Gå til innhold

Trådløs kortleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Verste sammentreffet jeg til dags dato har vært borti! For omtrent et år siden skrev jeg en artikkel for Pocketables om hvordan man kunne bruke en Symbian mobil til å overføre filer fra et kamera til en ipod touch/iphone: http://www.pocketables.net/2009/05/how-to-transfer-photos-from-a-digital-camera-to-an-iphoneipod-touch.html

I dag tidlig, kl 10.30, fikk jeg en email av en eller annen fyr som skulle til Australia og ville overføre bilder fra kamera til iPhone. Metoden jeg beskrev sto fortsatt som eneste kjente metode for å gjøre dette, og han spurte om det var noen annen metode å gjøre det på som hadde kommet det siste året. Jeg svarte nei, og 45 min senere ser jeg denne artikkelen, som er en kortleser som gjør nøyaktig det samme som det jeg beskrev i artikkelen og som er nøyaktig det vedkommende var ute etter.

 

Lurer forøvrig på om de stjal ideen min xD

Lenke til kommentar

Ikke dum. Ikke det at jeg har planer om anskaffelse av iPad, men en av de største ulempene med den er at den mangler både USB-port og kortleser. Om denne dingsen fungerer mot iPaden så vil iPaden nå lett kunne brukes som bildefremviser enten i sofaen eller for kontroll av bilder i felt uten å måtte gå om en PC først.

 

Kan nesten ikke se bort fra at det er med dette i tankene at denne dingsen ble laget i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Til ipad finnes det camera connection kit med både USB og SD adapter da så det er ikke akkurat så viktig bruksområde. iphone og ipod touch er noe annet

Lenke til kommentar

Dette kommer nok ikke til å fungere så flott i virkeligheten for fotografer. Se på bilder gjennom Safari på iPhone vil gå meget tregt, bare pga iPhone har ikke nok kraft til å rendre 12-20mpx jpg kjapt nok.

 

Men dersom den hadde innebygd downsize av bilder... :thumbup:

 

PS: Det kan man teste ved å prøve å laste inn fullsize jpg fra f.eks. flickr.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

ser at den fungerer som et aksesspunkt og har sitt eget private WLAN. skjønner dette er gjort for å slippe konfigurering av enheten, men hadde vært kjekt med en modus der du kan koble denne wifi kortlesern til et eksisterende WLAN for å ha den tilgjenglig for flere PC-er i hjemmenettverket ditt. Du kan da også være både på nett og ha tilgang til kortlesern samtidig uten å måtte bytte mellom WLAN stadigvekk.

Men mener jeg leste om trådløse routere med kortleser en gang. eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...