Gå til innhold

Junifest 2010 - HelenaN - Kun fastoptikk


Anbefalte innlegg

Bruker: HelenaN

Utfordring: Kun fastoptikk

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon 5D og diverse fastoptikk

 

Bortsett fra "Fototreff i Trondheim"-tråden så har jeg ikke värt aktiv på forumet siden Junifesten 2009. Egentlig så er nok min utfordring at overhode delta, fordi jeg er dårlig på disse ting og får prestasjonsangst...

 

Ifjor brukte jeg kun 50mm. I år har jeg lust med litt variasjon, men det blir nok mest 35 og 50mm.

 

(Hoppas det är OK att jag skriver på ren svenska ibland, og litt blandat ibland. :) )

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1:

 

Ung Turdus pilaris - Gråtrost (björktrast på svensk).

Trosten var dessverre litt for mörk i forhold til resten av bildet. Jeg har prövd å lyse den opp, men det ble ikke helt naturlig.

 

post-178020-1275404211,8725_thumb.jpg

 

EXIF: 200mm, f/2.8, 1/400, ISO 100.

 

 

Noen fler bilder (det förste er ikke så bra, men litt morsomt :) ):

 

post-178020-1275404186,7941_thumb.jpg

 

post-178020-1275404199,091_thumb.jpg

 

 

 

:!: :!: tvilsomt om det går an å fotografere mer enn du gjør ja...

 

Aha, var det det du menede! Jeg trodde det ikke var lov til å ha det temaet jeg först hade valgt. :)

 

Jeg fotograferer nok ikke så mye som du tror. Mye av det jeg poster på Flickr er gammelt, og hvis jeg tar 10 bilder på en dag poster jeg f.eks. 1 bilde en dag, 3 bilder en annen dag etc.. Dvs. mye er egentlig fra samme dag. Men visst, kameran blir med nesten var gang jeg går ut.

Lenke til kommentar

2.

Tok en morgengåtur i Heimdal og fant disse blomstene:

Det blir neppe ett bilde var dag hele månaden, men jeg kan jo begynne sån, så får vi se hvordan det går. :)

Det ble utrolig vakkert, Helena...det må med i fotoboken du skal lage...(er det et objektiv jeg bør/kan ha?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk alle for fine kommentarer!

 

Vakkert.

 

Påååå Heimdal, iiii Trondhjæm :p

 

He he takk, ikke lett det der... I Sverige sier man normalt "på" når det er en öy (f.eks "på Island"), og i når det er en by eller fastland (f.eks. "i Norge").

 

Det ble utrolig vakkert, Helena...det må med i fotoboken du skal lage...(er det et objektiv jeg bør/kan ha?)

 

Takk Randi! :)

 

Objektivet er et fast 200mm. Det blir nok litt for mye tele på din kamera (om det nå ikke er det du önsker deg?), men jeg tror du kan få minst like bra resultater med ditt Sigma 150mm macro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...