Gå til innhold

Olympus med nye kompaktkameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På plass er også en dobbel bildestabilisator, både mekanisk og digital

Burde I ikke være for gode til at kolportere den slags reklamegas? :thumbdown:

"digital billedstabilisator" er jo bare skift til højere ISO, som man har givet et fancy navn.

Helt analogt med at kalde "crop" med evt opskalering for "digital zoom".

Den slags hører vel ikke hjemme i en seriøs beskrivelse på et seriøst site?? :cry:

Lenke til kommentar
Dette kameraet har en 14 megapiksler CCD-bildebrikke med ISO-egenskaper fra 80-3200.

Hvilke ISO-egenskaper er det dette kameraet har i ISO-området 80-3200?

ISO-egenskapene er litt dårligere enn på SZ-10, med ISO fra 100 til 1600.

Jøss, er det testet allerede? Eller produsentens påstand? Hvor mye bedre skal ISO 1600 være på VR-110 enn på SZ-10? Er det da snakk om luminans-støy eller chroma?

 

Hvor stor bildebrikke har de ulike kameraene? Og blendertall på optikken? Det er jo vesentlige opplysninger som mangler.

Lenke til kommentar

ISO-egenskaper er kanskje en dårlig formulering fra min side. Det er selvfølgelig snakk om ISO(verdier), men det skjønner du kanskje. Om det er god eller dårlig bildekvalitet på de forskjellige ISO-verdiene kan jeg ikke uttale meg om, så beklager om det var uklart beskrevet fra min side.

 

Om du ønsker å vite lysstyrken på optikken kan dette fint leses på iallefall 3 av bildene, så det bør ikke være noe problem å finne ut av om du ønsker å vite det.

 

Lysstyrke på SZ-10 er F3,1 - F4,4

 

Størrelse på bildebrikken på alle de fire modellene i artikkelen: 1/2,3" Live CCD sensor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...