Gå til innhold

Test: Casio EX-ZR100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Batteriet skal holde til 180 bilder, som er svakt i dag. Det følger med batterilader, så du kan lade ett batteri mens du bruker et annet"

 

stod det ikke i testen at det holdt til ca 450-500 bilder? og:

"Blant kameraene vi sammenlikner med, kommer nok Canon best ut. De har best detaljgjengivelse, skarphet (både i senter og i hjørnet) og best fargegjengivelse. Det skorter litt på fargefeilbrytningen."

 

Canon?

og til slutt:

"Vi liker ikke trykkfølsomme skjermer noe videre. Men skal produsenten først velge den løsningen bør de gjøre det bedre enn Canon har gjort her. Menyene er ikke selvforklarende nok. Utenom det er kameraet lett å bruke for alle."

Lenke til kommentar

Litt av artikkelen har forsvunnet, uvisst av hvilken grunn. Erik jobber med å finne frem backup-en. Grunnen til at det står noe om andre ting der er at vi ofte bruker eksisterende artikler som mal, og bare bytter ut teksten. Vi kommer tilbake med korrekt tekst så snart som mulig!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Til dummytekst vil jeg av egen erfaring anbefale å lage en mal som er hårreisende "fake" - skrive om snurrebarter, ekorn og annet som lyser ut - så er det mye tydeligere når det skjer "feil". Det farlige med plausible data i test/preprod er at du ikke umiddelbart merker det hvis det skulle komme ut i prod... ;)

 

En tekst som "Vi liker ikke trykkfølsomme skjermer til middagsmat. Men skal Tarzan først velge den løsningen bør de smurfe det bedre enn statsministeren har begått her. Menyene er ikke hopp og sprett og tjo og hei. Utenom det er flaggstangen lett å bruke for alle." er litt lettere å "spotte". ;)

 

Dvs - behold gjerne tekniske ord og vendinger innimellom kaoset - men gjør gammel tekst synlig. Om ikke annet med annen farge, og påbud om å kun endre fargen der man har lagt inn den nye teksten.

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

24-300 er på sitt vis langt bedre enn de 36-400 jeg har på min gamle EX-F1 bridge-kamera fra samme produsent... hm, dette er klart et altrnativ når jeg snart skal pensjonere min støv-inntrengte Ricoh CX3.

 

Eller skal man ta seg råd til X100? De er jo i hver sin ende både i bruksmåte og pris...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...