Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i Økonomistyring 23.mai 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også eksamen i økonomistyring :) men som privatist har lest å jobbet med boka

 

Tenkte jeg skulle gjøre alle eldre eksamener fram til eksamen, holder på med vår 2009 nå.

 

om noen har løsningsforslag vil jeg være meget takknemlig om dere deler det, mulig du spør hun i klassen din Eksboks? spanderer en brus eller no lignende :xmas:

Lenke til kommentar

Ja, regnskap får vi uansett. Vi får enten regnskapsanalyse eller likviditetsbudsjett tror jeg, ikke begge deler da det blir for mye tasting.

 

Det man ihvertfall må sjekke når man får forberedelsesdelen, er hvordan bransjetallene for den aktuelle bedriften er. I tillegg får vi nok vite hvor den er plassert, og da kan vi sjekke hvor mange bedrifter av den typen det er i området, samt si noe om risikopremie ved å investere i bedriften.

Lenke til kommentar
Har dere funnet ut bransjetall for bransjen firmaet er i?
hei :) er det noen som har funnet firmaet ZAPO AS ?
Det står noe om firmaet når du søker på nettet, men jeg vet ikke om det er det samme firmaet

Vi brukte purehelp.no for å finne regnskap fra tidligere år. Men firma stemmer ikke med beskrivelsen fra forberedelsen.

 

Jepps, skal ha eksamen i dette jeg også. Forberedelsesdelen har blitt lagt ut nå, og vi får regnskap, regnskapsanalyse, produktkalkyle og budsjettkontroll. Hva tenker dere om den inngående balansen? Bare eiendelskontoer, og ek- og gjeldskontoer er gitt

 

kokken tor - jeg vil tro at det ikke har noe å si for de bilagene vi skal føre i morgen. Vi bruker ferdigmodellen og der står jo alle kontoer så da blir det lettere å avslutte regnskapet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre i forhold til ZAPO AS, siden det visstnok ikke er en bedrift som driver med låssystemer som heter dette. Den vi fant drev med investeringer. Så vi må bare finne andre bedrifter, konkurrenter, i nærheten som kan være interessante for oppgaven. Så kan vi sammenlikne disse med ZAPO AS. Noen som vet noe mer om hva vi gjør her? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...