Gå til innhold

Kritisk feil i Kingston SSDNow V100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er akkurat den feilen jeg har, som Muffinman linker til. Har FW 006.

 

Maskinen fryser i mange sekunder, harddisklyset lyser konstant. Skjer også noe lignende med videostreaming over nettverket, ganske begredelig ytelse. Lokal avspilling er null problem. Overføring av fila skjer med ca 50-80MB per sekund ved kopiering (kan av og til stoppe opp noen sekunder -pga SSDen), så det er tydelig noe rart med C300-en når det kommer til streaming. Ingen problemer med dette med Intel eller Corsair SSD.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Samme her, men det funker ved å sette kontrolleren i ide-modus. Taper ørlite ytelse, men det er ikke så viktig på en bærbar. Det er verdt å merke seg at problemet (jfr. tråden jeg linker til) oppstår på tvers av forskjellige OS og hardwarekonfigurasjoner, og den eneste fellesnevneren later til å være akkurat denne SSD`en. Det er også verdt å merke seg at ting begynner å fungere når de som er rammet erstatter C300 med SSD av annet merke. Cruicial har ikke gjort annet enn å hale ut, blant annet ved å henvise til "neste firmwareversjon" som viste seg å ikke løse problemet i det hele tatt.

 

Litt på siden av topic, men ikke mye.

:)

Lenke til kommentar

Ang. C300 så har jeg hatt min siden i sommer en gang, men jeg bruker den ikke som OS-disk, men som lagringsdisk. Mulig det er derfor jeg ikke har merket problemet.

 

edit: Sjekket den linken, las igjennom, sjekket mine system-logger, og ser ikke ut til å ha dette problemet.. *puste lettet ut*

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Samme her, men det funker ved å sette kontrolleren i ide-modus. Taper ørlite ytelse, men det er ikke så viktig på en bærbar. Det er verdt å merke seg at problemet (jfr. tråden jeg linker til) oppstår på tvers av forskjellige OS og hardwarekonfigurasjoner, og den eneste fellesnevneren later til å være akkurat denne SSD`en. Det er også verdt å merke seg at ting begynner å fungere når de som er rammet erstatter C300 med SSD av annet merke. Cruicial har ikke gjort annet enn å hale ut, blant annet ved å henvise til "neste firmwareversjon" som viste seg å ikke løse problemet i det hele tatt.

 

Litt på siden av topic, men ikke mye.

:)

 

Bra å høre at jeg ikke er den eneste! Har nå sendt mail til MPX hvor jeg kjøpte disken, vil heve kjøpet og kjøpe en ny disk av Intel eller Corsair, som jeg allerede har kjørt lenge uten noen problemer på andre maskiner. IDE mode støtter vel ikke TRIM? Kanskje derfor det funker litt bedre?

Endret av Nator
Lenke til kommentar
IDE mode støtter vel ikke TRIM? ?

 

http://www.anandtech.com/show/2829/15

 

There are significant limitations to TRIM at this point. The instruction only works in a supported OS (Windows 7 and some Linux builds) and only with supported drivers. Under Windows 7 that means you have to use a Microsoft made IDE or AHCI driver (you can't install chipset drivers from anyone else).

 

Skulle vel tyde på at TRIM fungerer under IDE.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...