Gå til innhold

Samsung sikler på PC-divisjonen til HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tommyb @ i acer sine service rutiner skal alle produkter sendes inn i hp's rutiner vil de som regel ikke fikse produktet i det heletatt da de vet det er dødt. Rutinene gjelder hps pcer så vell som hps skrivere og andre produkter.

 

HP har og vil aldrig stå for kvalitet men for spennende løsninger og funksjoner i motsetning til kvalitetsmerkene mac, dell og lenovo som prises litt opp men har kvalitet.

 

Av de HPene min bedrift har solgt har jeg trolig fått 40% tilbake pga feil - hovedsakelig hovedkort, grafikkort og minne feil type barndomsfeilene til acer sine første 17" laptoper.

 

HP kan fortsette med software der de faktisk har noe bra å komme med :new_woot:

Lenke til kommentar

Returordningene handler vel helst om hvor lønnsomt de regner det å fikse vs erstatte? Mange ting som har innvirkning på det.

 

Lenovo og Apple er som du nevner noe dyrere, Dell er ålreit men ikke alle vil ha Dell. I alle fall Acer er en pris- og kvalitetsklasse lavere sånn jeg ser det. Da gjenstår merker som Fujitsu-Siemens, Packard Bell og... Vel, ikke så mange andre. Asus regner jeg ikke helt som et "PC-merke".

 

Det vil nok merkes om HP forsvinner, men kanskje det medfører at f.eks. Asus får høyere fokus på markedet.

Lenke til kommentar

Asus har grei markedsandel og ok fortjeneste slik jeg har forstått men har tydeligvis lite interesse i det store pcmarkedet og fokuserer mer på portable ting som minimaskiner og tabs - de er vist nå og på vei inn i profmarkedet når det gjelder portable ting :)

 

Samsung tar nok hele markedet når det gjelder pris/stabilitet/ytelse forhold men merker som lenovo, dell og mac vil nok fortsatt rejere markedet for pcer for 8k og opp uansett om samsung kjøper litt hp eller ikke :)

Lenke til kommentar

Tommyb @ i acer sine service rutiner skal alle produkter sendes inn i hp's rutiner vil de som regel ikke fikse produktet i det heletatt da de vet det er dødt. Rutinene gjelder hps pcer så vell som hps skrivere og andre produkter.

Om du faktisk selger produktene burde du vel vite bedre enn å komme med tull som at HP som regel ikke vil fikse produktet. Og om dere selger med 40% feilrate tyder det enten på at dere kun har solgt et par ulike modeller med kjente feil for ca. 4 år siden eller har et lavt salgsvolum siden dere ligger så ekstremt høyt over den faktiske feilraten i prosent.

 

Todd Bradley avviste forøvrig for flere dager siden i et intervju med CNBC at HP har sagt de skulle slutte med mobiler og tablets. De skulle slutte med produkter basert på WebOS som plattform.

 

HP har heller ikke sagt noe som helst om at de skal selge PSG-divisjonen. De har sagt at de vil bestemme seg i løpet av 12-18 måneder for hva de skal gjøre. Alternativene som Todd Bradley listet opp var at de enten skiller ut PSG som eget heleid selskap, at de selger PSG-divisjonen til en tredjepart eller at de fortsetter som i dag. Absolutt ingen beslutning har blitt tatt.

 

Det er ganske dårlig av såkalte nyhetssider når de velger å fullstendig overse de faktaene som blir lagt frem, og istedet fortsetter med kildeløse rykter som bakgrunn for artiklene siine.

Lenke til kommentar

Men det er likevel naturlig å diskutere rykter siden det åpenbart er klima for oppkjøp eller nedleggelser nå. Kan nok ikke forvente at HW.no har full oversikt, desverre.

Selvfølgelig, men når både toppsjef hos HP og sjef for PSG-divisjonen kommer med kommentarer, så burde man ta hensyn til det, og hvertfall nevne at disse nekter for at det man presenterer er sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...