Gå til innhold

Microsoft fant viruset som plager XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å klage altså, men dette var en noe tungvindt artikkel.

Det tok sin tid før jeg skjønte at det problemet det er snakk om, som MS mener å ha funnet synderen bakom, er bluescreen etter windowsoppdatering, isteden for at jeg må skjønne at jeg skal klikke linken på toppen av artikkelen som sender meg videre til en annen artikkel der jeg må finne og klikke på enda en link for å komme til artikkelen som beskriver problemet som Microsoft mener å ha funnet årsaken til i denne artikkelen.

 

De andre kommer nok fort etter, men om M$ oppdaget det først er det nok bare dem til å begynne med.

 

 

At viruset har en rekke aliaser betyr nok at viruset er godt kjent lenge før MS fant det.

Endret av punar
Lenke til kommentar

Alureon/tdss Rootkit-familien har vært kjent i mange år, men med yppige oppdateringer så dukker nye varianter stadig opp. Felles for de alle er at de infiserer systemdrivere og med rootkitfunksjoner gjør at infeksjonen klarer å 'leve' lenge på systemet selv om de synlige malwarefilene blir fjernet av anti-programmer.

 

At oppdateringen fra MS 'avslørte infeksjonen' / førte til BSOD på de infiserte systemene, kan man takke en 'buggy' rootkit-kode for. Tipper de som står bak koden allerede har en ny variant klar.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Microsoft fant viruset som plager XP"

 

:p

 

Nå sitter jeg og forsøker forestille meg tankeprosessen som gikk i forkant av valg av overskrift her... Men jeg blir hele tiden forstyrret av et bilde av et hissig lite virus som står og stikker XP i ankelen med en pinne.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...