Gå til innhold

Sony satser på 3D-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å se at teknologien gjør nye utspring. Jeg for min del tror ikke folk er kin på å bruke 3D-briller. Har større tro på 3D hos projektorentusiastene. Det er liksom mer akseptabelt å bruke utstyr som 3D-briller i en dedikert kino, enn å sitte som en idiot i stua :)

 

Det er forøvrig flere aktører som er frempå med 3D. 3D er ventet å bli en av de store tingene ved neste ukes IFA-messe.

 

Er egentlig mest spendt på hvordan de løser det. Når 3D skal vises får en effektivt bare halv oppløsning. Utvikles nye paneler som kan gi 3D i fullHD?

 

De vanligste systemene baserer seg på:

RealD

Dolby 3D

XpanD 3D

 

Siden artikkelen nevner shutter-briller, kan det virke som om Sony baserer seg på XpanD 3D. Det regnes gjerne som den beste teknologien. Den største ulempen er de aktive brillene som er relativt dyre. Sony har derimot (i kino sammenheng) samarbeidet med RealD, som regnes som det dårligste systemet.

 

Stusser litt på at Sony er den andt største LCD-TV produsenten. Trodde både LG og Sharp var større, eller?

Lenke til kommentar

Må si meg enig i innlegget over: Tror systemer der man er nødt til å bruker briller o.l. ikke kommer til å slå noe særlig ann. Noen entusiaster (både av typen film- og teknofil-)er det alltids der ute, men blant "vanlige" forbrukere tror jeg det å skulle bruker briller vil oppleves som for mye styr. Og prisforskjellen på dette og vanlige TV'er blir jo seff også en faktor.

 

Er det ellers noen her som har testet TV'er av denne typen? Kunne vært spennende å se hvor stor forskjellen er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...