Gå til innhold

Ny Hotmail klar for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

argumentet mitt ble at jeg ikke fikk navnet mitt på gmail.. derfor ble gmail spamkontoen min. På hotmail får jeg [email protected]

som er en bedre addresse.

 

Synest det er dårlig at hw ikke skriver mer, man har jo endelig får threaded messaging i hotmail! (bare 5år etter gmail?)

 

Snedig msn integrasjon for de som liker det, bedre integrert med skydrive, og endelig rules for å sortere mail automatisk.

 

Alt i alt en bra oppdatering, men noe gmail er det jo ikke :)

@live.no er jo et renere og bedre domene imo..

Lenke til kommentar

Alt i alt en bra oppdatering, men noe gmail er det jo ikke :)

@live.no er jo et renere og bedre domene imo..

Ulempen er at Hotmail driver spamfiltrering på måfå, som avsender utenfra kan man ikke vite om en epost har blitt borte fordi Hotmail har slukt den rå og hel og sagt OM NOM NOM SPAM.

 

Andre epostleverandører forsøker i det minste å ha en konsekvent håndtering av epost:

 

Enten kommer eposten fram (i innboks, spamboks, eller håndtert i henhold til brukerens filtre, hvis man har filtre), eller så blir den avvist og avsender får en feilmelding.

 

Hotmail har tydeligvis en tredje løsning, som er at eposten bare blir borte i det stille, og ingen aner noen ting før kanskje avsender tar kontakt via at tredje medium og sier «du, har du ikke sett eposten min?»

 

I tillegg scorer ofte epostadresser fra gratistjenester (live.com/hotmail.com, gmail.com, yahoo.com/yahoo.no m.fl.) litt høyere i spamfiltre.

Lenke til kommentar

Noen som har gode argumenter for hvorfor man burde velge Hotmail over Gmail?

 

Mine hovedgrunner:

 

- Live Domains er bedre enn Google Hosted Services, GHS gir deg ikke tilgang til de samme tingene som en vanlig Gmail-konto. Live Domains gir deg tilgang til det en Hotmail konto har.

 

- Integrasjon med Web Apps.

 

- Samarbeid med diverse andre nettsider som gir utvidet "embedded" innhold som f.eks. pakkesøk bilder og sosiale nettsider, dette gjør at man kan gjøre flere ting i innboksen uten å måtte åpne nye nettsider.

 

- Bedre integrasjon med Skydrive gjør det lettere og bedre å dele store menger data uten at du må sende store filer til andre personer.

 

Disse tingene er nok ikke nok til å lokke personer fra Gmail til Hotmail men de gjør Hotmail like god og bedre enn Gmail på viktige områder. Det eneste Hotmail mangler er støtte for Active Sync men det kommer iløpet av sensommeren.

Lenke til kommentar

 

- Live Domains er bedre enn Google Hosted Services, GHS gir deg ikke tilgang til de samme tingene som en vanlig Gmail-konto. Live Domains gir deg tilgang til det en Hotmail konto har.

 

Kan du utdype den? Jeg har en domene jeg hoster mail osv på via Google Apps, og det er en smal sak å få full "google-konto"-funksjonalitet på en google apps-konto.

Lenke til kommentar

 

- Live Domains er bedre enn Google Hosted Services, GHS gir deg ikke tilgang til de samme tingene som en vanlig Gmail-konto. Live Domains gir deg tilgang til det en Hotmail konto har.

 

Kan du utdype den? Jeg har en domene jeg hoster mail osv på via Google Apps, og det er en smal sak å få full "google-konto"-funksjonalitet på en google apps-konto.

 

De to tydligste eksemplete er vel Google Voice og Google Buzz. Som Google Apps bruker er man rett og slett en "2nd rate citizen" for å sitere Gina Trapani.

 

En annen ting jeg kom på er hvor lett det er å hoppe mellom forskjellige kontoer på Live. Man linker bare kontoene sammen og så trykker man på en knapp oppe i høyre hjørne og velger en annen konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...