Gå til innhold

Googles musikkbutikk kan åpne snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at jeg ikke helt liker den dominerende posisjonen som Google har fått, og fortsetter å utvikle. Det er snart umulig å unngå, at Google får tak i informasjon om en. Hadde det vært noen andre enn Google som hadde kommet med denne tjenesten, kunne jeg vært interessert i å bruke det.

 

- Mortis

Sånn som Facebook? Hahaha :)

 

Nå er google et børsnotert selskap, så man skal ikke garantere at de kommer til å operere på samme måte om 10 år, men akkurat nå så er de faktisk det eneste firmaet av de fire store (facebook, apple, microsoft, google) som har et mantra det står respekt av: "Do no evil" - Og som ser ut til å ta brukernes rettigheter på alvor.

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke helt liker den dominerende posisjonen som Google har fått, og fortsetter å utvikle.

 

Butikken har jo ikke blitt lansert enda....hvordan er det dominerende?

 

Enaste Google dominerer på er pga Google. Alt annet er de med på som vanlig konkurrerande selskap. Android, Google doks osv osv.

 

Er ikke mye der er dominerande på akkurrak. Er dessuten kunder som velger hva de vil bruke. Er ikke som om Google har monopol på ting og tvinger kunder å bruke dems produkter.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Må si at jeg ikke helt liker den dominerende posisjonen som Google har fått, og fortsetter å utvikle.

Ganske enig. Jeg gikk over til Duckduckgo som søkemotor for litt siden fordi jeg ikke synes det er så stas at absolutt alt jeg søker på loggføres. For det første så er det litt creepy, og for det andre kan man ende opp i en såkalt "filterboble" der søk som passer deg havner øverst.

 

Så dersom du har tatt en side i en sak så vil Google "holde med" deg, og du får gjerne illusjonen om at ditt syn på saken er den mest populære.

 

Det eneste jeg savner i DDG er bildesøk, men heldigvis kan man skrive "!gimg" foran søket sitt for å dra rett til Google. Så får man heller spores og filtreres litt istedet for hele tiden :p

 

http://dontbubble.us/ - Om filterboblen!

Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke helt liker den dominerende posisjonen som Google har fått, og fortsetter å utvikle. Det er snart umulig å unngå, at Google får tak i informasjon om en. Hadde det vært noen andre enn Google som hadde kommet med denne tjenesten, kunne jeg vært interessert i å bruke det.

 

- Mortis

Sånn som Facebook? Hahaha :)

 

Nå er google et børsnotert selskap, så man skal ikke garantere at de kommer til å operere på samme måte om 10 år, men akkurat nå så er de faktisk det eneste firmaet av de fire store (facebook, apple, microsoft, google) som har et mantra det står respekt av: "Do no evil" - Og som ser ut til å ta brukernes rettigheter på alvor.

....eller ikke: Google Quietly Drops Its 'Don't Be Evil' Motto

 

Google Is Now Officially Evil

 

Google is NOT your friend

Lenke til kommentar

 

Nå bør det vel sies at førstnevnte link er en aprilsnarr :roll:

Haha! Den var bra, for den var ikke usannsynlig. Mange oppfatter jo at det slagordet er en PR-greie, og har mistet sin betydning med årene, sett på bakgrunn av Googles aktiviteter og mange overtramp... ;)

 

http://www.zdnet.com/blog/foremski/goog-ceo-says-dont-be-evil-is-misunderstood/277

Lenke til kommentar

 

Nå bør det vel sies at førstnevnte link er en aprilsnarr :roll:

Haha! Den var bra, for den var ikke usannsynlig. Mange oppfatter jo at det slagordet er en PR-greie, og har mistet sin betydning med årene, sett på bakgrunn av Googles aktiviteter og mange overtramp... ;)

 

http://www.zdnet.com/blog/foremski/goog-ceo-says-dont-be-evil-is-misunderstood/277

 

Jeg kan ikke huske å ha sett noen overtramp, men syns også den aprilspøken var morsom :-)

 

De sakene jeg kan erindre har alltid skyldtes enten inkompetanse, mangel på forståelse for hvordan en sak vil bli oppfattet et sted eller enkelt og greit bugs.

 

Den medisin-saken de ble dømt for i USA, hvor de måtte betale en stor bot fordi de hadde reklamert for medisiner som ble solgt i Canada, hvor medisinene er mye billigere, ser ikke jeg på som å bryte "Don't be evil". Ei heller problemet med Buzz hvor de offentliggjorde kontaktene til en del folk. Den skyldtes inkompetanse.

 

Et annet spm når det gjelder google er hvem mantraet skal gjelde. Gjelder det konsumenter eller gjelder det konkurrenter? Konsumenter ønsker best mulig tjenester til lavest mulig pris. Ideelt sett skal det også være LETT å bytte til en annen leverandør. Du skal eie dataene dine selv. Du skal ikke være redd for at private data om deg blir solgt. Google får topp score på alle disse.

 

Ref din andre post: Der har vi kun hørt en side av saken, og dette er business. Google hadde aldri kommet dit de er i dag om de ikke brukte litt albuer i business verdenen. Jeg tipper Motorola like gjerne kan ha brukt den andre leverandøren for å få en gunstigere deal med Google...

 

Og din tredje: Dette er bare en persons meninger. Ref det ene forum-innlegget han siterer, med en disgruntled person som klager på oppetiden: Om han vil ha høyere oppetid -> Bli en betalende kunde! Det er noe Google presiserer ganske tydelig på sine sider. Og burde ikke komme som noen overaskelse. Dessuten har jeg ALDRI opplevd lengre nedetid på google sine tjenester enn jeg har opplevd på alle mine bank-tjenester.

 

Til slutt vil jeg bare si at dette her er en tanke dere alltid bør ha i hodet:

 

If you're not paying for it, you're the product

Dette gjelder i aller høyeste grad Facebook, men også Google+ og andre tilsvarende tjenester.

7775.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...