Gå til innhold

Sabotasjesikre SD-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at kontrolleren styrer WORM-funksjonaliteten, så denne må iallefall hackes dersom man skal kunne overskrive data. Kanskje til-og-med selve chip'ene som lagrer data er av en annen type enn vanlig, mener å huske at det finnes noen type minne som er WORM. Jeg tror iallefall ikke politiet (i Japan!) vil godkjenne en half-assed software-basert løsning..

 

Videre:

 

Vanlige filsystemer fungerer ikke på WORM-enheter - man MÅ oppdatere en drøss med tabeller for å holde orden på hvilke filer som ligger hvor på enheten når man skriver filer at "vanlig" filsystem. Jeg vet ikke helt hvordan dette gjøres rent konkret, men det som er klart er at kamera må støtte selve filsystemet som sandisk bruker i løsningen sin.

Lenke til kommentar

Det går an å kjøre såkalte akselererte tester for å estimere levetid. Det foregår ved at man utsetter brikken for de faktorene som sliter mest på den, bare med mye høyere intensitet enn normalt. På den måten kan man se om brikken tåler de samlede påkjenningene de vil få i naturlig bruk i løpet av 100 år.

 

Som regel er det snakk om teter med kraftig UV-stråling, røntgen og høye temperaturer. Så høye nivåer at de oppnår 100 års akkumulerte påkjenninger i løpet av f.eks noen få måneder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...