Gå til innhold

Panda Cloud Antivirus lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Panda Security har lansert antivirus i nettskyen."

 

Hva er en nettsky?

 

Og hva betyr det at man laster ned en tynnklient? Hvordan er denne antivirusløsningen foskjellig fra andre tradisjonelle løsninger?

 

Jeg antar at når den scanner filene på disken din, så sender den fil-signaturen til et eller flere datasenter driftet av panda. Teorien er at det skal være sikrere da man alltid har nyeste sett virus-definasjoner i "skyen" og man slipper å sammeligne i sine lokale virus-signaturdatabase som tar ressurser på lokalpcen din. Mye antagelser her men that's life.

Lenke til kommentar
Er ikke "cloud computing" bare "distributed computing" med et annet, teitere navn?

 

Cloud computing er vel ikke helt definert? Marketing svada som vanlig.

 

Men ja, slik jeg forstår det er det distributed computing i datasentere slik at man dynamisk får de ressursene man trenger til oppgaven. Jeg tror dog cloud computing egentlig er ment for å navngi tjenester som amazon ec2 og microsoft azure.

Lenke til kommentar

Testet i dag. Fungerer. Kan ikke se at det trekkersærlig med systemressurser. Kjørt litt virussøk, og, ja den finner noe småplukk i et par codecs og et par cookies.

 

0 lagg, merker ikke at det trekker ressurser. Og jeg bruker det på XP basert maskin med 2.8Ghz Pentium 4, 1Gb RAM. Gammel maskin som fungerer glatt med Pandaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...