Gå til innhold

Test: LG Optimus 3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare legge til. Jeg er for det meste en fornøyd LG kunde (Har LG Optimus 2x), men ekstremt mange sliter med den type telefon som jeg har. Det har i og for seg ikke noe med denne telefonen å gjøre, men det faktum at folk opplever ELENDIG kundeservice fra LG sin side er det ikke å vike unna, selv ikke for meg som har hatt svært få problemer (Til Smartphone å være).

 

Det at de sier 2.3 kommer snart bør være skremsel for de fleste, for det skrev Amobil også i testen de hadde av LG Optimus 2x som ble skrevet 11 mars. Noe som også i og for seg er greit, men om de først lover at det kommer snart, og bruker det som salgsargument så bør det også komme snart. Snart er ikke per min definisjon et halvt år, iallefall ikke når man tar betraktning livssyklusen til en smarttelefon idag. Optimus 2x har enda ikke fått noe 2.3, og det tyder på at den kommer rundt høst tider, men vi får vente å se, den er allerede utsatt sånn 3-4 ganger.

 

Denne telefon er nok på lik linje med Optimus 2x en knalltelefon, LG derimot er ikke at knallselskap, når det gjelder kundeservice og lovnader.

Lenke til kommentar

Optimus 3D får oppdatering til 2.3 i oktober, men da kun UK utgaven. Når det kommer ut til skandinavisk versjon vet jeg ikke. Versjon 2.3 er en stor pluss siden det skal være bedre optimalisert for dual-core. Jeg hadde egentlig forventet oppdateringen i sommer så det er kjedelig å vente noen måneder til.

 

http://www.lg-phones.org/lg-optimus-3d-will-get-android-2-3-gingerbread-in-october.html#more-7291

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne telefonen for et par dager siden.

Den er nydelig!

Alt går så glatt og fint. Ingenting henger, verken nettleser eller menyer.

Jeg har nå installert launcherpro som erstatter lg sin hjemmeskjerm, samt dolphin browser som erstatter den innebygde nettleseren og gir en del utvidet funksjonalitet med plugins.

 

Jeg vet også hvordan internminnet fungerer.

Det er en gb internt minne til apps, 1007 mb, nærmere bestemt.

Dette minnet er til full rådighet for brukeren. I tillegg er det et "internt sd-kort" som lg har valgt å kalle det. Det fungerer som en erstatning for det minnekortet du ellers ville satt i. Der ligger kartene til copilot og bildene og videoene som taes.

Jeg har i tillegg til dette puttet i et 8 gb sdhc-kort der jeg har filmene mine og musikken min. Dette fungerte fint uten noe som helst tull.

 

To av de filmene jeg har er 3d-filmer i side by side-formatet.

Det geniale her er at disse kan spilles av ved hjelp av lg's galleri-applikasjon. Den innebygde videospilleren gjenkjenner ikke 3d automatisk, men har en liten knapp man trykker på for å få det til å virke.

Man må også velge 3dformat, noe man gjør ved hjelp av menyknappen.

Nå kan jeg se avatar i 3d på mobiltelefonen min.

 

Om noen vil prøve dette, så søk på "3d" på det stedet du liker å "hente" underholdningen din, så finner du alt fra voksenunderholdning i 3d til avatar og andre filmer i 3d. Se bare til at formatet er oppgitt til "SBS" eller "Half-SBS". Dette virker! :)

 

Mens jeg fortsatt er inne på temaet videoavspilling er det verdt å merke seg at her er det ikke forsinkelse på bluetoothlyd.

Her er det synkronisert og fint. Jeg bruker Nokia bh-905 og dette fungerer alldeles nydelig og det går lett å koble til, noe som ikke var tilfellet på den forrige telefonen min, htc desire.

 

Jeg liker også den innebygde musikkwidgeten.

Veldig enkel og grei å ha med å gjøre.

 

Kort fortalt, så er dette den beste telefonen jeg har hatt. :)

Og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Jeg tror at 3D grafikk på telefon ikke vil bli værende. Kjøpte selv 3DS når den kom på markedet, og selv om 3D grafikken er en kul gimmik så blir det utrolig slitsomt å sitte i lengre enn 10-15 minutter på en så liten skjerm. Dermed så vil jeg tro at det blir for slitsomt med 3D på noe som blir brukt så hyppig som en telefon, sånn at folk kommer til å skru det av (om mulig) og da miste poenget med å ha en 3D telefon helt.

Lenke til kommentar

Jeg tror at 3D grafikk på telefon ikke vil bli værende. Kjøpte selv 3DS når den kom på markedet, og selv om 3D grafikken er en kul gimmik så blir det utrolig slitsomt å sitte i lengre enn 10-15 minutter på en så liten skjerm. Dermed så vil jeg tro at det blir for slitsomt med 3D på noe som blir brukt så hyppig som en telefon, sånn at folk kommer til å skru det av (om mulig) og da miste poenget med å ha en 3D telefon helt.

 

Bare en liten notis til deg: Det er ikke 3D grafikk som du sikter til, men 3D-skjermen som gir en virkning av at ting kommer ut av skjermen. 3D-grafikk er noe som er brukt i nesten alle spill per i dag og som har eksistert på film siden rundt 80-tallet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...