Gå til innhold

Kinesiske fanger tvinges til å spille data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke noe bedre eller verre enn å spikre paller.

 

Men det er jo forkastelig at de innsatte ikke får noe for det. Det er jo feil at fengselsledelsen skal tjene masse på det.

 

Den type arbeid er strengt tatt likestilt med slaveri...

Hvorfor i alle dager skal kriminelle som er satt i fengsel som straff ha noe igjen for det!? Vi burde være flinkere til å benytte oss av straffearbeid også her i Norge, spør du meg. Kanskje vi hadde hatt råd til å faktisk ha folk i fengsel også …

Lenke til kommentar

Det som det er fokuset her er ikke at fangene blir tvunget til å spille, men at de blir mishandlet hvis de ikke klarer dagens kvote på et 12 timers skift, ETTER en dag med grøftegraving og steinknusing.

 

Døgnet har bare 24 timer, så hvis de bruker 12 timer til å spille, og kanskje 10 timer (et tall ut av luften) på fysisk arbeid, så er de dømt til å ikke klare å gjøre alt, og ergo blir de mishandlet.

 

Hadde det bare vært gullfarming eller fysisk arbeid uten mishandlingen så hadde saken vært noe helt annet. Sammen med at det er vokterne og ledelsen som får profitten rett i lommene (noe som høres rart ut, selv i kina)

 

Nå vet jeg ikke hvor fortjenesten av straffarbeid i Norge går, men om jeg ikke tar helt feil så får fanger luselønn for å spikre paller ol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...