Gå til innhold

NorthQ Silent Ice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virka meget amatørmessig at den ikke traff kjernen skikkelig en gang. Jaja, tror ikke denne finner veien inn i maskina mi.

 

Dere skal vel ikke teste Glacial Tech Silent Breeze i nermeste fremtid? Er en kjøler jeg har i kikkerten. Tilbakemeldinger fra folk her på forumet sier at den kjøler til under 50 grader (tas med en klype salt, hørt veldig mye forskjellig, alt fra 35-70 grader) og den er jo lydløs.

Lenke til kommentar

hvem faen har en maskin stående i 34 år og gå?

 

og hvorfor skal da dette være et pluss for en ellers relativt elendig kjøler?

 

dere tør aldri å gi dårlige karakterer på de der kjølerene dere får fra netconnection, men ettersom ja... vi trenger vel ikke si mer, alle vet hvor dette bærer hen :p

Lenke til kommentar
hvem kjøss har en maskin stående i 34 år og gå?

 

og hvorfor skal da dette være et pluss for en ellers relativt elendig kjøler?

 

dere tør aldri å gi dårlige karakterer på de der kjølerene dere får fra netconnection, men ettersom ja... vi trenger vel ikke si mer, alle vet hvor dette bærer hen :p

 

Hvorfor er denne kjøleren elendig? Til en servermaskin funker den jo fint. 59 grader på en XP2000+ (hvis jeg ikke husker helt feil er det en Palomino?) er mer enn nok til en server. Til en desktop/workstation også. Den er jo bare på 22db(a). Du må tenke på formålet med kjøleren. Hvis du hadde testet et 3dlabs wildcat-kort hadde jo du gitt det 1 fordi det får lav 3dmark score. Synes 3 var en grei karakter.

 

Keep up the good work folk @ overklokking.no

Lenke til kommentar

nettopp, og det gjør MANGEN andre og, så jeg skjønner ikke hvorfor den skal fortjene en middels karakter bare fordi den unngår å svi prosessoren og er stille ettersom mangen andre kjølere klarer hva denne kjøleren klarer mye bedre. Særlig når den i tillegg har en svak festemekanisme, dårlig finish og treffer dårlig prosessorkjernen (btw i den sammenheng, noen som har tenkt på at kobberet eter opp aluminium? spooky). At den veier lite når festemekanismen er dårlig? so f**** what lol. tror dere racket detter sammen? :lol:

 

jeg mener, fortjener alle prosessorkjølere som faktisk kjøler uten å svi prosessoren en ståkarakter eller skal vi basere oss litt på kvalitet?

Lenke til kommentar

jeg begynner å se meg prektig lei på testbenken deres som jeg har omtalt flere ganger både her hvor den var lav

 

og her

 

Jeg er lei av å sjekke andre artikler for å finne ut om det virkelig er samme testbenk som forrige test jeg leste eller ikke. Det virker som om dere bare sender diverse kjølere hjem til folk og lar de teste den i sin egen PC? Dette er greit nok, hvis samme person testet alle kjølere, men dessverre er det ikke slik. jeg ser ingen grunn til å lese ytelses delen av testene slik det ser ut nå.

Lenke til kommentar
jeg begynner å se meg prektig lei på testbenken deres som jeg har omtalt flere ganger både her hvor den var lav

 

og her

 

Jeg er lei av å sjekke andre artikler for å finne ut om det virkelig er samme testbenk som forrige test jeg leste eller ikke. Det virker som om dere bare sender diverse kjølere hjem til folk og lar de teste den i sin egen PC? Dette er greit nok, hvis samme person testet alle kjølere, men dessverre er det ikke slik. jeg ser ingen grunn til å lese ytelses delen av testene slik det ser ut nå.

 

Hvis det ikke står annet er det selvfølgelig samme testbenk. Jeg kan love deg at jeg har testet hver og en av de kjølerne på samme testbenk ;-)

Lenke til kommentar

Til under 150 kr, kunne det kanskje vært en grei kjøler. Det må vel være et av de dårligste kjøpene på markedet.

 

Tenkte i begynnelsen av testen at det var fint og se noen tester av kjølere i samme klasse som Silent Breeze.

 

Men det var langt fra samme klasse... Dobbelt så dyr, og muligens litt dårligere...

Lenke til kommentar

Hvorfor lar dere alle påvirke så lett av testen til overklokking.no. Det finnes faktisk flere tester av denne kjøleren som kommer ut med meget gode resultater. Eksempelvis itzonen.dk gir den 90%

 

Jeg er mektig lei av testene som blir utført fra Hardware og overklokking gjengen. Da jeg skulle kjøpe meg nytt kabinett, ende det med at jeg kjøpte Suntec kabinett. Det er jo for f... nesten vanntett. Første gang jeg skulle kjøpe meg pc, følgte jeg anbefalingene om kjøp. Et abit ka7-100 hovedkort skulle være bra. Men for f..., et par uker etter kom det noe nytt, og det het socket A. Det holder ikke mål!!!!

Lenke til kommentar

Ser at dere har avlest temperaturen via hovedkortet (i tillegg til ekstern måling). Jeg lurer i den sammenheng på hvilken bios versjon dere har brukt, og hvilken programvare (Asus PC-probe?). Har selv erfaring med dette hovedkortet (Asus A7V8X), og det gir veldig forskjellig temp. måling etter hvilken bios versjon man har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...