Gå til innhold

To norske spill får nordisk spillstøtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som bare er smuler i denne industrien. Det blir mest som en symbolsk sum for å vise offentlig støtte til spillbransjen. Skulle staten gjort et betydningsfullt bidrag måtte man tidoblet den summen. Ikke at det er statens oppgave å finansiere spill heller, men den kunne i det minste ikke stukket kjepper i hjulene med skatter og avgifter som koster utviklerne minst like mye som de får i støtte.

Lenke til kommentar

Jeg er i full gang med utviklingen av et plattformspill, men kunne trengt noen til å lage grafikken, lydene og musikken. Hvor søker jeg om støtte til å ansette noen? Og om jeg vinner, hvor finner jeg kompetente folk jeg kan ansette?

 

Meld deg på NM i gameplay (påmeldingsfrist 15.desember!), lag en prototype med placeholder grafikk/lyd før du prøver å få med deg folk på prosjektet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg er i full gang med utviklingen av et plattformspill, men kunne trengt noen til å lage grafikken, lydene og musikken. Hvor søker jeg om støtte til å ansette noen? Og om jeg vinner, hvor finner jeg kompetente folk jeg kan ansette?

 

Meld deg på NM i gameplay (påmeldingsfrist 15.desember!), lag en prototype med placeholder grafikk/lyd før du prøver å få med deg folk på prosjektet ditt.

 

Do it! Sarepta Studio deltar ;)

Lenke til kommentar

Takk fot tips. Siden fristen går ut i morra blir det nok til neste år i stedet. Jeg begynte med spillet før sommeren, så ikke se bort ifra tat det blir minst ett år før det er ferdig uansett. :)

 

Påmelding er i morgen. Spillet lager du i perioden 1-8 januar. Uansett om du ikke melder deg på konkuransen anbefaler jeg deg å dra til framvisningen av spillene i Oslo 8.januar om du har muligheten. Der vil du garantert møte andre som også er interesert i spillutvikling og kanskje kan du rekrutere folk til prosjektet ditt.

 

Anbefaler også å prøve i gjennomføre noen mindre spill prosjekter i tillegg til det store spillet ditt. Hvis man bare jobber på et stort prosjekt alt for lenge er det lett å stagnere.

Lenke til kommentar

Noe som bare er smuler i denne industrien. Det blir mest som en symbolsk sum for å vise offentlig støtte til spillbransjen. Skulle staten gjort et betydningsfullt bidrag måtte man tidoblet den summen. Ikke at det er statens oppgave å finansiere spill heller, men den kunne i det minste ikke stukket kjepper i hjulene med skatter og avgifter som koster utviklerne minst like mye som de får i støtte.

 

Slike penger deles ut flere ganger i året av en rekke ulike råd og organisasjoner, og er på ingen måte ment å dekke i nærheten av hele utviklingskostnaden. 600 000 kroner er jo to årsverk, noe som burde hjelpe alle prosjekter som er små nok til å fortjene slik støtte en hel del.

Lenke til kommentar

Takk fot tips. Siden fristen går ut i morra blir det nok til neste år i stedet. Jeg begynte med spillet før sommeren, så ikke se bort ifra tat det blir minst ett år før det er ferdig uansett. :)

 

Påmelding er i morgen. Spillet lager du i perioden 1-8 januar. Uansett om du ikke melder deg på konkuransen anbefaler jeg deg å dra til framvisningen av spillene i Oslo 8.januar om du har muligheten. Der vil du garantert møte andre som også er interesert i spillutvikling og kanskje kan du rekrutere folk til prosjektet ditt.

 

Anbefaler også å prøve i gjennomføre noen mindre spill prosjekter i tillegg til det store spillet ditt. Hvis man bare jobber på et stort prosjekt alt for lenge er det lett å stagnere.

 

Takk for tips. Det blir vanskelig å dra ned til Oslo denne gangen, men vi får se året etter. Da vil spillet mitt forhåpentligvis være mer eller mindre ferdig, så jeg har noe å vise frem .Hva mener du btw med å lage det fra 1. til 8. januar? Kan jeg ikke fortsette i romjula? Å lage et spill fra idé til fullt ferdig spill på en uke er ikke mulig for en person om det skal bli bra. ;)

 

Det spillet jeg jobber med skulle være et lite plattformspill ,men har vokst en god del siden starten og fortsetter å vokse hele tiden. Det startet som Super Mario/Giana Sisters, men har vokst til ett fullverdig Metrovania. Kanskje jeg er nødt til å begrense det litt. :p Men jeg jobber også med et pac-man spill og vurderer flere andre inkluder et Trials-spill, og Donkey Kong. Kanskje noe alá Rainbow Islands også. Skjønt du skal ikke se bort ifra at alle fire dukker opp som minispill i hovedspillet. :p De vil i såfall være basert rundt karakterene i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...