Gå til innhold

Test: Antec High Current Gamer 620 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som et godt alternativ til Corsair GS 600W for meg. 5V-linja er ikke særlig viktig i dag så lenge den er innenfor ATX-spesifikasjonene da det stort sett bare er harddisker og LED-lys som bruker denne.

 

12V-linja er jo veldig solid, og når 12V-linja kan gi 576W er det ikke feil om du er på et budsjett.

 

Hardware Heaven har fått litt andre resultater, kanskje kvalitetskontrollen ikke er så god?

Eneste minuset der er jo 63mV rippel på 12V, alt annet er jo kjempebra hos dem.

 

EDIT:

Jeg blir litt nysgjerrig på hva slags last dere legger på de forskjellige linjene, det hadde vært fint om dere kunne spesifisert dette i testene deres :)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kjøpte Nylig en Corsair CX 600 for 499,- Og corsair er kjent for å ha god kvalitet for sine PSUer. Og 499, er ikke gale.

Verdt å merke seg at CX-serien ikke holder særlig høy kvalitet, Corsair bare flyter på imaget de har bygd opp.

 

VX-serien var meget god, men CX-serien er en billig variant. Bevis:

1. Den er sertifisert til å gi effekten sin på bare 25°C, 45°C har den ingen garanti for å takle.

2. 12V-linja er svak.

3. Den er veldig billig for effekten den yter.

 

Personlig syns jeg Corsair har falt litt i det siste, VX-serien var god, men GS-serien og CX-serien er jeg ikke særlig imponert over.

Lenke til kommentar

Antec HCG 620 er egentlig en Seasonic S12-II, så OEM ikke var oppgitt i artikkelen.

 

Og ja, det var en del murring blant entusiastene da den nye CX-serien kom på markedet. CX400 var i grunnen mye bedre, før den ble byttet ut. Men regner med det er kostnadskutting i budsjettsegmentet slik at de kan selges med rabatter. (I USA har man jo såkalte MIR, Mail-In Rebate, der man får pengene tilbake når man sender den inn). Man får CX430 V2 for 329 kroner hos Dustin.no da, noe som ikke er en fullstendig gal pris når alternativene i samme klasse for det meste er dårligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Antec er en produsent med lang fartstid i kabinettmarkedet, ... de har beveget seg ut mot både kjøleløsninger, lydsystemer og ikke minst strømforsyninger.

Jeg kjøpte en Antec TrueBlue i 2003 (forøvrig fortsatt i drift hos min far) så en kan vel ikke si at PSU'er akkurat er nye greier for Antec heller. De har bl.a. en Signature serie som er veldig bra, men dyr og tildels vanskelig å få tak i.

Jeg bruker imidlertid kun SeaSonic X for tiden, misliker sterkt BSOD (og andre feil) som kommer av varierende energitilførsel.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at CX-serien ikke holder særlig høy kvalitet, Corsair bare flyter på imaget de har bygd opp.

 

Når det gjelder nyere versjoner så stemmer det. Litt eldre CX (eks CX 400) var produsert av Seasonix (tilsvarte en av deres OEM-serier), og til å være billigserie glimrende. Har et par ruslende i servere (Seasonic build), der støyer de ikke og yter bra.

 

DEt er vel også slik at Corsair etterhvert har valgt å få særlig det rimeligere modellen produsert av andre enn Seasonic, f.eks CWT med flere.

 

 

Antec er en produsent med lang fartstid i kabinettmarkedet, ... de har beveget seg ut mot både kjøleløsninger, lydsystemer og ikke minst strømforsyninger.

Jeg kjøpte en Antec TrueBlue i 2003 (forøvrig fortsatt i drift hos min far) så en kan vel ikke si at PSU'er akkurat er nye greier for Antec heller. De har bl.a. en Signature serie som er veldig bra, men dyr og tildels vanskelig å få tak i.

Jeg bruker imidlertid kun SeaSonic X for tiden, misliker sterkt BSOD (og andre feil) som kommer av varierende energitilførsel.

 

Har også en 2003 modell Antec som virker. Som bare det - i bruk fra 2003 til høsten 2009. Nå er den krisePSU for servere, og testes en gang i balnt. Og Antec er en gammel kvalitets"produsent". Dvs Seasonic har her også vært hovedleverandør, selv om en del andre leverandørerer brukt inne i mellom. Antec er etter min mening et undervurdert merke, som både har PSU-er for entusiaster og ikke minst har/har hatt mange gode PSU-er i mellomklassen.

 

@Smirnoff:

Fint at du kommer med den virkelig viktige opplysningen. Jeg erger meg grønn over at OEM (og eventuelle søsterprodukt) ikke blir oppgitt ved slike tester. Faktisk er det for meg den viktigste opplysningen, fordi man da fort kan se om man har gitt for gode spesifikasjoner samt vurdere langt bedre reell kvalitet. Som Smirnoff er jeg også nepen på PSU-er, dog ikke slik at jeg må Seasonic stemplet på utsida (har det dog på noen). Men de må være Seasonic "buildt" og ha utgangspunkt i kvalitetsserier fra Seasonic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...