Gå til innhold

Mer støydemping fra Bose


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Bose sine headset er ganske undervurderte. De er riktig nok ikke de rimeligste, og vil nok aldri vinne noen mest for pengene pris. Jeg synes derimot balansen av lydkvalitet, størrelse, vekt, byggekvalitet og komfort gjør de verdt å betale litt ekstra for.

 

Har selv et QuietComfort 3 headset jeg er strålende fornøyd med. For de som er mye ute å reiser er et slikt en super investering. En blir mye mindre reisetrett av å slippe flylarmen. Har testet noen forskjellige støykanselerende headset fra Sennheiser, men så langt er QC3 det beste jeg har prøvd - bortsett fra Bose's proffprodukter.

 

Håper QC3 (On-Ear design) også kommer i forbedret versjon.

Lenke til kommentar

Var en tur i USA i september, og kom med en tilfeldighet forbi en bose butikk. Far før av hadde jeg bose Quitet comfort 2. Da la jeg merke til at denne nye modellen og fikk prøve dem. Jeg hadde og da muligheten for å sammenligne med mine gamle. Etter en kort tid bestemte jeg meg for å kjøpe de nye. På bose butikken hadde de en fin inbytte deal hvor jeg leverte fra meg mine gamle og betalte et mellom ledd for de nye.

Fra før av trodde jeg at støydempningen var bra på Qc2/Qc3, men på flyturen hjem fra Usa satt jeg med mine Qc15 i en behageli stillhet. Etter noen timer fikk jeg prøve vennen min sine qc2 og da ble jeg sjokket over hvor mye støy som forsatt var tilstedet. Digger disse hodetelefonene.

Lenke til kommentar
Synes Bose sine headset er ganske undervurderte. De er riktig nok ikke de rimeligste, og vil nok aldri vinne noen mest for pengene pris. Jeg synes derimot balansen av lydkvalitet, størrelse, vekt, byggekvalitet og komfort gjør de verdt å betale litt ekstra for.

Byggekvaliteten er forsåvidt ganske ok, men kunne vært bedre. Sitter selv på et sett Quiet Comfort 2. Fikk de etter at pappa hadde brukt dem i en tre år eller noe i den stilen. Da var det allerede blitt små sprekker i plastikken på bøylene som er festet til metallskinnene. Når jeg da skal til og sette dem på hodet knekker plastikken av på den ene siden. Ender opp med at jeg teiper begge bøylene med elektrikerteip. De henger fortsatt sammen. Men synes det er litt rart at plastikken gir etter slik. Nå har jeg riktignok et relativt stort hode og hodesettet utsettes nok for litt mer fysisk stress enn hos gjennomsnittspersonen. Men de kunne gjerne byttet ut plastikken med noe mer holdbart og tøyelig. Tror også øretelefonene begynner å bli noe slitne. Det kommer suselyder dersom jeg sitter i en bestemt vinkel i forhold til pc-en etc.

 

Men lydkvaliteten er ok for å være et hodetelefonsett med aktiv støydemping. Ikke at jeg skal påberope meg ekspert-kunnskaper om hodetelefoner og god lyd her. Men de yter nå tilfredstillende nok til at jeg merke forskjell på sanger i MP3 variable bitrate encoding og FLAC/WAV. Antar CQ150 har godt forbedret lydkvalitet.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Var en tur i USA i september, og kom med en tilfeldighet forbi en bose butikk. Far før av hadde jeg bose Quitet comfort 2. Da la jeg merke til at denne nye modellen og fikk prøve dem. Jeg hadde og da muligheten for å sammenligne med mine gamle. Etter en kort tid bestemte jeg meg for å kjøpe de nye. På bose butikken hadde de en fin inbytte deal hvor jeg leverte fra meg mine gamle og betalte et mellom ledd for de nye.

Fra før av trodde jeg at støydempningen var bra på Qc2/Qc3, men på flyturen hjem fra Usa satt jeg med mine Qc15 i en behageli stillhet. Etter noen timer fikk jeg prøve vennen min sine qc2 og da ble jeg sjokket over hvor mye støy som forsatt var tilstedet. Digger disse hodetelefonene.

 

Dette likte jeg veldig godt, har selv QC2 og er veldig fornøyd med de utenom at jeg må bytte batteri alt for ofte no, virker som batteri tiden bare går nedover for hver uke:/ noen som vet om noen bose butikker i norge har noe lignende tilbud/deal's?

Lenke til kommentar
Synes Bose sine headset er ganske undervurderte. De er riktig nok ikke de rimeligste, og vil nok aldri vinne noen mest for pengene pris. Jeg synes derimot balansen av lydkvalitet, størrelse, vekt, byggekvalitet og komfort gjør de verdt å betale litt ekstra for.

Byggekvaliteten er forsåvidt ganske ok, men kunne vært bedre. Sitter selv på et sett Quiet Comfort 2. Fikk de etter at pappa hadde brukt dem i en tre år eller noe i den stilen. Da var det allerede blitt små sprekker i plastikken på bøylene som er festet til metallskinnene. Når jeg da skal til og sette dem på hodet knekker plastikken av på den ene siden. Ender opp med at jeg teiper begge bøylene med elektrikerteip. De henger fortsatt sammen. Men synes det er litt rart at plastikken gir etter slik. Nå har jeg riktignok et relativt stort hode og hodesettet utsettes nok for litt mer fysisk stress enn hos gjennomsnittspersonen. Men de kunne gjerne byttet ut plastikken med noe mer holdbart og tøyelig. Tror også øretelefonene begynner å bli noe slitne. Det kommer suselyder dersom jeg sitter i en bestemt vinkel i forhold til pc-en etc.

 

Men lydkvaliteten er ok for å være et hodetelefonsett med aktiv støydemping. Ikke at jeg skal påberope meg ekspert-kunnskaper om hodetelefoner og god lyd her. Men de yter nå tilfredstillende nok til at jeg merke forskjell på sanger i MP3 variable bitrate encoding og FLAC/WAV. Antar CQ150 har godt forbedret lydkvalitet.

 

Har ikke hatt noen kvalitetsmessige problemer med mine QC3 som jeg har hatt i snart 2 år nå. Har hørt andre også har problemer med slike plastdeler på Bose headset. Vet ikke om det er noen svakhet med enkelte headset, men det er synd Bose så lite behjelpelige med å skaffe slike ekstradeler. De har derimot en super garantiordning. Enkelte får skiftet slike deler gratis (eller får ny vare) også på relative gamle headset, men det virker som det avhenger litt av hvem du teffer på. Jeg ville hvertfall forhørt meg i en Bosebutikk.

 

 

Selvfølgelig får man lydmessig bedre HiFi headset når man er oppi en såpass høy prisklasse, men størrelsen tatt i betraktning synes jeg de leverer svært akseptabel lyd - ikke er de særlig tungdrevne heller. Når støyreduksjonsfunksjonen er i toppklasse, samtidig som de leverer såpass grei lyd synes jeg det er et bra produkt. Det som faktisk fikk meg til å kjøpe QC3 på impuls var bærekomforten. Jeg sliter med å bli trett i ørene av å ha på on-ear headset (liker ikke å gå rundt med svære klokker), men QC3 sitter så lett på ørene at jeg kan bruke dem i timesvis. I tillegg til være aktivt støydempende, bidrar skinnputa til en passiv demping som gjør at de også demper ganske bra motsett vei: slik at jeg slipper å plage alle rundt meg med lyd som lekker ut. En annen fordel med headsettene fra bose er at det ikke er noen eksterne enheter, og at du kan plugge fra ledningen. Det eneste jeg egentlig savner er å kunne skru av støykanseleringen når den ikke trengs, for å slippe å bruke batteri.

Lenke til kommentar

Hadde ett sett QC2 som holdt ca. 3 år med hektisk reising og bruk før plasten ga seg. Har QC3 nå som som fremdeles henger sammen. Storfornøyd med dem. Synes lyden i dem er helt grei om enn noe tung på bassen, Bose er ikke kjent for engelsk analytisk lyd :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...