Gå til innhold

Infodrypp fra STALKER 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh. Lurer på om jeg noen gang blir lei akkurat denne dystopiske settingen... Flere underjordiske labs og tunneler er pluss i min bok - var langt på vei det som gjorde SoC til et av de beste spillene jeg noen gang har spilt. Vidunderlig videreført i Metro 2033 for øvrig - fantastisk spill som MÅ spilles av alle som venter på Stalker 2!

Lenke til kommentar

Stalker, I'm coming home.

Get out of here, stalker!

 

Hrm, hovedfokus på PC-plattform er betryggende, og jeg liker at de innrømmer det glatt først som sist. Det er noe trist når dårlige porter vurderes som valide versjoner på like linje med den som ble presentert på hovedplattformen, da spesielt når det er forskjellige folk bak hver av versjonene.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Håper de ikke går i konsollfellen. Spilte meg NETTOP igjennom Pripyat nå som jeg endelig hadde fri og tid til å sitte tre dager i strekk og kose meg. Beste spill i serien sålangt for min del og jeg gleder meg kongelig til Stalker 2.

 

Med all respekt å melde overfor de som liker CoP best - jeg innbiller meg en tendens til at de som kom sist til serien liker det siste best, mens de som spilte SoC da det kom ut, henger fast i sin ekstase over dette, hvor de to oppfølgerne ble gradvis "verre" = ikke fullt så bra. Jeg stiller nok i siste leir.

 

For min del var det storyen i SoC som gjorde hele forskjellen - en av de beste noensinne, og noen helt vanvittig tøffe og stemningsfulle cutscenes som ikke finnes i oppfølgerne. Ante ingenting om utfallet før spillet var ferdig - for andre gang, da jeg gikk på en smell/fake ending første gang.

 

CoP for meg var den desidert svakeste historien, hvor man umiddelbart da oppdraget ble gitt, gjettet seg til hva som kunne være årsaken til de styrtede helikopterne. Gikk gjennom spillet og storkoste meg (det er jo Stalker!)helt til slutt, og ventet på den store tvisten....- som aldri kom. Spillets "gåte" ble løst på nøyaktig den måten jeg gjettet fra dag én, noe som følgelig ble en nedtur. NOen som er uenige i min første hypotese?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Håper de ikke går i konsollfellen. Spilte meg NETTOP igjennom Pripyat nå som jeg endelig hadde fri og tid til å sitte tre dager i strekk og kose meg. Beste spill i serien sålangt for min del og jeg gleder meg kongelig til Stalker 2.

 

Med all respekt å melde overfor de som liker CoP best - jeg innbiller meg en tendens til at de som kom sist til serien liker det siste best, mens de som spilte SoC da det kom ut, henger fast i sin ekstase over dette, hvor de to oppfølgerne ble gradvis "verre" = ikke fullt så bra. Jeg stiller nok i siste leir.

 

For min del var det storyen i SoC som gjorde hele forskjellen - en av de beste noensinne, og noen helt vanvittig tøffe og stemningsfulle cutscenes som ikke finnes i oppfølgerne. Ante ingenting om utfallet før spillet var ferdig - for andre gang, da jeg gikk på en smell/fake ending første gang.

 

CoP for meg var den desidert svakeste historien, hvor man umiddelbart da oppdraget ble gitt, gjettet seg til hva som kunne være årsaken til de styrtede helikopterne. Gikk gjennom spillet og storkoste meg (det er jo Stalker!)helt til slutt, og ventet på den store tvisten....- som aldri kom. Spillets "gåte" ble løst på nøyaktig den måten jeg gjettet fra dag én, noe som følgelig ble en nedtur. NOen som er uenige i min første hypotese?

 

Hei

 

Jeg er nok enig med deg i at SOC hadde den beste historien og den fikk meg til å grøsse nedover ryggen ved flere anledninger.

Det jeg likte med COP var oppsettet på spillet. Det føltes mer ferdig grafisk og våpensystemet var bedre. Kan være enig med at historien var søppel. Men stemningen var der og jeg likte spesielt godt at artifacts respawnet. tabbet meg ut noen ganger i SOC ved å selge en -bleed + health artifact.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...