt grønn på monitorer. Håper noen kan hjelpe.

 

Ekstremt vennlig hilsen

Cwergy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er det slik at vi ikke har fått 27" 2560*1440 120Hz paneler ennå. Om du ønsker det ene eller det andre blir litt avhengig av preferansene dine, men jeg syns 1920*1080 på min 24" er såvidt passe, og tror det ville blitt litt strekt på en 27".

 

Personlig ville jeg gått for pose og sekk i form av en 23/24" med 1080p og 120Hz :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har en 120Hz-serie som er meget god til gaming.

 

Pikselresponstid (markedsførte tall) bør du ikke legge vekt på i det hele tatt, men inputresponstid bør du legge vekt på. Denne testen antyder ca 16 ms inputlag for S27A950D som er rimelig bra.

 

Framerate går ikke opp eller ned med høyere oppdateringsfrekvens, men det er null poeng å ha høyere framerate enn oppdateringsfrekvens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...