Gå til innhold

Anmeldelse: MicroBot (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting.

 

Hva er det med gamer.no's behov for å finne random ubrukelige titler som nesten ingen har hørt om, for så å kaste bort tid og ressurser på å gi spillet en anmeldelse?

 

Som McGroven sa så er ikke dette noe som trekker oppmerksomheten bort fra andre spilltitler i noen stor grad. Og jeg personlig føler også at det er viktig å dekke spill som kanskje ikke har et stort markedsføringsbudsjett som kan konkurrere med for eksempel Dragon Age II. Dette bør jo, etter min mening, være en av spillpressens viktigste funksjoner, nemlig å gi alle spill en sjanse.

Lenke til kommentar

Greit nok at det er ok å nå ut så bredt som mulig.

 

Hvor mange arcade titler har dere anmeldt opp gjennom årene? Så vidt jeg har fått med meg er det ikke mange, og når dere først velger å anmelde et så velger dere et som virker å ha lite apell til brukerne av nettsiden deres.

 

Såg samme tendensen knyttet til et nintendo DS spill. Ikke en plattform som dere oversvømmer med anmeldelser akkurat og dere klarte å slenge ut en anmeldelse til et 1-2 år gammelt spill og gi det karakter 2 eller noe.

 

Finnes vel hundervis av DS spill som faktisk er av interesse som dere kunne anmeldt istedet...

 

Men ikke hør på meg, reklameinntekter får dere nok uansett.

Lenke til kommentar

Vi ønsker å dekke så bredt som mulig, og det er vanskelig å bedømme et spills kvalitet uten å ha prøvd det. Denne omtalen går heller ikke på bekostning av noe som helst annet.

 

Med flere folk på vei inn vil også antallet anmeldelser øke ytterligere dette året.

 

 

Tre ganger hurra!

 

Personlig setter jeg pris på at Gamer.no anmelder ukjente spill, og ikke bare titler fra hovedstrømmen av utgivere og produsenter.

 

Samme her. Fint med blanding!

 

For ordens skyld, Aftenposten anmeldte også dette spillet i dagens avis, så helt borte i natta ukjent er dette spillet ikke. MicroBot dro forøvrig i land en toer på terningen.

Lenke til kommentar

Sier ikke at variasjon er en uting, men det finnes hundrevis av mer aktuelle titler enn denne som er "of the chart". Hvor er anmeldelsen av elemental: war and magic for eks? Ikke akkurat et toppspill, men et nisjespill hvor en anmeldelse hadde gitt mye større nytte enn random greier man finner på arcade. Det som er ekstra ille er at gamer.no faktisk har hatt en del artikler hvor de omtaler spillet. Jeg ser på meg selv som en "kunde" av gamer.no, hvorfor tilfredstilles ikke mine behov? Er ikke det derfor gamer.no eksisterer? Og nei, mitt behov er ikke unikt og jeg forventer ikke at man skal skredersy innholdet man skaper for å passe mine personlige preferanser.

 

Om jeg lager noe skvip som ikke er verdt noen spilletid. Hvor ligger verdien i å anmelde dette skvipet i forhold til et spill som faktisk inneholder kvalitet?

Lenke til kommentar

Hvordan man man hva som inneholder kvalitet? Hvordan vet man hva alle ønsker å lese om? Hvordan skal man ta hensyn til alle?

 

Man gjør det ikke. Man anmelder og skriver om det som passer best, og treffer man treffer man og bommer man så treffer man sannsynligvis da også i og med at det er såpass mange lesere med forskjellige ønsker og behov. At ikke alle titler ikke får en anmeldelse er en naturlig konsekvens av tid og penger.

 

Selv har jeg en lang liste over spill jeg gjerne skulle sett mer om, men jeg finner det andre steder på nett om ikke Gamer.no leverer. Google er aldri langt unna.

 

Vil forøvrig også nevne at jeg likte anmeldelsen godt, gleder meg til å lese mer av anmelder Rodem!

Lenke til kommentar

Sier ikke at variasjon er en uting, men det finnes hundrevis av mer aktuelle titler enn denne som er "of the chart". Hvor er anmeldelsen av elemental: war and magic for eks? Ikke akkurat et toppspill, men et nisjespill hvor en anmeldelse hadde gitt mye større nytte enn random greier man finner på arcade. Det som er ekstra ille er at gamer.no faktisk har hatt en del artikler hvor de omtaler spillet. Jeg ser på meg selv som en "kunde" av gamer.no, hvorfor tilfredstilles ikke mine behov? Er ikke det derfor gamer.no eksisterer? Og nei, mitt behov er ikke unikt og jeg forventer ikke at man skal skredersy innholdet man skaper for å passe mine personlige preferanser.

 

Om jeg lager noe skvip som ikke er verdt noen spilletid. Hvor ligger verdien i å anmelde dette skvipet i forhold til et spill som faktisk inneholder kvalitet?

 

Våre skribenter velger selv hvilke spill de vil anmelde. Vi legger selvsagt inn en ekstra innsats for å oppmuntre de ulike skribentene til å ta de aller største og mest populære utgivelsene, men utover det skjer spillvalg enkelt og greit på eget initiativ.

Lenke til kommentar

Sier ikke at variasjon er en uting, men det finnes hundrevis av mer aktuelle titler enn denne som er "of the chart". Hvor er anmeldelsen av elemental: war and magic for eks? Ikke akkurat et toppspill, men et nisjespill hvor en anmeldelse hadde gitt mye større nytte enn random greier man finner på arcade.

Morsomt eksempel du trakk fram der, med tanke på at Elemental: War of Magic sannsynligvis hadde fått rimelig lav karakter hos oss om vi hadde anmeldt det ved lansering (etter som de fleste sidene og anmelderne jeg har respekt for beskrev det som uferdig og i stor grad ødelagt). Spillet hadde heller ikke butikkdistribusjon her til lands (eller noen markedsføring, for den saks skyld), og var en ren "nettutgivelse" på samme måte som Microbot. En skal ikke se bort i fra at enkelte hadde lurt på hvorfor vi "kastet bort tiden på et ubrukelig nisjespill som ingen hadde hørt om" hvis vi hadde anmeldt det.

 

Dette betyr selvsagt ikke at vi ikke burde ha anmeldt det, på samme måte som karakteren til Microbot (eller spørsmålet om hvor kjent det er) ikke betyr at vi ikke burde ha brukt tid på å anmelde det. For Elementals del var det slik at vi aldri fikk tilbud om noen anmelderkopi, samtidig som det kom i en periode der de av oss som vanligvis anmelder den typen spill på PC var rimelig opptatt med ting vi _hadde_ fått tilgang på. Sånn er det, noen ganger faller spill gjennom sprekkene og det er lite vi kan gjøre med det. I år har vi langt flere anmeldere, så forhåpentligvis vil vi kunne dekke flere spill av alle typer (enten det er snakk om nisjespill til PC, nedlastbare "småspill" eller AAA-titler).

Lenke til kommentar

Morsomt eksempel du trakk fram der, med tanke på at Elemental: War of Magic sannsynligvis hadde fått rimelig lav karakter hos oss om vi hadde anmeldt det ved lansering (etter som de fleste sidene og anmelderne jeg har respekt for beskrev det som uferdig og i stor grad ødelagt). Spillet hadde heller ikke butikkdistribusjon her til lands (eller noen markedsføring, for den saks skyld), og var en ren "nettutgivelse" på samme måte som Microbot. En skal ikke se bort i fra at enkelte hadde lurt på hvorfor vi "kastet bort tiden på et ubrukelig nisjespill som ingen hadde hørt om" hvis vi hadde anmeldt det.

 

Morsomt eksempel?

 

Er vel naturlig at når man kommer med flere artikler som omhandler et spill, at det så kommer en påfølgende anmeldelse. Uavhengig av om det er dårlig eller ei. Sier heller ikke at dere skal slutte å anmelde dårlige spill, om det har blitt forstått sånn så har jeg ordlagt meg feil. Og hva i alle dager har nettdistribusjon med saken å gjøre? Ingen markedsføring? Hadde nok aldri hørt om spillet hadde det ikke vært for dere. Var det dårlig? Godt mulig, men det måtte jeg finne ut av via andre nettsider enn den nettsiden som først informerte meg omspillet.

 

Men om det er skribentene selv som styrer skuta så blir jo det en annen sak...

Endret av Toeblast
Lenke til kommentar

Morsomt eksempel du trakk fram der, med tanke på at Elemental: War of Magic sannsynligvis hadde fått rimelig lav karakter hos oss om vi hadde anmeldt det ved lansering (etter som de fleste sidene og anmelderne jeg har respekt for beskrev det som uferdig og i stor grad ødelagt). Spillet hadde heller ikke butikkdistribusjon her til lands (eller noen markedsføring, for den saks skyld), og var en ren "nettutgivelse" på samme måte som Microbot. En skal ikke se bort i fra at enkelte hadde lurt på hvorfor vi "kastet bort tiden på et ubrukelig nisjespill som ingen hadde hørt om" hvis vi hadde anmeldt det.

 

Morsomt eksempel?

 

Er vel naturlig at når man kommer med flere artikler som omhandler et spill, at det så kommer en påfølgende anmeldelse. Uavhengig av om det er dårlig eller ei. Sier heller ikke at dere skal slutte å anmelde dårlige spill, om det har blitt forstått sånn så har jeg ordlagt meg feil. Og hva i alle dager har nettdistribusjon med saken å gjøre? Ingen markedsføring? Hadde nok aldri hørt om spillet hadde det ikke vært for dere. Var det dårlig? Godt mulig, men det måtte jeg finne ut av via andre nettsider enn den nettsiden som først informerte meg omspillet.

 

Men om det er skribentene selv som styrer skuta så blir jo det en annen sak...

 

Da skjønner jeg ikke helt argumentet ditt. Mener du at ingen har interesse av å lese en anmeldelse av Microbot, siden vi bare hadde skrevet én artikkel om spillet på forhånd? Jeg forstår at du savnet anmeldelsen av Elemental: War of Magic, men som Joachim sier var det mangel på anmelderkopi pluss mangel på tid som gjorde at denne ikke ble skrevet. Det virker nå som om skribentmengden er i ferd med å endre seg, så du skal ikke se bort i fra at det blir et mye bredere utvalg av anmeldelser her på Gamer.no, og at det da vil bli færre av slike scenarioer.

 

Grunnen til at jeg valgte å anmelde Microbot var først og fremst fordi det var et spill jeg hadde hørt svært lite om. Jeg ser alltid på muligheten for at et spill kan bryte seg gjennom markedets stortitler og gi en opplevelse som ingen andre spill tilbyr. Det lille jeg hadde hørt virket spennende og ambisiøst, uten at jeg helt klarte å forestille meg hvordan det ville virke i praksis, og dessverre endte spillet opp med å bli heller dårlig. Men har ikke en slik anmeldelse like stor nytte som hvilken som helst anmeldelse?

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...