Gå til innhold

Venstre vil fjerne mobilskatten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring så er det ikke en ulempe å ha samme nummer på jobb og utenfor jobb. De fleste respekterer arbeidstiden, og hvis ikke så er det som oftest noe viktig, og da synes jeg det er greit å stille opp for kundene mine.

 

Kommer uansett aldri til å gidde å dra på 2 telefoner på jobb.

Lenke til kommentar

- Den "fordel" det er for den enkelte å bruke den samme telefon privat som på jobb er i realiteten en fordel som ikke lenger er av økonomisk betydning for arbeidsgiver og det er således svært tvilsomt om dette lenger kan kalles en naturalytelse som bør beskattes, skriver partiet Venstre i en pressemelding.

 

Ikke at jeg er noe imot å slippe å betale skatt på mobilen, men at det ikke er av økonomisk betydning for bedriften at de ansatte er tilgjengelig utenfor 0800-1600 er vel ikke helt riktig.

Lenke til kommentar

For bedrifter er det å ha en person tilgjengelig normalt noe de betaler for i form av hjemmevaktytelser. Hos oss er det opp i 6.000,- per uke for visse ansatte... Problemet er bare at du faktisk må skatte for telefonen i stedet for at bedriften fører det som utgift. Altså er dagens skatteregel til fordel for bedriften og staten...

 

Hos oss er også firmatelefon tyngdet med ekstra stress i form av forbruksgrenser og regler. Faktisk er regelen slik for de fleste hos oss at de kun har fri bruk i forbindelse med arbeid, og annen bruk er i henhold til arbeidsreglementet (dvs korte nødvendige samtaler av privat karakter er lov). I praksis må jeg derfor ha 2 telefoner, og det gidder jeg ikke... Derfor ingen jobbtelefon etter 4 og heller ingen skatt...

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...