Gå til innhold

Ipad 3 eller asus eee pad transformer prime tf201?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe disse to nettbrettene. En ting er hva testene sier, en annen ting er hva brukernes erfaringer over tid er. Varer batteriet eksempelvis så lenge?

 

Haken min med Apple produkter er at man "låser" seg til itunes man har på en PC i mitt tilfelle min stasjonære PC hjemme. Det vanskeliggjør endringer hvis man er på lange reiser(skal snart på en måneds tur til Thailand).

 

Er det merkbar forskjell på skjermen og andre operasjoner man skal foreta seg på nettbrettet? Apple 3 skal jo være den beste eller er forskjellen ikke så stor?

 

Er det forskjell på ytelsen på Ipad 16 gb og 32 GB, eller er det kun lagringskapasiteten som utgjør forskjellen?

 

Ønsker erfaringer fra disse to nettbrettene både postive og negative.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette valget kan diskuteres i all uendelighet men jeg synes asus er god nok fort mitt bruke og vurderte det sånn:

-Ville ikke bli nødt til at bruke Itunes

-Vill kobble til vilken pc som helst hvor som helst hvis jeg må

-Minnekortmulighet MicroSD (har digitalkamera på tur og kan lagre på paden direkte etc)

-Trenger ikke konvertere filmer uten legger dem rett in i mappa uten at tenke mere over det

-MicroHdmi utgang (fint at kopple til tv på hotelrom og se på film eller se på bilder, trenger kun kabel)

-Adobe Flash

-Androidmarket er bra

 

Det med at gjøre endringer på reisen for min del blir sjelden gjort da paden "klargjøres" føre avreise, men liker enkelheten og muligheten når jeg vel ska gjøre noe.

 

Ipad synes jeg er veligt smooth i bruk og har mange fine betalapper, skjermen er jo fin og til film og lesing av bøker..er ikke apple fan men hvis man er det så gjetter jeg ipad 3 er det man kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette valget kan diskuteres i all uendelighet men jeg synes asus er god nok fort mitt bruke og vurderte det sånn:

-Ville ikke bli nødt til at bruke Itunes

-Vill kobble til vilken pc som helst hvor som helst hvis jeg må

-Minnekortmulighet MicroSD (har digitalkamera på tur og kan lagre på paden direkte etc)

-Trenger ikke konvertere filmer uten legger dem rett in i mappa uten at tenke mere over det

-MicroHdmi utgang (fint at kopple til tv på hotelrom og se på film eller se på bilder, trenger kun kabel)

-Adobe Flash

-Androidmarket er bra

 

Det med at gjøre endringer på reisen for min del blir sjelden gjort da paden "klargjøres" føre avreise, men liker enkelheten og muligheten når jeg vel ska gjøre noe.

 

Ipad synes jeg er veligt smooth i bruk og har mange fine betalapper, skjermen er jo fin og til film og lesing av bøker..er ikke apple fan men hvis man er det så gjetter jeg ipad 3 er det man kjøper.

 

 

Takk for svar. Jeg tenker også i samme bane.

Har du noe av dette og er såfall batterikapasiteten slik de lover?

 

Men er det mulig med en Asus eee og laste ned filmer så koble den til en TV så se film på TV?

 

Kan man skrive ut på en ordinær skriver?

 

Hva med å bruke minnepenn på en USB port for å overføre data?

Lenke til kommentar

Har Asus.

 

Batteritid er relativt og det spørs jo på bruken..er sparsom ved reise men husker det som 8 timer med 3-4 AVi/Divx filmer og spilling og da var det strøm igjen. Husker bare at den overlevde turen uten at lade ut.

 

Utorrent på Android har jeg ikke erfaring med men du kan se på Google Play og søke etter appen: tTorrent Lite.

At koble asusen til en tv med Hdmi er enkelt så hvis filmen ligger lagret kan du spille den opp med MoboPlayer (den bruker jeg) go noen syns MXPlayer er bra og..

 

Skrivet ut på printer har jeg ikke prøvd.

 

Usb til Minnpenn adaper finns men har ikke brukt det:

http://www.excaliber...dapter-for.html

Du kan jo kjøpe Tastaturkitet så får du jo ekstra batterikapasitet og usbkontakt som i sin tur kan sendes separat med øvriga bagasjen.

 

Det er garantert noen her inne som kan svare mere nøyaktigt på dine spørsmål her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1389416&pid=19117217&st=1760entry19117217

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Har Asus.

 

Batteritid er relativt og det spørs jo på bruken..er sparsom ved reise men husker det som 8 timer med 3-4 AVi/Divx filmer og spilling og da var det strøm igjen. Husker bare at den overlevde turen uten at lade ut.

 

Utorrent på Android har jeg ikke erfaring med men du kan se på Google Play og søke etter appen: tTorrent Lite.

At koble asusen til en tv med Hdmi er enkelt så hvis filmen ligger lagret kan du spille den opp med MoboPlayer (den bruker jeg) go noen syns MXPlayer er bra og..

 

Skrivet ut på printer har jeg ikke prøvd.

 

Usb til Minnpenn adaper finns men har ikke brukt det:

http://www.excaliber...dapter-for.html

Du kan jo kjøpe Tastaturkitet så får du jo ekstra batterikapasitet og usbkontakt som i sin tur kan sendes separat med øvriga bagasjen.

 

Det er garantert noen her inne som kan svare mere nøyaktigt på dine spørsmål her:

http://www.diskusjon...

 

Takk for godt svar og fine tips.

 

Har nå bestilt Ipad 3 til kona. Men skal selv kjøpe Asus.

"Problemet" med Asus er at den er utsolgt overalt. Har du tips hvor jeg kan trygt og kjapt få tak i Asusen? Nettbutikk evt lokale forhandlere?

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Prime noen dager. Den står til forventningene. Men når jeg bruker usb minnepenn for å overføre filer, filmer osv så er usb forbindelsen dårlig og veldig ustabil.

 

Jeg skal forsøke å laste ned "Asus PC Suit" for å laste ned trådløst fra min PC, eller finnes det en lettere måte og laste ned innhold fra en PCen?

Noen som har link hvor jeg kan direkte laste ned PC suite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...