Gå til innhold

Junifest 2011 - panerai - Nytt hus, nye muligheter.


Anbefalte innlegg

Bruker: Panerai

Utfordring: Jeg har akkurat kjøpt nytt hus, og dermed flyttet til et nytt nabolag. Derfor vil alle bildene bli tatt i det nye nærmiljøet. Hvor stort nærmiljøet må vi se. (De dagene jeg ikke er hjemme blir det bilder fra der jeg er)

Deltakernivå: Pingle, men ønsker å levere et bilde hver dag, men jeg vet ikke om tiden strekker til.

Utstyr: Alt dslr utstyret jeg har.

Tilleggsutfordringer: Ingen foreløpig.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

2. Juni

 

I dag beveger vi oss litt lenger vekk. I dag er det tomta som ble målet. Nok en dag hvor jeg ikke har hatt veldig god tid til å ta bilder, men jeg fikk da tatt et jeg kan levere her.

 

Fett når hele tomta ser slik ut

 

5790845365_dac4b6f195.jpg

 

2. Juni by kaffekoppen, on Flickr

 

Kan bli interessant utfordring det... :yes:

 

Den kan bli veldig interessant, men det stiller krav til at jeg klarer bedre enn hva jeg har fått til de to første dagene. Men nå er snart eksamen over og det blir forhåpentligvis litt mer tid til å fotografere, og kanskje litt lenger bort fra husveggen også.

Lenke til kommentar

Det blir vel fort det motsatte. Det blir nok fort noen lass med grus, sand og jord. Samt litt verandabygging. Men plenklipping og luking blir det ikke. Vi har ikke helt blitt enig med oss selv hva vi faktisk gidder å gjøre i hagen i år. Og i tillegg skal det males. Jippi.

Lenke til kommentar

Veldig enig i at man må ha vann i nytt hus!

 

Likte spesielt potterosa 6. juni! Veldig hvordan rosa svevde over bakgrunnen. :)

 

Grillfesten ser fin ut, men med litt for skjev hvitbalanse til at jeg heeelt lar meg friste..

 

Orkideen hadde da masser av smådetaljer! Men - 18-55 har da også en veldig god nærgrense. :)

Lenke til kommentar

15. må jo være en suveren brevvekt for regningsbunken til en husbygger?

 

Liker veldig godt bildet av Trønderapa, -tenk at det finnes så søte og sjarmerende Trøndere! :D

Potterose er og fin der blomsten hever seg over det grønne, -og jeg fikk faktisk vann i munnen av grillskivene.

Lenke til kommentar

Veldig enig i at man må ha vann i nytt hus!

 

Likte spesielt potterosa 6. juni! Veldig hvordan rosa svevde over bakgrunnen. :)

 

Grillfesten ser fin ut, men med litt for skjev hvitbalanse til at jeg heeelt lar meg friste..

 

Orkideen hadde da masser av smådetaljer! Men - 18-55 har da også en veldig god nærgrense. :)

 

Takk Takk

 

For meg så ser ikke hvitbalansen så ille gal ut på grillskivene, men nå er jeg fargeblind, og sitter på en bærebar pc uten kalibrert skjerm, så det kan godt være den er litt ute.

 

18-55 er egentlig et helt kurant objektiv i godt lys, men jeg øsnker meg selvfølgelig noe mer.

 

15. må jo være en suveren brevvekt for regningsbunken til en husbygger?

 

Liker veldig godt bildet av Trønderapa, -tenk at det finnes så søte og sjarmerende Trøndere! :D

Potterose er og fin der blomsten hever seg over det grønne, -og jeg fikk faktisk vann i munnen av grillskivene.

 

Det kommer nok av regninger ja. Og snart begynner jobben med å male huset. Det er kjedelig det.

 

Trønderapa er en morsom liten krabat. Det er faktisk første gang jeg tar bilde av den. Etter å ha trasket rundt i dyreparken i 2 år.

 

Takk.

 

Jeg tror ikke det er en trønderape - mangler skinnvesten :p Kanskje en tysk utgave - men da mangler lederhosen :hmm:

 

Bildet er ihvertfall bra :)

 

Det er nok ikke en tysker, men skal se om han har en fetter fra tyskland når jeg skal ned dit i sommer.

 

Edit: Det blir ikke noe nytt bilde for tidligst i morgen, da jeg ikke har vært hjemme denne helgen, og oppgaven min er nærområdet.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...