Gå til innhold

Jeg savner et underforum for markedsføring.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Fant det naturlig å poste dette her.

 

1. Med SEO

2. PPC

3. Kontakt mellom kjøper og selger av digital markedsføring.

4. Annen markedsføring

 

Dette

 

http://www.webforumet.no/forum/generell-markedsf-ring/11267-reklamere-i-norsk-nettverk-av-engelskpr-klige-sider.html

 

anser jeg personlig som uprofesjonelle svar. Har man ikke noe annet å si kan man ti stille.

 

Jeg har drevet med opplæring av rådgivere. Når man har ansvaret for 56 siter, teller sekunder. Der er noen som ikke forstår det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er så arrogant som du viser der, så er det ikke rart at det blir slik. Webforumet er det mest seriøse forumet vi har til slikt i Norge. Skal du selge reklameplass, så må du ha tall å gi kunden. Å skryte av at du har har vært nummer 1 på ett søk som ikke genererer treff er ikke spesielt mye å være stolt av. (Verken google eller seomoz klarer å finne noen månedlige treff på "advanced semantic linking", dermed er det en nisje som neppe har mer enn 60-70 treff i måneden.)

 

Forøvrig, at du etter så mange år fremdeles finner dette livet så hardt at du ikke har tid til å å diskutere fordi det tar sekunder er for meg merkelig. Jeg begynte å tjene penger på internet marketing for 14 måneder siden, og har nå passert 175.000 i omsetning.

 

Og jeg bruker mindre og mindre tid på dette. Den siden jeg jobber mest med er grunnlaget for suksessen, og den er Norsk. Resten er engelskspråklige, hvor mitt team på 5 fra Filipinene gjør all jobb med unntak av keywordresearch, oppsett/design av WordPress sider og domenekjøp. Så der mesteparten av tiden min blir borte er opplæring av Virtual Assistants samt oppsett av av WP. Designet er outsourcet til ett norsk webdesignbyrå.

 

Så at du ikke har tid til å gi ordentlige svar, eller ha materiell tilgjengelig slik at du kan gi skikkelig svar, må ses på som spesielt. Men når man går inn på ditt mininettverk, så ser man jo at det er en person som ikke kan døyten om å tjene penger på nett. Du hadde virkelig hatt godt av å tatt ett kurs av noen internet marketere, f.eks. Brian G. Johnson eller Bill McIntosh. Uten de to, så hadde fremdeles jeg vært fornøyd med 1500 kroner i månedelige adsenseinntekter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når du er så arrogant som du viser der, så er det ikke rart at det blir slik. Webforumet er det mest seriøse forumet vi har til slikt i Norge.

Det var derfor jeg mente at det var bra med et norsk alternativ. Her

http://www.webforumet.no/forum/html-css/14070-levende-html-samt-html5-og-css3-interessante-forbedringer.html er en annen tråd med sukkersøt kommentar.

 

Personlig leste jeg at de ikke var interessert i noe som helst men mest opptatt av å vise hvilke nye begreper de har lært seg. Ta deg en titt på forumet og les selv.

 

Der er nok av tidstyver på nettet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Personlig leste jeg at de ikke var interessert i noe som helst men mest opptatt av å vise hvilke nye begreper de har lært seg. Ta deg en titt på forumet og les selv.

 

Der er nok av tidstyver på nettet.

 

Ja, det er nok av tidstyver og du utbroderer deg veldig som en av de. Hadde du vært seriøs i ditt linksalg, så hadde du gitt statistikk(og dermed SPART alle for tid). Når du ikke er villig til det, og svarer slik du gjør, så virker du bare som en tulling som ikke vet hva han driver med, og som stjeler tid av andre.

 

Jeg tviler ikke på at du er flink til å kode, men businessdelen av internet marketing ser det ikke ut til at du kan spesielt mye om.

 

Jeg er ikke så aktiv på norskspråklige forum, men webforumet er en av de mer seriøse forumene innenfor denne bransjen på nett, uansett språk. Ja, altså de som er optimalisert rundt som tjener penger, ikke de techforumene som du henger på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, det er nok av tidstyver og du utbroderer deg veldig som en av de. Hadde du vært seriøs i ditt linksalg, så hadde du gitt statistikk(og dermed SPART alle for tid). Når du ikke er villig til det, og svarer slik du gjør, så virker du bare som en tulling som ikke vet hva han driver med, og som stjeler tid av andre.

Dersom du leste min opprinnelige post samt dette

 

Lær deg rykte behandling. Hvorfor kunne ikke dere tidd stilt om dere ikke hadde annet å si? Ble det dere skrev skrevet for å devaluere mitt rykte? Kunne ikke andre fått vurdere selv om de ville ha reklame på mine sider eller ikke. Jeg mener i tillegg at det er billig. Tiden vil vise om det er riktig.

og i tillegg

 

1. Hvor mye tid tror dere jeg hadde brukt om jeg skulle analysere over 50 siter for trafikkdata?

2. Siden jeg skrev min siste melding har jeg nesten lest ut en bok om utvikling av mobile siter og webapplikasjoner.

3. Jeg har også fått en ny affiliate provider' date=' jeg muligens i fase III vil tjene mer på enn på et titalls (hundretalls) statiske bannerlenker.

 

Jeg skal innrømme følgende feil. I opprinnelig post burde det stått.

 

Statiske bannerlenker selges i et mini nettverk av norske og engelskspråklige sider.

Ingen trafikkanalyse eller andre opplysninger vil bli gitt. Det må en kjøper selv finne ut av da vi mener dette er et gunstig tilbud.[/quote']

 

Jeg tviler ikke på at du er flink til å kode, men businessdelen av internet marketing ser det ikke ut til at du kan spesielt mye om.

Skriv gjerne noen linjer om hva jeg kan gjøre bedre uten å gjente ting som allerede er nevnt i denne tråden.

 

Jeg er ikke så aktiv på norskspråklige forum, men webforumet er en av de mer seriøse forumene innenfor denne bransjen på nett, uansett språk. Ja, altså de som er optimalisert rundt som tjener penger, ikke de techforumene som du henger på...

Ja og der er vi tilbake til denne trådens tema:

 

Jeg savner et underforum for markedsføring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du vil ha et underforum hvor du kan reklamere for egne tjenester, uten å betale et øre, og samtidig vil du at vi skal betale deg for å reklamere på dine sider?

Har du forstått hva er forum er og hvordan mange fungerer? Er det noe jeg har misforstått og du svarer på webforumets vegne?

 

Beveg deg litt utenfor landets grenser, så vil du sikkert fort skjønne hva jeg etterspør.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Se nestsiste post. Redigert av administrator.

 

Se siste post av typisk (tvilsom annoym poster som sikkert legges inn for å avslutte en debatt). Antagelig en manuell fake profil som brukes til egnede formål. Der finnes også tråder med en egnet emne tittel som bringes til toppen for å manipulere andre tråder og poster. Noe har de da lært seg.

 

Men aktiviteten er fraværende? Såvidt jeg ser er det kun du som poster.

Kun boter innom og ser det ut som...

Sitat: Registered users: annxiaou1outletq, Google [bot], Google Adsense [bot], ody188togyOppog, QuarmFrurgeui

  1. Det er en oppsalgstavele som er stengt for kommentarer.
  2. Plukket vel ut de mest tvilsomme navnene typisk norsk (mest sannsynlig fake medlem) kunne finne.

 

I tillegg har du 80k registrerte medlemmer, så det sier seg selv at denne statistikken bare er svada

Den statistikken trenger ikke være mer svade enn tracking statistikk som de som postet i tråden etterspør og som typisk etterspør i andre tråder.

 

Typisk at tråden stenges og man ikke får anledning til å svare, men må svare her eller på egne fora.

 

www Dot webforumet Dot no har devaluert sitt eget rykte på den måten de bruker annonyme (fake) medlemmer, på den måten tråder bringes til toppen og på den måten tråder stenges for kommentarer for tråd starter.

 

En kjent måte å gi inntrykk av at et forum har flere medlemmer enn det egentlig har er å legge inn fake profiler som poster i forumt. Kjent triks for de som har oppholdt seg en tid på utenlandske fora.

 

Noen medlemmer online på WebForumet i det denne posten skrives:

 

Dre_C, duppsko, Hakasu, Jiberish, Msites Ltd, pleb, pmb, spikre

 

Typisk tvilsomme navn, hvor spikre sikkert brukes ved festlige anledninger :w00t: .

 

En mer seriøs norsk konkurrent trengs definitivt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Har du forstått hva er forum er og hvordan mange fungerer? Er det noe jeg har misforstått og du svarer på webforumets vegne?

Når du sier «underforum» tenker jeg en «kategori» under et større forum. For å ta et eksempel: Annet (bedrift) er et underforum til Bedrift-IKT her på Diskusjon.no. Arbeider du utifra en annen definisjon, så beklager jeg.

 

Jeg har ingenting med Webforumet å gjøre. Det jeg ville frem til var at jeg ikke ønsker et underforum (se definisjonen over) her på Diskusjon.no hvor folk kan reklamere for egne tjenester.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har du forstått hva er forum er og hvordan mange fungerer? Er det noe jeg har misforstått og du svarer på webforumets vegne?

Når du sier «underforum» tenker jeg en «kategori» under et større forum. For å ta et eksempel: Annet (bedrift) er et underforum til Bedrift-IKT her på Diskusjon.no. Arbeider du utifra en annen definisjon, så beklager jeg.

La meg ta et eksempel. Studer kategoriene her:

 

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/forum.php

 

nøye, for eksempel marketing kategorien. Men jeg tenker først og fremst på kategorien WebPro Exchange Mer presist her:

 

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/forums/45-WebPro-Exchange

 

Jeg tenker på et lignende forum her på diskusjon.no. Det trenger da ikke kollidere med diskusjon.no / hardware.no sitt eget salg av reklame.

 

De som har tid til å lese min tråd på WebForumet.no vil se at min siste post redigeres. Deretter svarer en med en annonym profil og jeg får ikke svare. Personlig anser jeg det som uprofesjonelt. På WebProWorld hvor jeg har vært medlem siden 2005 spørres trådstarter om det er OK at en (for trådstarter) viktig tråd stenges.

 

I dag har også administrator opprettet en ny tråd med anker teksten:

 

Statistikk skal alltid oppgis på forespørsel hvis man selger reklameplass

 

Da har man forstått lite:

  1. Slik statistikk kan være nærmest verdiløs for en med hovedfagsemne i statistikk.
  2. Mange ganger er den mer villedende enn veiledende.
  3. Selger man semantiske lenker, kan det være mye bedre for kjøper å lete etter lenkeplass selv.
  4. Lenker skal ikke selges uten rel="nofollow" attributten på. Noe annet betraktes som lenkemanipulering.

 

Det som er mest amatørmessig etter min mening er at annonyme troll får poste i en tråd som var seriøst ment.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg tenker på et lignende forum her på diskusjon.no. Det trenger da ikke kollidere med diskusjon.no / hardware.no sitt eget salg av reklame.

Men det vil kollidere. Du har allerede flere muligheter til å annonsere for dine tjenester: Betale for reklame (enten en form for reklametråd eller annonser) eller bruke Bruktmarkedet og lignende tjenester (Finn.no?).

 

Dog, et «kjøp og salg»-forum har vært foreslått og vurdert tidligere, så aldri si aldri.

Lenke til kommentar

Se siste post av typisk (tvilsom annoym poster som sikkert legges inn for å avslutte en debatt).

Tror du konspirerer alt for mye. Er verken anonym og vi som henger på forumet ville nok lagt merke til 'fake' profiler ganske kjapt.

 

Siden du er så glad i konspirasjoner, kan du fundere hvorfor jeg har ett innlegg og profilen er opprettet i 2008 ;)

Endret av typisk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Se siste post av typisk (tvilsom annoym poster som sikkert legges inn for å avslutte en debatt).

Tror du konspirerer alt for mye. Er verken anonym og vi som henger på forumet ville nok lagt merke til 'fake' profiler ganske kjapt.

 

Siden du er så glad i konspirasjoner, kan du fundere hvorfor jeg har ett innlegg og profilen er opprettet i 2008 ;)

Bra at du kom hit og svarte, men det reduserer ikke inntrykket av din og de andre medlemmenes agenda. Jeg kan si deg hvor den tråden gikk av skaftet, men det kan kanskje ikke dere. Det var når Forum Administrator begynte å spørre

 

Selger du reklame på de norske sidene dine også? I såfall, bannere eller lenker? dofollow, nofollow?

 

Det burde være opplagt og unødvendig å spørre om for en som er interessert i seriøse aktører på sitt forum.

 

Slutt med det barnslige tullet om konspirasjonsteorier. Det er et vanlig tema blant annonyme postere.

 

Og så til den måten tråden ble låst på:

 

Min siste post ble redigert. Lenke til mitt forum ble fjernet. Hvorfor? Du (dere) er vel for dum(me) (unnskyld at jeg hisser meg opp) til å forstå det. Den lenken kan jo ikke vise andre på en enkel måte statistiske data for mitt forum.

 

Du poster svada om mitt svada. Det du skriver er ikke noe bedre enn det jeg skrev.

 

Verst av alt. Etter det du skriver, stenges tråden og der opprettes i dag en ny tråd.

Tidstyver. Kverulanter. Rykte ødeleggere. Annonyme fjortiser.

 

Mitt ønske er at dette kommer som en bomerang tilbake til dere.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Woho, jeg var online på WF når du sjekket innom! Er mine 700 innlegg her bevis nok på at jeg ikke er en falsk profil eller?

Ok, men du er annonym antar jeg uten å ha sjekket profilen din.

 

@Illuminati-666

 

Spar deg. Det er sikkert Ok at du fyller opp Webforumets servere med tull. Tidstyv.

Lenke til kommentar

Herregud, det var da makan til en kvalmende arroganse. Klage gjør du også, som at tiden din er så jævligt mye verdt, vel skattelistene viser ihvertfall det motsatte .

Du får legge av deg den arrogansen hvis du faktisk skal få noen kunder, for arroganse fungerer bare for de som er overlegent gode i dette samfunnet, og det er desverre ikke du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Se siste post av typisk (tvilsom annoym poster som sikkert legges inn for å avslutte en debatt).

Tror du konspirerer alt for mye. Er verken anonym og vi som henger på forumet ville nok lagt merke til 'fake' profiler ganske kjapt.

 

Siden du er så glad i konspirasjoner, kan du fundere hvorfor jeg har ett innlegg og profilen er opprettet i 2008 ;)

Ja du, spikre samt hakasu kan jo være forumets administrator. Ikke så usannsynlig etter den måten tråden ble låst og avsluttet på. Trollingen begynte og når administrators agenda var gjennomført, ble tråden redigert og avsluttet på egnet måte. Jeg vil apriori anslå sansynnligheten for at det er tilfellet til et sted mellom 80 og 100 % uansett hva dere (du) kommer og babler om her. Dere (du) ble for øvrig ganske fort tause.

 

Herregud, det var da makan til en kvalmende arroganse. Klage gjør du også, som at tiden din er så jævligt mye verdt, vel skattelistene viser ihvertfall det motsatte .

Du får legge av deg den arrogansen hvis du faktisk skal få noen kunder, for arroganse fungerer bare for de som er overlegent gode i dette samfunnet, og det er desverre ikke du.

Takk for den anbefalingen :w00t: .

 

I mellomtiden har jeg opprettet 4 norske phpBB fora hvor man ikke kan være annonym som deg. :tease: .

 

Ha en glimrende dag. :cry::innocent:

 

Jeg noterer at du bedrer ditt omdømme her inne ved å spre din sure galle og møkk over andre.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og tilbake til webforumet:

 

Jeg har bedt om at min profil og alle mine poster slettes. Det har enda ikke skjedd.

 

Når jeg prøver å logge inne på forumet for å spørre hvorfor får jeg følgende melding:

 

You have been banned for the following reason:

No reason was specified.

 

Date the ban will be lifted: Aldri

Glimrende, så slipper jeg å bruke mer tid på dem.

 

Og adminstrator sier i tråden om statistikk at tråder uten opplysninger om statistikk vil bli slettet. Da hadde det i det minste vært fair å slette den tråden.

 

Jeg hadde en tråd om HTML5 og CSS3 på WebForumet hvor jeg fikk bare negativt tilbakemelding samtidig som en av medlemmene benytter anledningen til å slenge dritt om Opera.

 

Jeg har en tilsvarende tråd på WebProWorld.com:

 

HTML5 and CSS3 - Is there a Web standards divergence?

 

hvor jeg får postiv privat tilbakmelding fra

 

jhannawin

Thread: HTML5 and CSS3 - Is...

 

Moderator: williamc

Thread: HTML5 and CSS3 - Is...

 

nice topic kjell

 

Ja den Jante loven den Jante loven.

Lenke til kommentar

Jeg velger å stenge tråden da den har blitt en «kaste dritt mot WebForumet»-tråd. Hvis du ønsker å foreslå et nytt underforum/en ny kategori, kan du opprette en ny tråd (fri for referanser til hvor dårlig du har blitt behandlet andre steder) i Tilbakemeldinger til forumet eller trackeren.

 

Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...